Strona 1 z 1

Trwałe przyłączenie do bloku aluminium nakrętki m4

: 23 lis 2016, 20:49
autor: kudii
Zastanawiam sie jak trwale mógłbym zamocować niklowaną nakrętke stalową do aluminiowego gaźnika?
Sprawa wygląda tak że na ściance gaźnika odlana była wypukłość ,która była nagwintowana na m4 ,słuz ona do regulacji przepustnicy w motocyklu,gwint został zerwany ,a ja myślę jak to naprawić ? Myślałem o tigu i zalaniu otworu ,nawierceniu 3.5 wiertłem i nagwintowaniu na metryczne 4mm,aby móc założyć specjalną śrubo-linkę(moja nazwa tego mechanizmu) ,Myślałem też o zalaniu otworu klejem i odbiciu w nim nowego gwintu ,aby te nierówności po starym zakrył,ale to pewnie nie zda egzaminu

: 23 lis 2016, 23:01
autor: Imbroglio
A nie ma tyle "mięsa" żeby przerobić na M5?

: 23 lis 2016, 23:33
autor: kudii
Może i by dało, ino co z tą specjalistyczną śrubą na m4 ?

: 23 lis 2016, 23:48
autor: Imbroglio
Obrazek

Jak jest dosyć materiału to taką tulejkę naprawczą (wkładkę gwintową) można wstawić, pod M4 potrzeba otwór 6mm.
Tylko czy tam czasem nie było gwintu drobnozwojnego? Na tę "śrubę" wchodzi zwykła nakrętka M4?

: 23 lis 2016, 23:53
autor: RomanJ4
Klejenie lub lutowanie stali z alu cyną za pomocą np preparatu ФТКА (przedtem próba na wolnym miejscu obudowy z tego alu)

: 24 lis 2016, 00:30
autor: pukury
O ile to AL a nie ZnAl.
tego to ani spawać - ani kleić .
a często gaźniki z tego były - łatwość skomplikowanych odlewów .

: 24 lis 2016, 14:54
autor: kudii
To w tym przypadku rotowałaby mnie ino ta tulejka 6mm/4mm ,albo gwint m5 i zwykła śruba.

: 30 lis 2016, 18:24
autor: szopenn
to jest śrubka jałowych obrotów jak się domyślam? ja bym przedłużył przegub giętki i przeniósł regulacje w inne miejsce gdzie byłoby mi wygodniej regulować obroty, i mógłbym komfortowo wspawać nową tuleje gwintowaną ze stali.

Regulacji nie musisz mieć przecież na gaźniku, do przedłużenia tego przegubu posłuży ci jakaś zużyta linka do prędkościomierza.