Strona 1 z 1

Do speców od YAGa i długopisów cosmo

: 16 paź 2012, 16:16
autor: macmark
Postanowiłem nie bawić się na swoim universalu z grawerowaniem większej ilości długopisów i oddałem robotę na YAGa, miało być szybciej i lepiej.
Wczoraj odebrałem długopisy sprawdziłem kilka i u klienta okazało się, że jest ZONK. jakieś 1 na kilkadziesiąt wygląda dobrze, reszta to porażka. Albo laka całkowicie zdarta do gołej blachy, albo pół na pół. Wykonawca przekonuje mnie, że z YAGa tak wychodzi grawer na białych Cosmo, a ja wiem, że można inaczej, jakoś na moim universalu jest ładny, szary grawer. Reklamacji nie przyjmują, i niby ja mam uświadomić klienta, że tak ma być i tak jest prawidłowo.
Powiedzcie mi, czy faktycznie na YAGu tak wychodzi i nie da się inaczej? Nie ma kontroli nad tym? Nie można mocą sterować? Jakoś nie mam zamiaru odpuścić, tym bardziej, że długopisy zapłaciliśmy, a klient nie chce odebrać. W sumie nie dziwię się i przyznaję mu rację.

Reklamować dalej, upierać się przy swoim?

Obrazek

: 16 paź 2012, 17:18
autor: 3DBialystok
Uważam, że powinieneś zareklamować. Fakt, kolor biały i żółty są trudne do znakowania ale powinni Ciebie o tym uprzedzić. U siebie staramy się te dwa kolory palić do metalu bo to chyba jedyna metoda pozwalająca utrzymać jednolity efekt. Czy ładny ? Klient powinien na podstawie zdjęcia wykonanej 1 szt. zadecydować czy mu to odpowiada czy nie. I taką szansę u nas dostaje. Ty tej szansy nie dostałeś i to powinno być podstawą reklamacji.

: 16 paź 2012, 17:34
autor: macmark
3DBialystok pisze:Uważam, że powinieneś zareklamować. Fakt, kolor biały i żółty są trudne do znakowania ale powinni Ciebie o tym uprzedzić. U siebie staramy się te dwa kolory palić do metalu bo to chyba jedyna metoda pozwalająca utrzymać jednolity efekt. Czy ładny ? Klient powinien na podstawie zdjęcia wykonanej 1 szt. zadecydować czy mu to odpowiada czy nie. I taką szansę u nas dostaje. Ty tej szansy nie dostałeś i to powinno być podstawą reklamacji.
Ja u siebie na universalu plaskaczu graweruję i nie zdzieram całej warstwy i jest ładny szary kolor, a po zdarciu całej laki widać goły metal, który nie jest idealny, jakby ogniska rdzy były. Nieładnie to wygląda, ale wolę goły metal niż pół na pół! 90% długopisów wygląda jak ten ostatni oznaczony na fotce.

: 16 paź 2012, 17:48
autor: 3DBialystok
To już kwestia podejścia firmy do obsługi klienta. Sam masz maszyny to wiesz jak to czasem różnie wychodzi. Osobiście wstydziłbym się coś takiego wysłać.

W przypadku Universala plamka jest znacznie większa, no i sama długość fali inaczej oddziałuje na materiał, stąd łatwiej uzyskać na białym jednolity odcień. Wcześniej był opisywany problem z różowym Cosmo i problemem z grawerowaniem laserem ze źródłem Co2. Ja znów na Yvo nie miałem z tym najmniejszych problemów. Ale to wynika z wykorzystania systemu do znakowania.

: 16 paź 2012, 19:55
autor: dance1
To nie jest kwestia podejścia firmy, naprodukowali bubli, teraz tłumaczą się że tak niby wychodzi. G..no prawda, nie jeden biały długopis widziałem i nic jemu nie można było zarzucić. Jak firma ma problemy z taką usługą to chyba powinna wcześniej poinformować lub próbki pokazać. Robota jest spieprzona co by nie pisać, domagaj się zwrotów kosztów.
Te długopisy to ma być reklama firmy a nie darmocha z argosa. Płacisz wymagasz.
Jakość (czy też jej brak) nie do przyjęcia, żadne pierdylenie tego nie zmieni.

: 18 paź 2012, 11:50
autor: guardian_angel
Uważam że zrobili cię w jajo. Powinni zawiadomić cię odrazu po paru sztukach że grawer nie wychodzi tak jak powinien, ewentualnie zmarnować parę sztuk w celu dobrania optymalnych parametrów. A widać ustawili raz maszynę i poszli po całości. Co będzie to będzie. Ja bym reklamował. Z drugiej strony mogłeś dać innej firmie do zrobienia testów na Fiberze i nie było by problemów.

: 18 paź 2012, 16:32
autor: macmark
guardian_angel pisze:Uważam że zrobili cię w jajo. Powinni zawiadomić cię odrazu po paru sztukach że grawer nie wychodzi tak jak powinien, ewentualnie zmarnować parę sztuk w celu dobrania optymalnych parametrów. A widać ustawili raz maszynę i poszli po całości. Co będzie to będzie. Ja bym reklamował. Z drugiej strony mogłeś dać innej firmie do zrobienia testów na Fiberze i nie było by problemów.
Nie sadziłem, że importer, który sprzedaje miliony długopisów, może wyprodukować taki bubel. Gdybym oddawał do Jasia mechanika to bym stał przy laserze i patrzał na ręce. Chciałem zaoszczędzić 2 dni pracy, to mam za swoje ;)

: 18 paź 2012, 20:51
autor: Piotrjub
możesz podesłać parę sztuk do nas mogę sprawdzić jak na naszym YAG-u wyjdzie