Luz na osiach Bystronic

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

KMR
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:56
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

#21

Post napisał: KMR » 02 kwie 2011, 09:57

Oczywiście, że jestem związany z producentem. Nie mam zamiaru tego ukrywać.
Nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc:
Orzel666 pisze:Najpierw worek pieniedzy a potem pogadamy
?
I dlaczego:
Orzel666 pisze:Niestetey wasza polityka skutecznie zniecheca do jakichkolwiek kontaktow i serwisu
?

Uważam, że to opinie krzywdzące i nieprawdziwe. Skąd takie doświadczenia?

Jeśli chodzi o "czarodziejów". To to dopiero może okazać się worek pieniędzy.

@ cnccad
Reszta to czarodzieje-samouki ... to co tacy są źli :?:
Owszem, potrafią być bardzo szkodliwi.
cnccad pisze:jeżeli ktoś zaczął grzebać w setup maszyny , to ma pojęcie już jakieś
... wtedy również podejmuje ryzyko uszkodzenia maszyny lub strat (przestojów) produkcyjnych. Oczywiście czasem wynik może być pozytywny. Jakiekolwiek problemy techniczne można skonsultować z producentem. Wówczas użytkownik znacznie minimalizuje podjęte ryzyko.
cnccad pisze:Po za tym , pytania zadawane przez zainteresowanego są sensowne.
- nigdy nie twierdziłem inaczej. Diagnoza wygląda również na prawidłową.
jeżeli Twoja pomoc ma być odradzaniem to pomyliłeś fora
- hm. Uważasz, że wszystko można zrobić na podstawie informacji z forum?



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#22

Post napisał: cnccad » 02 kwie 2011, 10:22

KMR ...

odpowiem więc w ten sposób.
Serwisowałem w warszawie kilkukrotnie BYSTRONIKA , gdyż autoryzowany serwis przez 5 lat nie potrafił usunąć usterki i co było największa głupotą tegoż serwisu kazał klientowi trzymać uchylone drzwi do jednostek napędowych bo jedno z zabezpieczeń co jakiś czas odpadało.
5lat wietrzenia szafy a gdy przyjechałem do klienta to usunięcie awarii trwało ok 30s. , dłużej pisałem raport.
Więc ... porady nawet autoryzowanego serwisu potrafią być niszczycielskie dla klienta.
Bo za zwyczaj spora część serwisantów autoryzowanych ma wyuczone usterki. Naprawia maszyny w kontakcie z producentem przez telefon.
Laser , to nie jest nic aż tak bardzo skomplikowanego żeby nie mogli tego ludzie naprawiać.
Szkoliłem się w RECOS z Francji ( autoryzowane zakłady remontowe TRUMPF ) i sami przyznali że jak się czegoś nie zna a chcę się poznać to po prostu należy spróbować.
Gdyby kol. Orzeł666 , chciał skorzystać z serwisu to by skorzystał. Dlaczego na dzień dobry należy komuś ograniczać wiedzę o maszynie :?:
Im więcej wie o niej tym mniej pisze głupot. Pracy dobremu serwisowi nie zabraknie , a partakom ciągle jest źle.
Nie nawiązuję w tym zdaniu tu do nikogo z forum.
Wież jak regulować , na co zwrócić uwagę to napisz. Nie wiesz , niechżesz pomóż to nie komentuj.
Bo po prostu odbiegamy od tematu takim pisaniem.
Skoro kol. Orzeł666 chce podjąć próbę samodzielnej naprawy to dlaczego nie ma spróbowac :?:

to jest tylko laser ...wiekowy laser.

Ja osobiście chętnie pomagam na forum , nie reklamuję się a powiem nawet w ten sposób że nawet jak by mnie kolega Orzeł666 zaprosił do siebie to bym odmówił z prostej przyczyny. Brak czasu.
Co umiem to pomogę , co wiem to przekażę.

