Ploter laserowy Flashlaser 80W - problem

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
piatykolor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2013, 15:52
Lokalizacja: Łódź/Zgierz

Ploter laserowy Flashlaser 80W - problem

#1

Post napisał: piatykolor » 30 lip 2013, 15:59

Witam,

Mamy następujący problem. Posiadamy ploter Flash laser o mocy 80W, pole robocze 1200x800 zakupiony od firmy Lasertechnik.

Ploter użytkowany ok. 8 miesięcy - max 500godzin.

Około 2tygodnie temu ploter stracił na mocy - początkowo grawerował coraz słabiej, później w ogóle przestał grawerować, obecnie po 2tygodniach przestał ciąć - wiązka nie przechodzi już nawet przez tubę.

Niestety w firmie Lasertechnik nie są w stanie stwierdzić usterki telefonicznie i proponują przyjazd serwisanta (nie dość, że kosztowny mimo, że ploter stary nie jest i nie ciął rzeczy niedozwolonych typu PCV, to jeszcze obecnie trwa tam sezon urlopowy i trzeba czekać, a jak wiadomo - czas to pieniądz, niedziałająca maszyna przynosi straty). Próbowałem też uzyskać informację od firmy Techsol, ale nie wiem czy mogę liczyć na odpowiedź na mojego maila, bo Pan poinformował mnie, że nie serwisują nie swoich maszyn (konstrukcji bliźniaczych do Lasertechnik). No i zostaliśmy pozostawieni sami sobie.

Prosiłbym Was o poradę co może być przyczyną tej usterki, lub kto ewentualnie zajmuje się serwisem tego typu maszyn.

Pozdrawiam,
Robert Laskus



Tagi:


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#2

Post napisał: dance1 » 30 lip 2013, 21:16

Nie wiem nic o tej firmie ale ile gwarancji dają? Laser china, uk, usa? Może kalibracja wymagana?


Autor tematu
piatykolor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2013, 15:52
Lokalizacja: Łódź/Zgierz

#3

Post napisał: piatykolor » 31 lip 2013, 09:29

Gwarancja w tej firmie to mit - chyba obejmuje tylko metalowe pudło - reszta części eksploatacyjnych może się zepsuć kilka dni później i powiedzą, że "tak to bywa" a tuba może zepsuć się od samego leżenia (dosłowne stwierdzenia Pana z serwisu).

Wczoraj robiliśmy jeszcze testy - wszystko wskazuje na to, że zasilacz jest dobry. Tuba te 2 tygodnie temu emitowała wiązkę czerwono-niebieską - a obecnie nie emituje już żadnej - jedynie co jakiś czas lekki niebieskawy przebłysk. Dlatego sugeruje nam to chyba zużycie tuby. Tylko w jaki sposób tuba Reci zużyła się po 500godzinach cięcia cienkiego plexi i sklejki?


BOSS
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 23
Rejestracja: 13 lip 2004, 11:48
Lokalizacja: KrakĂłw

#4

Post napisał: BOSS » 31 lip 2013, 11:49

Piszę z firmy DK Lasertechnik z Krakowa.

Nie jest do końca prawdą to co Pan pisze na formum.

Urządzenie zostało zakupione w naszej firmie w listopadzie 2012. Do plotera dołaczona została karta gwarancyjna gdzie wyraźnie zostało zaznaczone, że podzespoły eksploatacyne nie są objęte gwarancją ( udzielamy na nie 3 miesięcznej rękojmi ). W Pana urządzeniu materiałami eksploatacyjnymi sa: soczeka, lustra i tuba laserowa - chińska szklana.

Ok. 2 tygodnie temu dzwonił Pan do naszej firmy i przedstwił opisany wcześniej problem.
Serwsant stwierdził, że najprowdopodobniej zurzyciu uległa tuba laserowa ale najlepiej by było żeby serwisant zajrzał do urządznia. Został wyznaczony termin przyjazdu serwisu za ok. 2 dni. Nie potwierdził Pan jednak tego terminu. W dniu 30.07.2013 dzwonił Pan ponowanie do nas. Został wyznaczony wstępny temin przyjazdu serwisu na 09.08.2013. ( Przerwa urlopowa niektórych serwisantów, realizacja wcześniejszych zadań ).

Został Pan także poinformowany, że aby było szybciej możemy wysłać Panu nową tubę laserową lecz będzie trzab ją samenu wymienić.


Więc proszę więcej nie pisać, że nie udzielamy gwarancji na nasze urządzenia !

W razie dalszych pytań proszę o kontakt z naszą firmą.


PS.
Na tuby laserowe udzielamy następujących gwarancji:
- szklana CO2 chińska - 3 miesiące rękojmi na wady materiałowe
- szklana CO2 angielska - 1 rok gwarancji
- metalowa CO2 ULS ( USA ) - 1,5 roku gwarancji - jesteśmy autoryzowanyym dystrybutorem
- rezonator laserowy światłowodowy tzw. fiber lasr - 3 lata gwarancji


Autor tematu
piatykolor
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2013, 15:52
Lokalizacja: Łódź/Zgierz

#5

Post napisał: piatykolor » 31 lip 2013, 13:51

Dziękuję za odpowiedź ze strony DK Lasertechnik - Państwa zdanie już znamy.

Nie chodzi nam o to, że nie mają Państwo części, albo że nie chcą Państwo przyjechać - tego nie napisałem. Oczywiście wiem, że otrzymaliśmy opis na co udzielacie Państwo gwarancji i to też rozumiemy. Generalnie chodzi nam o podejście do klienta, które my osobiście oceniamy słabo. Nikt nie podjął nawet próby zdiagnozowania usterki - oczywiście mówili Państwo, że może to być tuba, może to być zasilacz, mogą to być soczewki. Ale dla porównania mogę załączyć maila jakiego dostaliśmy od firmy Techsol. Nie kupiliśmy u nich urządzenia, więc nie mieli obowiązku nam pomagać mimo to wysłali obszerną instrukcję, które elementy i w jaki sposób sprawdzić, żeby wykryć lub wyeliminować pewne usterki, za co publicznie chciałbym im podziękować. Chodzi nam o wzajemne poszanowanie czasu i pieniędzy - przecież nie wszystkie rzeczy musi sprawdzić serwisant - średnio ogarnięta osoba może stwierdzić niektóre usterki na podstawie opisu od firmy Techsol. I właśnie gdybyśmy takową informację uzyskali pewnie już dawno kupilibyśmy u Państwa tubę i byłoby po sprawie.

Swoją drogą znaleźliśmy dzięki pomocy użytkownika embroide (dziękujemy!) dane do serwisanta z naszych okolic.

Podsumowując - prawdopodobnie padła tuba, ale szczegóły opiszę jutro po wizycie serwisanta, być może na przyszłość oszczędzi to komuś czasu na szukanie odpowiedzi. Dziękuję Techsolowi za odpowiedź, bardzo się przydała. A moje opisy dotyczące firmy DK lasertechnik nie mają na celu nakręcania Wam czarnego PR, ale po prostu opisu sytuacji z jaką mieliśmy do czynienia oraz naszych odczuć jako klienta.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”