Ciecie sklejki i okopcone krawdzie, co zrobic ?

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
hisense1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2011, 03:16
Lokalizacja: CN

Ciecie sklejki i okopcone krawdzie, co zrobic ?

#1

Post napisał: hisense1 » 03 gru 2011, 03:33

Witam, ostatnio eksperymentuje ze sklejka 6mm i laserem 80W, wycinajac cos w rodzaju puzli 3D, jednak pojawia sie jeden problem - okopcone krawedzie ktore maja ladny efekt wizualny dodajac kontrast do calosci jednakze brudza strasznie rece i jezeli ktos chwile pobawi sie takim elementem to ladna czysta sklejka zamienia sie w ubrudzona paluchami.

Z moich spostrzezen wynika ze trzeba ciac szybciej, pokombinowalem z predkosciami i im szybciej tym lepiej krawedzie z czarnych okopconych zaczynaja zmieniac sie w ladne brazowe opalone ale nadal to nie jest to i najlepszy efekt ze sklejka 6mm uzyskuje przy predkosci 20mm\s i 100% mocy z tym ze wtedy zdarzaja sie punkty nie dociete czasami przecina wszystko wtedy efekt brudzenia rak praktycznie nie istnieje jednakze jakos nie widzi mi sie ciac po 3-5x aby trafic na jeden zestaw dobrze przeciety przy moich 80W aby miec 100% pewnosci ze wszystko zostanie dociete jak trzeba to maksymalna predkosc wynosci 12mm\s. Ze sklejka 4mm nie mam problemow przy 12-15mm\s i 100% mocy krawedz jest ladna brazowa i calkowicie nie brudzi rak

Obilo mi sie o sluch ze aby taka sklejka 6mm nie byla okopcona po cieciu i nie brudzila rak predkosc ciecia musi wynosic ponad 30mm\s i do tego potrzebna jest wieksza moc lasera, czy to prawda i do ciecia tej grubosci sklejki bede zmuszony poszukac kogos ze 120-150W ? Czy tez moze istnieja jakies inne triki w stylu kombinacje z nadmuchem (tego tez probowalem czasami poprawialo rezultat) lub uzytym materialem.

Dodam ze sklejka to zwykla E1 suchotrwala probowalem na brzozie i lipie. A laser Chinczyk jak wyzej wspomnialem 80W.

Moze ktos z forumowiczow ma jakies wieksze doswiadczenie ze sklejka i sie podzieli doswiadczeniem ?

Pozdrawiam.



Tagi:


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#2

Post napisał: koala.g » 03 gru 2011, 19:07

Sklejka balsowa ?
Są też takie specjalne pod laser ale o tym pewnie wiesz.


Autor tematu
hisense1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2011, 03:16
Lokalizacja: CN

#3

Post napisał: hisense1 » 06 gru 2011, 09:03

Decodrew pisze:Sklejka balsowa ?
Są też takie specjalne pod laser ale o tym pewnie wiesz.
Ze sklejka balsowa nie mam zadnego doswiadczenia z ta specjalne pod laser tak samo - jest to duza roznica i krawedzie nie brudza rak nawet przy wolniejszym cieciu ?

Chwilowo rozgladam sie za czyms co jest pod reka i gdzie czas zamowienia nie przekroczy kilku dni a ta "zwykla" ktora testuje jest dostepna od reki w moim miescie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

andryjan
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 400
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:45
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: andryjan » 07 gru 2011, 17:25

Proponuję udać się do najbliższej firmy produkującej wykrojniki do sztancowania tektury litej/falistej. Jakiś czas temu kiedy jeszcze pracowałem w tej branży wyciąłem sobie takie drzewko i powiesiłem na ścianę (pokazywałem na forum tutaj: https://www.cnc.info.pl/topics68/drzewo ... t29792.htm ).

Drzewko ma wprawdzie również przypalone krawędzie (także dodaje mu to uroku, szczególnie w ciągu dnia), ale nie brudziło mi rąk, jedyny "minus" był taki, że świeżo po cięciu przez kilka dni unosił się w pokoju zapach spalenizny, po czym drzewo już tylko cieszyło i nadal cieszy oko zarówno w ciągu dnia jak i podczas ciemnego wieczoru :wink:.