Te samouki , w przeciwieństwie do autoryzowanych serwisów zanim coś spaprają to pomyślą. A autoryzowany za zwyczaj od razu spapra :wink:
Taka to różnica :wink:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


KMR
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:56
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

#23

Post napisał: KMR » 02 kwie 2011, 10:54

No to od początku.
Nie ma usterek, których serwis autoryzowany by nie usunął. Przynajmniej w ostatnich 10 latach.
Jest jeden klient w Warszawie, który mógł mieć podobny problem i dokąd będzie zalegał z płatnościami, nie może liczyć na poważne wsparcie. Jeśli to maszyna generacji CNC90, to dodatkowo są już problemy z dostępnością części - niektóre podzespoły po prostu nie są już produkowane.
cnccad pisze:porady nawet autoryzowanego serwisu potrafią być niszczycielskie dla klienta
- nie spotkałem się z takim przypadkiem.

Oczywiście, że wiele napraw użytkownik może, a nawet powinien wykonywać sam. Nikomu nie zależy na sztucznym generowaniu kosztów. To polityka krótkowzroczna.

Laser jest tylko maszyną, ale naprawa nawet wiekowego urządzenia może być bardzo droga.

Pomóc jak najbardziej chcę, ale niwelowanie mostu przez forum się po prostu nie uda.

Potrzebne są:
- poziomica maszynowa,
- 2 czujniki zegarowe,

Maszyna (rama) musi być prawidłowo wypoziomowana, następnie poziomujemy most i ustalamy jego wysokość na 0,03mm. Ot i cała filozofia.

Nie zmienia to faktu, że brak doświadczenia lub nieprawidłowe wykonanie operacji rodzi duże ryzyko uszkodzenia kosztownych elementów!
A tego chyba nikt nie chce...

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#24

Post napisał: cnccad » 02 kwie 2011, 11:33

W warszawie jest kilka BYSTRONIKÓW :!:
A klient o którym mowa , jest jak najbardziej wypłacalny. W całej Polsce serwisuję ich maszyny i nigdy nie miałem problemu z płatnościami :!: Może mówimy o innym :?:
Urządzenie które uległo uszkodzeniu ... to był wyłącznik termiczny. kupisz w bardziej rozwiniętym sklepie elektrycznym i nie było problemu z zakupem. Poszedłem ( pojechałem tak właściwie ), kupiłem założyłem wyregulowałem , raport i do domu.
Ot cała sprawa. Gdyby nie to ze była jeszcze jedna maszyna uszkodzona to by się nie specjalnie opłacało jechać mi do Warszawy. Po za tym , obsługuję ich już od kilkunastu lat i dlatego nasza współpraca się układ dobrze szanuje klienta.
A usterek jest ... nie usuniętych dość sporo. Uwierz ... drugi przykład. pewna firma handlowa ( skup-sprzedaż maszyn ) zakupiła laser 5..6letni z Austrii. Zmontował go serwis z Niemiec i po miesiącu postoju maszyna miała problemy z rozruchem.
nie pomagały fax-y , telefony do Polskiego serwisu.
Poprosili Niemca który montował by przyjechał. I tak sie stało. Przyjechał , naprawił i skasował potworna kasę.
A co autoryzowany serwis :?:
Nic , uniósł sie dumą i odmówił dalszego serwisu.


chcesz pomagać to zapraszamy :!:
KMR pisze:Pomóc jak najbardziej chcę, ale niwelowanie mostu przez forum się po prostu nie uda.

Potrzebne są:
- poziomica maszynowa,
- 2 czujniki zegarowe,

Maszyna (rama) musi być prawidłowo wypoziomowana, następnie poziomujemy most i ustalamy jego wysokość na 0,03mm. Ot i cała filozofia.
Przez forum się da wiele rzeczy zrobić. Tylko musi być pomoc szczera i sensowna.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


KMR
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:56
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

#25

Post napisał: KMR » 02 kwie 2011, 17:00

Drogi cnccad
Długo by się na rynku nie utrzymał serwis, który nie potrafi zdiagnozować usterki wyłącznika termicznego prze 5 lat... Takie usterki usuwa się na telefon z klientem!
Podejrzewam, że ktoś wprowadził w Cię w błąd, a klient w ogóle nie zgłosił tego oficjalnemu serwisowi.

Co do drugiej historii:
cnccad pisze:nie pomagały fax-y , telefony do Polskiego serwisu
to jakaś bajka do poduszki.
Potrafisz wyobrazić sobie powód, dla którego serwis odmawia pomocy klientowi?

