psqdny pisze: ↑15 wrz 2018, 20:47
Witam.
Postanowiłem nabyć właśnie ten półautomat MIG 208 ALU SYNERGIA.
W tym tygodniu mam zamiar go zamówić.
Nie jestem spawaczem. Niby potrafię coś pospawać, niby znam teorie spawalnictwa, mam styczność z technologią spawania, ale mam zamiar zacząć spawać na własne potrzeby ucząc się przy tym.
Ten MIG 208 ALU wydaje mi się właściwy, bo chce spawać cienkie blachy, cienkie aluminiowe, chce móc lutospawać, czy mieć możliwość wypróbowania TIG.
Witam
Ja również chcę spawać na swoje potrzeby i zamierzam kupić MIG 208 ALU SYNERGIA bo będę potrzebował m innymi spawać cienkie blachy - muszę naprawić progi w moim aucie, które miejscowo skorodowały. Też wydaje mi się - na postawie filmowej prezentacji - ten półautomat prosty w obsłudze i posiadający funkcje bardzo przydatne przy spawaniu blach samochodowych takie jak właśnie niski prąd spawania, spawanie punktowe, lutospawanie oraz funkcję ATC ograniczającą strefę wpływu ciepła przez co blacha nie powinna być tak narażona na pofalowanie w trakcie spawania. Jeżeli chodzi o lutospawanie to upatruje w niej dla siebie szanse na to, że powstawiam bezboleśnie łaty w miejscowo przerdzewiałe progi. Przy moim braku umiejętności spawania obawiam się, że musiałbym bardzo długo ćwiczyć zwykłe spawanie MIG/MAG w osłonie CO2 i argonu zanim nauczyłbym się spawać bez przepalania tak cienkiej blachy jakie stosowane są w samochodach (0,8 mm). Może ktoś potwierdzić tą moją opinię co do łatwiejszego nauczenia się lutospawania i odnośnie tego, że przy lutospawaniu raczej nie da się przepalić blachy grubości 0,8 mm.
Z tego co zauważyłem, to ktoś kto potrafi spawać nie lubi synergii, bo zanim dopasuje się do synergii, szybciej ustawi parametry manualnie do swoich preferencji.
Nie wydaje mi się aby szybciej ustawił optymalne parametry spawania - przecież mimo doświadczenia w pracy z urządzeniem niesynergicznym nie wstrzeli się od razu w parametry optymalne - metodą prób i błędów musi je skorygować a to trochę zajmuje czasu, wydaje mi się znacznie więcej niż na urządzeniu z synergią. W sumie w urządzeniu z pełną synergią do wprowadzenia jest: materiał spawany, grubość elementu spawanego, średnica drutu spawalniczego, rodzaj gazu osłonowego i kształt lica spoiny. Nie posiadam urządzenia z synergią aby to określić precyzyjnie ale dajmy na to, że trwa to minutę. Nie sądzę aby nawet doświadczonemu spawaczowi w minutę dało się ustawić do pracy półautomat bez synergii. Chyba, że się mylę i ustawianie parametrów spawania MIG/MAG to błahostka i nie ma większego znaczenia precyzja nastaw bo urządzenie dopuszcza duży rozrzut parametrów spawania. Jeżeli tak jest to niech ktoś to potwierdzi co ma długą praktykę w spawaniu metodą MIG/MAG.
Zaletą tego modelu jest prąd minimalny 20A, więc cienkie blachy. Dodatkowo funkcja ATC poniżej 1.5 mm. Z racji ustawienia grubości materiału oraz przetopu/kształtu spoiny może naprawdę dość precyzyjnie dobierać parametry. Lepiej niż 210 synergia easy. Długo myślałem czy 210 easy czy 208 alu. MIG 210 jest mniejszy, lżejszy, poręczniejszy, i chyba bardziej czytelny w obsłudze. No i tańszy. Teoretyczne zalety bardziej precyzyjnej synergii z naciskiem na spawanie cienkich materiałów oraz aluminium przeważyły w kierunku 208 alu.
Na początku szukania dla siebie migomatu myślałem, że MIG 210 EASY SYNERGIA to normalne urządzenie z synergią. Potem jak znalazłem i obejrzałem film w sieci migomatu MIG 208 ALU SYNERGIA okazało się, że MIG 210 EASY to urządzenie z niepełną synergią i dużo mu brakuje do urządzenia z pełną synergią jaką posiada model MIG 208 ALU SYNERGIA.
W kwestii intuicyjności ustawień to MIG 210 EASY wg mnie jest jednak mniej czytelny w ustawieniu parametrów niż MIG 208 ALU SYNERGIA - w MIG 208 ALU SYNERGIA wszystkie ustawiane parametry są pięknie zobrazowane na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym, którego nie posiada porównywany model. Ale przyznaję, że MIG 210 EASY SYNERGIA wyróżnia się pod względem intuicyjności ustawień na tle urządzeń w swej klasie tj urządzeń z częściową synergią.
Te same przewagi na które zwracasz uwagę modelu MIG 208 ALU SYNERGIA zdecydowały, że myślę też o zakupie właśnie tego modelu. Wg danych technicznych i opisów tych urządzeń znacznie lepiej nadaje się do spawania blach karoseryjnych właśnie MIG 208 ALU SYNERGIA.
Postaram się napisać wrażenia po kupnie. Brakuje mi jakiejś ciekawej opinii użytkownika, której szukam. Film jest sponsorowany, więc trudno być pewnym że jest obiektywny.
Jeśli się nie odezwę w przeciągu tygodnia możecie napisać na PW i napiszę tu posta jak wrażenia z użytkowania.
Zgadzam się z tobą, że film sponsorowany nie musi być w pełni obiektywny - choć bardzo dobrze, że powstał - dlatego napisałem ten wątek z myślą aby ocenili bezstronnie to rządzenie fachowcy i ci co je już eksploatują. Niestety jak dotąd nie powstał żaden taki niezależny film czy opinia n/t tego urządzenia pomimo tego, że jak widać na Allegro trochę tych migomatów już sprzedano.
Najlepiej opierać się na niezależnych testach bo na danych podawanych przez sprzedawców czy nie renomowanych producentów do których zaliczyłbym produkty wytwarzane w Chinach i sprzedawane pod marką Magnum nie można zbytnio polegać. Z reguły parametry techniczne są zawyżone ale w zamian cena
jest przystępna jak dla użytkownika amatora.
Też przymierzam się do zakupu w tym tygodniu tego migomatu. Dobrze byłoby tu na forum wymienić opinie i doświadczenia z pracy z tym urządzeniem.