Szczerze mówiąc nie pamiętam jaki to był dokładnie rodzaj sklejki, wiem że do produkcji stosowane były m.in. tzw. ekologiczne sklejki "Greenplate".
CAD/CAM CAGILA
Porównanie programów dla wycinarek CNC => http://www.cnc.info.pl/topics51/automat ... t18915.htm
Optymalny automatyczny nesting to już połowa sukcesu, kliknij na WWW i dowiesz się więcej :)


Jacolix
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 68
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:01
Lokalizacja: warszawa

#5

Post napisał: Jacolix » 07 gru 2011, 21:37

Wyjście to porządny kompresor z nadmuchem na cięty materiał, nie wystarczy jeden punktowy, ale z trzech lub czterech stron - coś na zasadzie pierścienia żeby te dysze dmuchały w to samo miejsce cięcia. Oczywiście przypalenie zależy również od samego drewna czy sklejki.
http://lasertrotec.blogspot.com
cała prawda o laserach TROTEC koniecznie zajrzyj


laserki
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 327
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:41
Lokalizacja: SpodSamiuśkichGórek

#6

Post napisał: laserki » 07 gru 2011, 22:59

Drewno się przypala kiedy jest cięte zbyt wolno.
Trzeba mieć nadmiar mocy wtedy nie ma problemu.
Nie są ani potrzebne ani pomocne żadne nadmuchy.


Jacolix
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 68
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:01
Lokalizacja: warszawa

#7

Post napisał: Jacolix » 08 gru 2011, 08:54

Nie zgodzę się moc to nie wszystko w dużej mierze przypalenie zależy od samego gatunku materiału, wilgotności itp, a wierz mi taki nadmuch pomaga, wiem bo swego czasu robiłem takie rzeczy na Speedy 300 120 wat.
http://lasertrotec.blogspot.com
cała prawda o laserach TROTEC koniecznie zajrzyj


Autor tematu
hisense1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2011, 03:16
Lokalizacja: CN

#8

Post napisał: hisense1 » 08 gru 2011, 13:36

laserki pisze:Drewno się przypala kiedy jest cięte zbyt wolno.
Trzeba mieć nadmiar mocy wtedy nie ma problemu.
Nie są ani potrzebne ani pomocne żadne nadmuchy.
I w kierunku tego pojde, bo logicznie liczac na moich 80W tne 4mm i jest brazowiutkie nie brudzace rak rzecz piekna, 6mm ta sama sklejka z tego samego skladu i juz zaczynaja sie problemy z niedoborem mocy lub zbyt wolnym i brudnym cieciem niby to 2mm roznicy ale to tak naprawde 50% sklejki wiecej czyli i mocy przydalo sie +50% wiec mysle ze minimum 120W bede potrzebowal do tego.

Bawil sie ktos moze w przerobke Chinczyka, zmiana mocy z takich 80W na 150W to dluzsza tuba (moze wystawac troche poza obudowe aktualnie jest tam miejsce natube dlugosci do 100W), nowy mocniejszy zasilacz i lepsze chlodzenie czy dojda do tego tez lustra i inne dodatki ?

Pozdrawiam.


holender007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 202
Rejestracja: 22 cze 2007, 11:43
Lokalizacja: Głuszyca

#9

Post napisał: holender007 » 08 gru 2011, 15:51

A zmieniałeś soczewkę ?? na większą . Będziesz miał inny promień cięcia, a jeżeli na tej soczewce i tubie co masz docinasz bez problemów to zwiększ ciśnienie nadmuchu u mnie to pomogło przy tubie 60W nie mam przypaleń no może 1 mm na krawędziach.
Jeżeli to nie pomoże zrób sobie nadmuch 3 lub 4 punktowy który będzie wdmuchiwał powietrze bezpośrednio w miejsce cięcia ja do tego zastosowałem wkłady metalowe od długopisów i chyba ze 2 godziny się bawiłem żeby dopasować idealnie strumienia powierza żeby wpadał w linie cięcia ale było warto.


Autor tematu
hisense1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2011, 03:16
Lokalizacja: CN

#10

Post napisał: hisense1 » 09 gru 2011, 15:47

holender007 pisze:A zmieniałeś soczewkę ?? na większą . Będziesz miał inny promień cięcia, a jeżeli na tej soczewce i tubie co masz docinasz bez problemów to zwiększ ciśnienie nadmuchu u mnie to pomogło przy tubie 60W nie mam przypaleń no może 1 mm na krawędziach.
Jeżeli to nie pomoże zrób sobie nadmuch 3 lub 4 punktowy który będzie wdmuchiwał powietrze bezpośrednio w miejsce cięcia ja do tego zastosowałem wkłady metalowe od długopisów i chyba ze 2 godziny się bawiłem żeby dopasować idealnie strumienia powierza żeby wpadał w linie cięcia ale było warto.
Soczewke mam standardowa to Chinszczyzna wiec nawet zadnego info o niej nie mam ani wymiennych ale sprobuje kupic tez inne zawsze sie to przyda.

Z nadmuchem mam dosyc duza i ciezka pompke ktora daje bardzo duze cisnienie nadmuchu przy ostatnich testach jak dobrze pamietam lepsze efekty dawal mniejszy nadmuch, ale jutro sprobuje metody z dlugopisami i wielopunktowym nadmuchem.

Jakiej grubosci sklejke cieles z tak dobrymi efektami 4-5-6mm ?

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”