Miałem jedną podobną historię przy prawie 20- letniej (a nie 5-6!) maszynie. Ze względu na problem z częściami zamiennymi do tej staruszki, klient wezwał nieautoryzowany serwis, który skupuje stare maszyny na części i dysponuje używaną elektroniką.
Nikt nie unosił się dumą i niczego nie odmawiał.
Ot cała historia...

Proszę więc, nie popuszczaj zanadto wodzy fantazjii.

A propos kasowania luzów i Niemca o którym wspomniałeś.
Ten człowiek zamontował kilka używanych maszyn w Polsce. W 3 z nich wymienialiśmy listwy zębate...
Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy błędy w instalacji lub niewłaściwe zabezpieczenie napędu.

Dlatego też stanowczo odradzam koledze Orzel666 samodzielną walkę.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#26

Post napisał: cnccad » 02 kwie 2011, 21:10

oj ...kol KMR.

To Ty się bronisz na wszelkie sposoby.
Wiadomo jest to że BYSTRONIK ma kiepski serwis nie od dziś. I jak widać nie ja jeden mam takie zdanie.
Tak samo było z TRUMPF ... jak zrobili porządek z TRUMPF-a w Polsce to serwis ten działa jak należy i marka ta w Polsce dlatego się teraz tak bardzo szanuje.

wiec , albo coś doradzasz sensownego ale daj sobie spokój z wywodami co jest potrzebne do regulacji.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


KMR
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:56
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

#27

Post napisał: KMR » 02 kwie 2011, 22:16

Oj, ale ja nie mam czego bronić. Prostuję tylko ploty, których forumowicze sprawdzić nie mogą.

Od 11 lat zajmuję się wyłącznie maszynami Bystronic, a od 5 lat przez moje ręce przechodzi 99% zgłoszeń klientów. Nie ma takich, gdzie serwis by się poddał. Prędzej producent zamknął by polski oddział firmy.

Patrząc na Twój starz na forum, pewnie że nie na każdy temat będę w stanie podjąć z Tobą polemikę. Jeżeli chodzi jednak o "moją działkę", to bajek do poduszki nie toleruję.
cnccad pisze:Wiadomo jest to że BYSTRONIK ma kiepski serwis nie od dziś.
- to zwykłe kłamstwo. Narzekać mogą jedynie użytkownicy maszyn wyprodukowanych przed 1996/97, bo niektóre podzespoły nie są już produkowane, a autoryzowany serwis nie ma szans na zabawę w zakup starych maszyn, by odzyskać z nich części.
"Wieszać psy" będą ci, którym firma nie pomogła przez notoryczne zaległości płatnicze.
cnccad pisze:I jak widać nie ja jeden mam takie zdanie
- a któż jeszcze?
Chciałbym uzyskać więcej szczegółów od kolegi Orzel666 , bo myslę że kojarzę kto mógł zainstalować u niego maszynę, skasować gotóweczkę i zniknąć...

Pomóc więcej ponad to co napisałem się nie da. Tak wygląda kolejność działań. Ni mniej, ni więcej.
To niewdzięczna robota i bez dobrego sprzętu można sobie pomarzyć...

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#28

Post napisał: cnccad » 02 kwie 2011, 22:27

nie chce mi się toczyć z Tobą walki , bo piszesz reklamy.
Poczytaj sobie jak ludzie umieją sobie pomagać.
99% zgłoszeń przechodzi przez Ciebie. Bardzo to jest wątpliwe.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


KMR
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 11
Posty: 24
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:56
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

#29

Post napisał: KMR » 02 kwie 2011, 22:38

Daj spokój, to nie jest żadna walka, ani tym bardziej reklama.

Producentowi zależy, by mieć zadowolonych użytkowników, a nie osiągnie tego nierzetelnym serwisem, czy koszeniem kasy za drobne naprawy.
Od mniejszych problemów jest Help-Line! (no dobra, to trochę autoreklama ;-) )

Z 99% zleceń to prawda. Jeśli pojawiają się problemy, to jestem pierwszą osobą która o tym wie...


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 16237
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#30

Post napisał: kamar » 02 kwie 2011, 22:45

KMR pisze:niwelowanie mostu przez forum się po prostu nie uda.

Potrzebne są:
- poziomica maszynowa,
- 2 czujniki zegarowe,...
No faktycznie oprzyrządowanie z promu kosmicznego :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”