Trwałe przyłączenie do bloku aluminium nakrętki m4

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

Trwałe przyłączenie do bloku aluminium nakrętki m4

#1

Post napisał: kudii » 23 lis 2016, 20:49

Zastanawiam sie jak trwale mógłbym zamocować niklowaną nakrętke stalową do aluminiowego gaźnika?
Sprawa wygląda tak że na ściance gaźnika odlana była wypukłość ,która była nagwintowana na m4 ,słuz ona do regulacji przepustnicy w motocyklu,gwint został zerwany ,a ja myślę jak to naprawić ? Myślałem o tigu i zalaniu otworu ,nawierceniu 3.5 wiertłem i nagwintowaniu na metryczne 4mm,aby móc założyć specjalną śrubo-linkę(moja nazwa tego mechanizmu) ,Myślałem też o zalaniu otworu klejem i odbiciu w nim nowego gwintu ,aby te nierówności po starym zakrył,ale to pewnie nie zda egzaminu
Załączniki
421688011_2_644x461_ktm-sx-exc-gaznik-keihin-fcr-39yzf-rmz-crf-dodaj-zdjecia.jpg



Tagi:

Awatar użytkownika

Imbroglio
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 05 sie 2011, 20:20
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

#2

Post napisał: Imbroglio » 23 lis 2016, 23:01

A nie ma tyle "mięsa" żeby przerobić na M5?


Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

#3

Post napisał: kudii » 23 lis 2016, 23:33

Może i by dało, ino co z tą specjalistyczną śrubą na m4 ?

Awatar użytkownika

Imbroglio
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 2
Posty: 47
Rejestracja: 05 sie 2011, 20:20
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

#4

Post napisał: Imbroglio » 23 lis 2016, 23:48

Obrazek

Jak jest dosyć materiału to taką tulejkę naprawczą (wkładkę gwintową) można wstawić, pod M4 potrzeba otwór 6mm.
Tylko czy tam czasem nie było gwintu drobnozwojnego? Na tę "śrubę" wchodzi zwykła nakrętka M4?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#5

Post napisał: RomanJ4 » 23 lis 2016, 23:53

Klejenie lub lutowanie stali z alu cyną za pomocą np preparatu ФТКА (przedtem próba na wolnym miejscu obudowy z tego alu)
pozdrawiam,
Roman


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#6

Post napisał: pukury » 24 lis 2016, 00:30

O ile to AL a nie ZnAl.
tego to ani spawać - ani kleić .
a często gaźniki z tego były - łatwość skomplikowanych odlewów .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

#7

Post napisał: kudii » 24 lis 2016, 14:54

To w tym przypadku rotowałaby mnie ino ta tulejka 6mm/4mm ,albo gwint m5 i zwykła śruba.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#8

Post napisał: szopenn » 30 lis 2016, 18:24

to jest śrubka jałowych obrotów jak się domyślam? ja bym przedłużył przegub giętki i przeniósł regulacje w inne miejsce gdzie byłoby mi wygodniej regulować obroty, i mógłbym komfortowo wspawać nową tuleje gwintowaną ze stali.

Regulacji nie musisz mieć przecież na gaźniku, do przedłużenia tego przegubu posłuży ci jakaś zużyta linka do prędkościomierza.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”