Luz na osiach Bystronic
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Luz na osiach Bystronic
Przymierzam sie do kasowania luzów w układzie napędowym w laserze Bysprint. Rok produkcji 1998. Luz powoduje zaokraglanie kątów i pofalowanie w okolicach zakrętów, zwlaszcza w osi wzdłużnej(bezwładnośc pcha stół dalej niz powinien jechac).
Ktos to robił, wie jak, ma jakies doswiadczenie ?
Jeszcze do maszyny nie zagladalem ale wydaje mi sie ze most smiga po listwach zebatych. Moze zebatki sa do wymiany a moze wymaga to jakiejs regulacji.
Kto poradzi na co patrzec i jak sie do tego brac ?
Ktos to robił, wie jak, ma jakies doswiadczenie ?
Jeszcze do maszyny nie zagladalem ale wydaje mi sie ze most smiga po listwach zebatych. Moze zebatki sa do wymiany a moze wymaga to jakiejs regulacji.
Kto poradzi na co patrzec i jak sie do tego brac ?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Narazie testowalem tylko nierdzewe 0.6 i 0.5, generalnie maszyna ma ciac grubosci do 1mm.
To nowa stara maszyna na zakladzie. Ostatnie 3 lata stala niemal nieruszana. Po przepaleniu rozszczelnil sie uklad azotu i cala wiazka powoli poszla w powietrze w dwa dni. Proba na tlenie dala podobne rezultaty ale juz wiedzialem ze moze byc buba i niewiele gazu upuscilem. Do tego osie ewidentnie maja luz. Generalnie mam starego klamota i musze reanimowac go coby sluzyl na produkcji. Luz na osiach i wymiana wszystkich przewodow i zlaczek w ukladzie gazow tnacych to poczatek. Bede mial pewnie wiecej pytan w ciagu tygodnia.
To nowa stara maszyna na zakladzie. Ostatnie 3 lata stala niemal nieruszana. Po przepaleniu rozszczelnil sie uklad azotu i cala wiazka powoli poszla w powietrze w dwa dni. Proba na tlenie dala podobne rezultaty ale juz wiedzialem ze moze byc buba i niewiele gazu upuscilem. Do tego osie ewidentnie maja luz. Generalnie mam starego klamota i musze reanimowac go coby sluzyl na produkcji. Luz na osiach i wymiana wszystkich przewodow i zlaczek w ukladzie gazow tnacych to poczatek. Bede mial pewnie wiecej pytan w ciagu tygodnia.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 mar 2009, 17:36
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lis 2010, 13:44
- Lokalizacja: śląskie
rolki stosowane w Bystronicach to rolki firmy Gudel.Bardzo rzadko ale czasami należy je wymienić,Mam 2 sztuki takich rolek na sprzedaż i naprawdę to solidne rozwiązanie.Możliwą przyczyną może być zabrudzona tachoprądnica(ma inny opór)-należy ją wyczyścić i problem znika.Aha i proszę odsłonić wszystkie osie i sprawdzić czy dobrze rolki przylegają do prowadnic-starsze maszyny troszke "siadają"