Wycinanie i znakowanie w skórze i materiałach sztucznych

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
jam
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 19
Rejestracja: 20 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Polska

Wycinanie i znakowanie w skórze i materiałach sztucznych

#1

Post napisał: jam » 20 wrz 2012, 14:33

Witam,

Chciałbym zająć się wycinaniem wzorów i znakowaniem (grawerowaniem) materiałów obuwniczych a dokładniej cholewek. Oprócz tego co zdążyłem przeczytać przez ostatnie 2 dni w internecie to jestem kompletnie zielony w tym temacie. Bardzo prosiłbym o pomoc przede wszystkim w wyborze maszyny - firmy, modelu. Wiem, że są zarówno mega drogie lasery jak i tańsze, chińskie produkcje, które ponoć nie ustępują wcale w jakości wycinania tym pierwszym?
To na czym mi zależy to wycinanie wzorów w cholewkach ze skóry i w cholewkach z materiałów sztucznych. Oprócz wycinania również znakowanie cholewek. Oczywiście w przyszłości jeżeli taka maszyna na to pozwoli nie wykluczam grawerowania na innych materiałach/produktach promocyjnych.
Z tego co zdążyłem się już zorientować to chciałbym aby stół był ssący tzn, żeby cholewka przylegała do podłoża, w celu równomiernego wycięcia wzoru.
Dużym plusem będzie jeżeli maszyna będzie szybka (chociaż nie jest to wyznacznik).
Tak jak pisałem na początku bardzo proszę o propozycje w jakie firmy/modele się zagłębić i co będzie najbardziej odpowiednie do moich potrzeb.

Byłbym wdzięczny również za przybliżenie (lub podesłanie jakiegoś linka) dot informacji jak wygląda proces obsługi takiej maszyny. Od momentu przygotowania pliku graficznego -w jakim programie przygotować projekt, jakie formaty plików łyka oprogramowanie takiego urządzenia do momentu ustawienia i odpalenia maszyny.

Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Jakub



Tagi:


Cooper
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 251