Ploter laserowy do cięcia tkanin bezpośrednio z rolki

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

rendejad
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 438
Rejestracja: 25 paź 2011, 09:02
Lokalizacja: Miasteczko

#11

Post napisał: rendejad » 03 sie 2015, 13:46

Nie dla każdego materiału.
Np. guma czy skóra do cięcia wymaga po prostu chamskiej mocy bez względu na jej postać.
Pleksi lepiej będzie się cięła laserem metalowym właśnie ze względu na impulsową pracę.
Będą też mniejsze nadtopienia materiału po bokach linii cięcia.
Pamiętaj że podana moc lasera to średnia w jednostce czasu P(moc w Watach)= W(praca w julach) / t (czas w sekundach).
Czyli średnia moc może być podobna ale efektywność inna.
Laser metalowy pracuje impulsami i każdy z impulsów jest wielokrotnie mocniejszy niż stała moc liniowego lasera szklanego.
To tak jak z krojeniem chleba. Lepiej ukroi nóż z ząbkami nić gładki.
Albo bliższe porównanie z lampami: Laser szklany świeci jak żarówka a metalowy jak stroboskop.
Zaświeć sobie w oczy żarówką 25W i nic się nie stanie a takiej samej mocy stroboskop cię oślepi na amen bo każdy impuls wysyłany jest silniejszy niż liniowe promieniowanie żarówki.
Do tego dochodzi polaryzacja promienia laserów metalowych czyli poukładanie fotonów.
Lasery szklane nie mają promieniowania spolaryzowanego a metalowe w większości tak czyli ich fotony są poukładane jakby w jednym kierunku a nie rozproszone chaotycznie (random).
No i na koniec grawerowanie. Przy grawerowaniu laser szklany jest włączany i wyłączany a to trwa. Metalowy jakby tylko blokowany. Metalowy jest cały czas pomiędzy kolejnymi "zaświeceniami" na stand-by. Dzięki temu odpala natychmiast.
Oczywiście to co piszę to duże uproszczenie żeby było łatwiej przyswoić.



Tagi:


Zaremba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 274
Rejestracja: 14 lip 2011, 21:42
Lokalizacja: Z daleka

#12

Post napisał: Zaremba » 03 sie 2015, 14:29

mchrzano pisze: czy mogę rozumieć że mniejsza moc metalowego odpowiada większej dla szklanego? Mogę kupić 30W metalowy zamiast 80W szklany i efekt będzie taki sam lub lepszy ?
Porównanie 30/80 to chyba nie wyda, może oprócz wspomnianego znakowania na anodowanym alu ale takie 50-60/80 to już na pewno.
Jest jeszcze jedna rzecz nie wymieniona. Laser metalowy jest odsprzedawalny a używany szklany praktycznie nie.
No i z jakiegoś powodu (aluminium kontra szkło?) lasery metalowe mogą długo leżeć nieużywane bez utraty mocy a szklane szybko sie starzeją i padają.


Autor tematu
mchrzano
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:46
Lokalizacja: Polska

#13

Post napisał: mchrzano » 03 sie 2015, 19:49

ok, co do wyboru źródła światła czyt. lasera mamy więcej informacji, co z innymi pytaniami?


Autor tematu
mchrzano
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:46
Lokalizacja: Polska

#14

Post napisał: mchrzano » 17 lut 2016, 18:40

ponawiam, temat nadal aktualny; z uwagi na inne inwestycje nie było kasy na ploter ale teraz robi się mocno potrzebny


grzegorz1965
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 109
Rejestracja: 25 gru 2007, 14:31
Lokalizacja: Sosnowiec

#15

Post napisał: grzegorz1965 » 17 lut 2016, 23:27

rendejad pisze: Ja próbowałem z aluminium anodowanym (nie mylić z aluminium lakierowanym) i laser szklany 80W nawet nie zostawił śladu
To jest nieprawda. Szklanym chińczykiem graweruję w anodowanej warstwie od kilku lat.
I z całą pewnościa nie jest to materiał lakierowany. Może nie jest tak precyzyjny efekt jak na ploterach z RF ale warstwa jest zdjęta dość głęboko.


cinematic2
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1036
Rejestracja: 18 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: czasem Polska

#16

Post napisał: cinematic2 » 18 lut 2016, 20:33

A skąd wiesz, że na pewno nie jest to lakierowane?
Bo metaliczne? Nie ma znaczenia. Lakieruje się lakierami wyglądającymi jak 100% anoda ale to dalej tylko lakier.
"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem, opór staje się obowiązkiem".
Thomas Jefferson.


grzegorz1965
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 109
Rejestracja: 25 gru 2007, 14:31
Lokalizacja: Sosnowiec

#17

Post napisał: grzegorz1965 » 19 lut 2016, 20:07

Bo próby robiłem zarówno na materiałach anodowanych do grawerowania laserowego,na próbkach aluminium anodowanego przez firmę zajmującą się pokryciami tego typu, oraz na profilach anodowanych produkowanych w wesjii surowej i anodowanej ,nie lakierowanej.
Uwierz ,potrafię odróżnić lakier od warstwy anodowanej, A nawet gdybym sie pomylił to nie tyle razy.Z resztą juz kiedyś zamieściłem zdjęcia z próbek grawerowania.
Szklana tuba aluminium nie ruszy ale warstwę tlenku już tak.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”