Strona 1 z 6

Luz na osiach Bystronic

: 26 mar 2011, 16:27
autor: Orzel666
Przymierzam sie do kasowania luzów w układzie napędowym w laserze Bysprint. Rok produkcji 1998. Luz powoduje zaokraglanie kątów i pofalowanie w okolicach zakrętów, zwlaszcza w osi wzdłużnej(bezwładnośc pcha stół dalej niz powinien jechac).
Ktos to robił, wie jak, ma jakies doswiadczenie ?
Jeszcze do maszyny nie zagladalem ale wydaje mi sie ze most smiga po listwach zebatych. Moze zebatki sa do wymiany a moze wymaga to jakiejs regulacji.
Kto poradzi na co patrzec i jak sie do tego brac ?

: 26 mar 2011, 17:04
autor: Sylwek Byliński
Witam
Faktycznie most jeździ po listwie zębatej. Odsłoń sobie osłony mieszkowe na prowadnicach i zobaczysz czy zęby w listwach są ułamane, na kole zębatym będzie ciężko dojrzeć uszkodzenia.Zaokrąglenie kątów i pofalowanie w okolicach zakrętów nie musi jednoznacznie wynikać z luzów.Pozdrawiam :wink:

: 26 mar 2011, 17:26
autor: Orzel666
Probowalem walczyc parametrami. Przyspieszenie i hamowanie zjechalem do wartosci minimalnych i widac bylo poprawe, ale nadal wystepowal problem. Z przeprowadzonych testow wynika ze to wada w ukladzie napedowym. Pytanie czy da sie kasowac jakos luz.

: 26 mar 2011, 17:35
autor: Sylwek Byliński
Na jakich grubościach blach to się zdarza, na wszystkich czy tylko na jakiś wybranych. Most tnący jest dociskany od spodu do listwy zębatej może wystarczy zajrzeć czy się ni poluzował.
Pozdro :wink:

: 26 mar 2011, 18:13
autor: Orzel666
Narazie testowalem tylko nierdzewe 0.6 i 0.5, generalnie maszyna ma ciac grubosci do 1mm.
To nowa stara maszyna na zakladzie. Ostatnie 3 lata stala niemal nieruszana. Po przepaleniu rozszczelnil sie uklad azotu i cala wiazka powoli poszla w powietrze w dwa dni. Proba na tlenie dala podobne rezultaty ale juz wiedzialem ze moze byc buba i niewiele gazu upuscilem. Do tego osie ewidentnie maja luz. Generalnie mam starego klamota i musze reanimowac go coby sluzyl na produkcji. Luz na osiach i wymiana wszystkich przewodow i zlaczek w ukladzie gazow tnacych to poczatek. Bede mial pewnie wiecej pytan w ciagu tygodnia.

: 26 mar 2011, 18:34
autor: Sylwek Byliński
Na takich cienkich blachach będzie najbardziej widać czy są luzy ponieważ są największe prędkości. Falowanie na zakrętach może być spowodowane również elektroniką i ni wypoziomowanym laserem możliwości jest kilka.
Pozdro :wink:

: 26 mar 2011, 18:40
autor: Orzel666
w poniedzialek sprwawdze i dam znac.
Czuje ze szykuje sie dlugi tydzien. A mialem byc tylko programista.

: 26 mar 2011, 18:46
autor: Sylwek Byliński
Nie ma sprawy
pozdro :lol:

: 28 mar 2011, 08:28
autor: Orzel666
Zajrzalem. Trybek do listwy dociskany jest systemem 4 rolek na strone. teraz pytanie jakim momentem krecic napinacz albo jak zmierzyc luzy na trybkach. w ostatecznosci posluze sie papierem samokopiujacym, ale wolalbym znac prawidlowa metode.

: 29 mar 2011, 23:45
autor: techboss10
rolki stosowane w Bystronicach to rolki firmy Gudel.Bardzo rzadko ale czasami należy je wymienić,Mam 2 sztuki takich rolek na sprzedaż i naprawdę to solidne rozwiązanie.Możliwą przyczyną może być zabrudzona tachoprądnica(ma inny opór)-należy ją wyczyścić i problem znika.Aha i proszę odsłonić wszystkie osie i sprawdzić czy dobrze rolki przylegają do prowadnic-starsze maszyny troszke "siadają"