Grawerowanie/znakowanie aluminium

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

Grawerowanie/znakowanie aluminium

#1

Post napisał: Zanixi » 18 gru 2015, 09:59

Co minimalnie potrzeba by znakować alu?

Te chińskie złomki 50/60w dadzą rady choć trochę ruszyć powierzchnię aluminium?
typu: http://allegro.pl/ploter-laserowy-grawe ... 12321.html
albo: http://www.techsol.com.pl/oferta/laser500

Ogólnie czy:
polerowane aluminium (nie anodowane) zmatowi tak, by był wyraźny znak?
anodowane alu: usunie anodę tak by był wyraźny znak?

Czy nie ma co się nawet łudzić i trzeba znakowarkę porządną? ;P

Są też te płyny do znakowania gołego alu, działa to to, ile to dziadostwo kosztuje?



Tagi:


poczciwy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: poczciwy » 18 gru 2015, 11:30

a znakowanie elektroiskrowe - patrz google - nie wystarczy


Autor tematu
Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#3

Post napisał: Zanixi » 18 gru 2015, 11:54

Raczej nie, musi to być dosyć 'ozdobne'.


cinematic2
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1036
Rejestracja: 18 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: czasem Polska

#4

Post napisał: cinematic2 » 19 gru 2015, 02:12

Musisz mieć laser RF (Synrad, Coherent).
Niekoniecznie od razu znakowarkę.
Chociaż znakowarka też się znajdzie.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 10:05 przez cinematic2, łącznie zmieniany 1 raz.
"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem, opór staje się obowiązkiem".
Thomas Jefferson.


Autor tematu
Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#5

Post napisał: Zanixi » 19 gru 2015, 07:47

Tego się obawiałem, drogie niestety te cholerstwa :P.

Szkoda, myślałem, ze chociaż warstwę anody będzie w stanie to coś usunąć.

Znakowarka to minimum z 25tys za używaną, 70tys za nową... No a 25tys to nie 12 ;P. Laser byłby mi potrzebny tylko do jednej rzeczy - znakowanie alu o wymiarach max 30x150mm, więc chyba trzeba dać spokój..


ZbLaB
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2011, 16:44
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: ZbLaB » 19 gru 2015, 13:41

Do znakowania metali to raczej YAG, a nie CO2.

https://aukcje.getinleasing.pl/aukcja/3 ... nVQM_nhCt8


Autor tematu
Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#7

Post napisał: Zanixi » 19 gru 2015, 14:14

No niestety ;).

Ten z linku raz, że za drogi na mój budżet, dwa, cholera wi czy to sprawne. No i:
brak możliwości sprawdzenia urządzenia w działaniu i potwierdzenia
jego sprawności, brak specyfikacji zakupu i możliwości potwierdzenia kompletności,
widoczne ślady eksploatacji, uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia, wymaga przeglądu
serwisowego, ewentualnych napraw i uzupełnień. Opinia o cenie, nie jest ekspertyzą
techniczną.


[ Dodano: 2015-12-19, 17:04 ]
Hum: https://youtu.be/N--NIUI7AbE?t=245 to to nieszczęście z allegro co sprzedają za 6-8tys (nie nie zamierzam tego czegoś kupować no ale coś tam jednak robi) ;P.


rendejad
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 438
Rejestracja: 25 paź 2011, 09:02
Lokalizacja: Miasteczko

#8

Post napisał: rendejad » 19 gru 2015, 17:55

Nie myl anodowanego z lakierowanym.
Teraz są lakiery do złudzenia przypominające anodę.
To jest taka sama prawda jak to jest prawdziwy Red Dot:

Laser RF 35W kupisz za 10k pln. Wstawisz go do małego chińczyka i już możesz lecieć z anodowanym alu.


grzegorz1965
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 109
Rejestracja: 25 gru 2007, 14:31
Lokalizacja: Sosnowiec

#9

Post napisał: grzegorz1965 » 19 gru 2015, 21:02

Zarówno zewnętrzną warstwę anodowanego aluminium jak i lakier na płytach kompozytowych "typu dibond itp" wygrawerujesz zwykłym chińczykiem . Oczywiście lasery ze żródłem Synrada
to inna półka i inna jakość.
Czystego aluminium nie ruszysz(nawet laserem 80 W nie przetniesz folii aluminiowej).
Wynika to nie tyle z mocy co z długości emitowanej fali przez laser co2 w szklanej tubie.
Przemysłowe lasery CO2 też tną 12 mm stali a tylko 4 mm alu. I to ze zródłami po kilka kW.
Jak jest ze źródłem RF tego nie wiem ale wydaje mi się że czystego aluminium też nie ruszy.
Ale skoro kolega twierdzi ze się da, to się nie odzywam, bo nie mam doświadczenia.
Robiłem tabliczki identyfikacyjne na blachach anodowanych na czarno.Literki ok 2- 3 mm
Zarówno grawerowałem litery jak i tło .W tym drugim przypadku czasami wystepowały smugi na "zdjetej" powierzchni.Tu na pewno chińczyk nie jest jest tym co tygryski lubia najbardziej.
I unikam takiego grawerowania .Są specjalne blachy alumioniowe ze srebrna powierzchnią przygotowaną pod laser CO2. Miejsca potraktowane promieniem wyczerniaja się.
I muszę powiedziec ze powierzchnia jest dosyć trwała na ścieranie.
Ale w pierwszym przypadku klient w pełni je akceptował.I wyglądały OK.Podobnie jest z długopisami.
Nie twierdzę że szklany chińczyk to rozwiazanie problemu,ale wiem że da sie nim tego typu materiały grawerować.
Trzeba tylko zwrócic uwagę na oprogramowanie z jakim sie pracuje.Raczej szukał bym czegoś na czym inni pracuja i znaja wady i zalety programu.Ostatnio naczytałem sie o nieprzewidywalnych zachowaniach róznych autorskich programów.


rendejad
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 438
Rejestracja: 25 paź 2011, 09:02
Lokalizacja: Miasteczko

#10

Post napisał: rendejad » 20 gru 2015, 12:36

Może jakieś ciemne kolory trochę ugryzie. Albo mylisz z lakierem.
Robiłem próby 80-tką RECI i szarego anodowanego kątownika z Castoramy nie ruszyło a 40W Coherent pięknie zdjął anodowanie.
Teraz mam 100W RECI i tego Coherenta więc jak chcesz mogę ci zrobić próby.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”