Strona 1 z 2
Czym przylutować rurkę do baku
: 13 lip 2017, 19:37
autor: wiktoriano
Witam Panowie.
Czym przylutować rurkę do metalowego baku?
Odpadła zaraz nad lutem, lut jest miedziany lub mosiężny.
Mam tiga, da radę przylutować tigiem?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
: 13 lip 2017, 19:53
autor: zdzicho
Ty się martw ,aby ci BUMM ,nie zrobiło,bo paliwo jest palne ,a opary wybuchowe.
Re: Czym przylutować rurkę do baku
: 13 lip 2017, 20:41
autor: reddin
wiktoriano pisze:Czym przylutować rurkę do metalowego baku?
SREBROLUT -bak wypełniony wodą

: 13 lip 2017, 21:02
autor: Petroholic
pierwsze pytanie - z jakiego materiału jest bak i rurka?
jeśli metalowe to nie pitol się tylko wywal lut i wspawaj sobie rurkę może być nowa z nierdzewki i po kłopocie
tylko pamiętaj, żeby przed spawaniem opróżnić bak, kilkukrotnie wypłukać niepalnym detergentem i zalać do pełna wodą bo może zrobić buuum
jeśli diesel to wystarczy opróżnić i przepłukać bez zalewania

: 13 lip 2017, 23:28
autor: Majstarek
Petroholic pisze:jeśli diesel to wystarczy opróżnić i przepłukać bez zalewania
Może się kolega zdziwić jak zbiornik po ON potrafi strzelić.
Niedaleko mojej wioski był wypadek śmiertelny, gość opróżnił zbiornik, przelał wodą i pusty zaczął spawać. Niestety nie ma go już wśród nas.
Zbiorniki po gazie wystarczy zalać do pełna wodą i opróżnić, po paliwach płynnych ZAWSZE spawamy napełnione wodą- tak uważam za lepszymi specjalistami ode mnie.
Wybór pozostawiam każdemu z was...
: 14 lip 2017, 00:47
autor: Petroholic
Majstarek pisze:przelał wodą i pusty zaczął spawać
słowo klucz = przelał wodą...
wiem, że zbiorniki ON też strzelają dlatego nigdy nie płuczemy samą wodą... ja często naprawiam/przerabiam aluminiowe zbiorniki od samochodów ciężarowych, a o wypadek nietrudno więc też radzę uważać... Nie zalewam wodą po płukaniu bo często je obracam, a zbiornik 1000l napełniony wodą waży tonę - to jedyny powód... Gdyby to był zbiornik nie wiem z osobówki 65l to na 100% byłby zalany do pełna wodą nawet po płukaniu tak na w razie czego

I co najważniejsze przy zbiornikach - odkręcamy korek obowiązkowo

: 14 lip 2017, 07:33
autor: wiktoriano
Dzięki za pomoc.
W takim razie przyspawam tigiem tą rurkę.
Nie wiedziałem że zbiorniki tak wybuchają, myślałem, że jak wyleje paliwo i przewietrzy się z godzinę to spoko. Mój stoi już tydzień i się wietrzy, ale podejdę do niego z ogniem na patyku i zobaczymy czy strzeli.
[ Dodano: 2017-07-14, 08:30 ]
A ten srebrolut to można tigiem lutować?
: 14 lip 2017, 20:03
autor: Petroholic
wiktoriano pisze:A ten srebrolut to można tigiem lutować?
Wywal ten lut do gołej stali i spawaj stal...
: 14 lip 2017, 21:16
autor: wiktoriano
Petroholic pisze:
Wywal ten lut do gołej stali i spawaj stal...
Tak też zrobię.
To znaczy że mogę go rozciać na pół, wyczyścić w środku i pospawać z powrotem? W środku jest czymś pokrywany bak? Czy jak jest paliwo to nie zardzewieje?
: 14 lip 2017, 22:01
autor: mirko
Lepiej pomalować zbiornik, przecież nie zawsze będzie zatankowany do pełna.
Wyczytałem na forach motocyklowych ,że wystarczy podkład epoksydowy ,ale oczywiście nie spraj tylko ten dwuskładnikowy . Pisały to osoby które tak właśnie zabezpieczyły swoje zbiorniki . Ja swój zbiornik też tak pomalowałem ,ale jeszcze nie zalewałem benzyną , bo motór nie jest gotowy.
Dla bardziej wymagających :
http://allegro.pl/farba-do-zbiornikow-b ... 11806.html
Poza allegro można znaleźć takie preparaty na googlach.