Ustawienie osi B
: 10 paź 2022, 12:06
Cześć, mam problem. Oś B(uchylna głowica) w maszynie Mazak VTC800/30SR została mechanicznie przesunięta. Nie do końca wiem jak to wytłumaczyć ale na chwilę obecną jest tak:
-Ustawiliśmy programowo kąt głowicy na 0,0001 stopnia więc praktycznie 0.
-Na bazie długiego narzędzia włożonego do wrzeciona - oprawka pod głowicę(długość 300mm, wyważona itd), ruszamy maszyną w osi Z no i mamy odchyłkę różnicy 0,02-3 mm, sporo ale lepiej niż było.
-Zapytacie czemu nie ustawiamy na 0 stopni, otóż jak już ustawimy oś na 0 stopni automatycznie zaciągany jest hamulec i przestawia os. Teoretycznie ma ją wyprostować ale odbija i narzędzie pokazuje odchyłkę 0,5mm.
-Hamulec prawdopodobnie działa na wielowpuście, bo zaskakuje co 5 stopni.
Z tego co wywnioskowaliśmy, to hamulec mechaniczny nie jest zgrany z silnikiem elektrycznym. Co ciekawe jak hamulec załapie i skrzywi głowicę to silnik nie liczy kroków i dalej widzi głowicę w pozycji 0.
Widzę z tego dwa wyjścia ale nie wiem jak je zrobić.
1.Parametryczne wyłączenie hamulca. Komenda M108 nie działa. Tzn na sekundę hamulec puszcza, a później znowu oś B jest zablokowana.
2.Mechaniczne ustawienie hamulca. Kompletnie nie wiem jak to zrobić.
Wydaje mi się, że to właśnie pozycja hamulca jest do bani, bo ustawiam fizycznie oś B aby była prosto, a po zaciśnięciu hamulca znowu się przestawia.
Ktoś ma jakieś pomysły? Najlepiej z doświadczenia.
-Ustawiliśmy programowo kąt głowicy na 0,0001 stopnia więc praktycznie 0.
-Na bazie długiego narzędzia włożonego do wrzeciona - oprawka pod głowicę(długość 300mm, wyważona itd), ruszamy maszyną w osi Z no i mamy odchyłkę różnicy 0,02-3 mm, sporo ale lepiej niż było.
-Zapytacie czemu nie ustawiamy na 0 stopni, otóż jak już ustawimy oś na 0 stopni automatycznie zaciągany jest hamulec i przestawia os. Teoretycznie ma ją wyprostować ale odbija i narzędzie pokazuje odchyłkę 0,5mm.
-Hamulec prawdopodobnie działa na wielowpuście, bo zaskakuje co 5 stopni.
Z tego co wywnioskowaliśmy, to hamulec mechaniczny nie jest zgrany z silnikiem elektrycznym. Co ciekawe jak hamulec załapie i skrzywi głowicę to silnik nie liczy kroków i dalej widzi głowicę w pozycji 0.
Widzę z tego dwa wyjścia ale nie wiem jak je zrobić.
1.Parametryczne wyłączenie hamulca. Komenda M108 nie działa. Tzn na sekundę hamulec puszcza, a później znowu oś B jest zablokowana.
2.Mechaniczne ustawienie hamulca. Kompletnie nie wiem jak to zrobić.
Wydaje mi się, że to właśnie pozycja hamulca jest do bani, bo ustawiam fizycznie oś B aby była prosto, a po zaciśnięciu hamulca znowu się przestawia.
Ktoś ma jakieś pomysły? Najlepiej z doświadczenia.