Strona 1 z 1
Tryb Gradeengrave w lasercut 5.3
: 29 paź 2009, 16:19
autor: micz
Mam pytanie do tego trybu czy on graweruje wg skali szarości?? bo ja mam z nim problem gdy wrzucam bitmapę to podaje, że maksymalnie bitmapa może być dwu bitowa, ale przecież nie ma takich bitmap chyba, że twórcom coś się pomyliło i chodzi o 2 kolory, a nie bity.
Gdy wrzuciłem obrazek czarno-biały to zadziałało, tylko zaskoczyło mnie to, że graweruje to co białe a nie czarne, ale zawsze można kolory odwrócić. I dzięki zastosowaniu halftone efekt na drewnie jest naprawdę świetny.
Re: Tryb Gradeengrave w lasercut 5.3
: 29 paź 2009, 20:30
autor: Piotr Rakowski
micz pisze:Mam pytanie do tego trybu czy on graweruje wg skali szarości?? bo ja mam z nim problem gdy wrzucam bitmapę to podaje, że maksymalnie bitmapa może być dwu bitowa, ale przecież nie ma takich bitmap chyba, że twórcom coś się pomyliło i chodzi o 2 kolory, a nie bity.
Nic się twórcom nie pomyliło. Obraz czarno-biały ma zapis dwubitowy. Tryb Grade Engrave jest trybem grawerowania, w którym uzyskujemy rodzaj reliefu, dzięki innemu "przydziałowi" mocy do grawerowania bieli, a innemu czerni. Zwykłe ustawienie to 80%/30% - ale przecież można je zmienić, np. na 30%/80% - wtedy nie będziesz musiał odwracać kolorów. A zwiększenie głębi uzyskasz np. 20%/90%. Zmniejszenie oczywiście np. 40%/60%.
micz pisze:
Gdy wrzuciłem obrazek czarno-biały to zadziałało, tylko zaskoczyło mnie to, że graweruje to co białe a nie czarne, ale zawsze można kolory odwrócić. I dzięki zastosowaniu halftone efekt na drewnie jest naprawdę świetny.
I dodatkowo popracuj nad różnymi wersjami generowania półtonów. Dają różne efekty na różnych materiałach. Metod tzw. ditheringu (tzw. rozpraszania błędu) jest kilka. Najciekawsze algorytmy to: Floyd-Steinberg, Stucky, Burkes. W folotlitografii natomiast najlczęściej stosuje się algorytm Jarvisa (czasem zwany filterm) - dostępny np. w Corel PhotoPaint. Daje świetny efekt w przypadku grawerowania twarzy.
: 30 paź 2009, 19:21
autor: micz
No właśnie to jest błąd, nie ma obrazu 2 bitowego, za pomocą 2 bitów można przechować 4 kolory, do czerni i bieli starczy 1 bit, np. 1 dla białego 0 dla czerwonego.
Dzięki za informacje o tych algorytmach. Robiłem już próby na szkle i drewnie i wychodzi super.
: 31 paź 2009, 05:43
autor: Piotr Rakowski
Opowiadasz. Nie chodzi przecież o 2 bity na kolor, a o ilość informacji. Jeśli nie miał byś bitu, to nie byłoby informacji.
: 31 paź 2009, 12:25
autor: micz
No chyba, że w ten sposób rozumiane 2 bity. Ja rozumowałem po informatycznemu

. Nawet w photopaincie obraz czarno-biały jest 1 bitowy. Jeden bit to dwa stany 0 albo 1, czyli czarny i biały. Przy 2 bitach mieli byśmy 4 możliwości: 00, 01,10 i 11. A komputer posługuje się zapisem binarnym

.
: 15 maja 2013, 20:32
autor: jarbia
Piotr Rakowski pisze:Tryb Grade Engrave jest trybem grawerowania, w którym uzyskujemy rodzaj reliefu, dzięki innemu "przydziałowi" mocy do grawerowania bieli, a innemu czerni. Zwykłe ustawienie to 80%/30% - ale przecież można je zmienić, np. na 30%/80% - wtedy nie będziesz musiał odwracać kolorów
Wiem ,że temat stary ,ale nie dla mnie .U mnie ten tryb działa trochę inaczej - odwrotny przydział mocy nic nie zmienia .Na dodatek obiekt musi być grafiką 1-bitową.Nie przyjmuje grafiki w skali szarości.Teraz nadaje się co najwyżej do pieczątek.
Da się jakoś zrobić aby przyjmował grafikę w skali szarości ?
pozdr.