Wycinanie w srebrze

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
crusader
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 21 maja 2010, 11:52
Lokalizacja: Poznań

Wycinanie w srebrze

#1

Post napisał: crusader » 07 maja 2011, 00:36

Witam serdecznie,

poszukuję metody lub firmy trudniącej się wycinaniem małych elementów ze srebrnej blachy o gr ok 1 mm.

Elementy jak na zdjęciu.

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam serdecznie

Obrazek

Obrazek



Tagi:


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 871
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#2

Post napisał: Bbuli » 07 maja 2011, 21:40

W czym Ci pomóc?Robisz wcześniej specjalizowany uchwyt do każdego kształtu tak by pewnie mocować detal.Blaszka zapewne znacznie cieńsza,bo jedynka w obecnych czasach to rozpusta.Frez grawerski 30 stopni ze stopką0,15 albo widię dwu piórową jedynkę i wio.By łapać wiórki blaszkę spryskujesz rozrobionym ludwikiem z butelki takiej do mycia szyb ze sitkiem-efektem jes pianka.Obroty i prędkości-eksperymentalnie.


Pawel Pawlicki
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 225
Rejestracja: 13 maja 2006, 20:20
Lokalizacja: Różnie

#3

Post napisał: Pawel Pawlicki » 12 maja 2011, 10:41

tak naprawdę, to najrozsądniej jest takie zawieszki odlewać, frezować prototypy i małe serie, a większe ilości właśnie odlewać (w warszawie biorą 50 gr za gram za odlewanie to odlanie będzie kosztować 3-5 zł za sztukę plus 50 zł guma do robienia wosków do każdego wzoru - dlatego to zaczyna być opłacalne przy produkcji większej ilości takich samych elementów. (2-3 sztuki wzoru można frezować).
Ja wycinam z różnych blach, elementy mam zawsze bardzo gęsto ułożone, zazwyczaj szerokość blachy to 120 mm, najekonomiczniejsze i najpraktyczniejsze rozwiązanie mocowania blachy to przyklejenie jej do sztywnej płyty (plexi, pvc itp.) za pomocą butaprenu pod prasą do fornirowania (albo ściskami stolarskimi) - elementy potem dosyć łątwo odkleić a butapren zmyć bez konieczności wypalania, albo taśmą dwustronnie przylepną z marketu budowlanego (do wykładzin, grubsza, żółtawa).
Próbowałem różnorakich fikstur to mocowania, łapy wiercenie otworków, stolik z uchwytami samocentrującymi ale klej i taśma są najlepsze. Blachę robi się albo samemu albo zamawia w małych walcowniach gdzie po prostu przewalcowują wcześniej odlane płytki na małych walcarkach na zimno. Taka blacha nie za bardzo trzyma wymiar i mocno pręży w różnych dziwnych kierunkach, czasem odstaje na 0.5 mm. Przyklejenie jej mocno do sztywnej płyty poprawia sytuacje. Chłodziwo (u mnie zwykły Emulgol) rozpuszcza klej więc używam go ostrożnie.
Frezy grawerskie 30 stopni dają wyraźnie skośną krawędź cięcia. Lepsze są frezy 15 stopni. Frezami 1 mm można ciąć bardzo szybko i wygodnie ale odpad w opiłkach jest gigantyczny - i trzeba go potem dawać do rafinacji, chłodziwo go zanieczyszcza - nie można po prostu wrzucić do pieca (musi się nazbierać odpowiednia ilość żeby opłacało się rafinować - w warszawie 1 kg.) Zbadałem empirycznie że chłodziwo wyraźnie poprawia jakość cięcia i żywotność małych frezów (0.2 mm - 0.8). Frezy 1 mm mogą być za duże dla drobnych elementów (za duży łuk). Blacha wygrzana smaruje się i ciągnie jak plastelina, lepiej ciąć utwardzoną. Wrzeciono dla małych frezów powinno mieć przynajmniej 60 tys obrotów, wtedy można osiągnąć jakieś prędkości. Największym kłopotem jest odskakiwanie elementów w czasie frezowania (na skutek naprężeń w blasze) podnoszą się minimalnie i frez łamie się (dlatego muszą być dobrze przyklejone).
Wszyscy jesteśmy bardzo dojrzali dopóki ktoś nie przyniesie folii bąbelkowej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”