początki na laserze - help !

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
palbal
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2013, 11:57
Lokalizacja: z du**

początki na laserze - help !

#1

Post napisał: palbal » 16 lut 2013, 12:08

Witam
Otóż jestem początkującym operatorem lasera Amada FO-M2 3015 NT o mocy 4000W.
Od wczorajszego dnia nie możemy sobie poradzić z centrowaniem dyszy. Do tej pory robiliśmy to w taki sposób że przyklejaliśmy taśmę przezroczystą na dysze i w zakładce "użytki " jest opcja centrowanie dyszy gdzie podaje się moc, czest, wypełnienie, rodzaj, gazu, czas, ciśn gazu i po naciśnięciu start głowica strzela słabym promieniem. Następnie po odklejeniu taśmy patrzymy pod lupę czy wypalony strzał jest w centrum obwodu.
Problem polega na tym że od wczoraj nie strzela a wszystko robimy jak przedtem. Próbowaliśmy przywrócić ustawienia domyślne ale nic. Laser w trakcie pracy pali i udało nam się, bo prawdopodobnie dysza była wycentrowana, ale nie możemy tego sprawdzić.
Czy ktoś miał podobny problem ? a może znacie inne sposoby centrowania dyszy ?

Proszę o poradę

Mieliśmy też inny problem przy cięciu Al 8 grubości. Standardowa tabela cięcia. Wpalenie ładne , krawędzie też ale detal na połowie grubości powierzchnie miał ładną a później chropowata. Zmienialiśmy parametry w tabeli cięcia na różne sposoby ale nic nie pomogło.

Proszę o porady

POZDRAWIAM



Tagi:


jarek678
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 21
Rejestracja: 22 cze 2011, 19:26
Lokalizacja: Witoszów

#2

Post napisał: jarek678 » 16 lut 2013, 14:40

siemka
to co ci tu napisze to tyczy sie trumpfa ponieważ tylko tej firmy mamy maszyny może ci sie coś przyda

1.załóż dysze o jak najwiekszym rozmiaże (dziura ma byc duża nawet 2.7 lub 3,2 )