Strona 1 z 2

Naprawa czopu

: 22 kwie 2015, 07:28
autor: marekms
Trafił do mnie wał z uszkodzonym czopem. Muszę napawać miejsce osadzenia koła pasowego, osadzenia łożysk są dobre. Czym napawać MIG, TIG? A jeśli MMA to jakimi elektrodami? Mam elektrody Esab OK 46.00, Nadadzą się czy kupić inne? Wał jest mocno obciążony -masa ok 150kg, 2000 obr i moc 40kW i jest narażony na zmienne obciążenia.

Marek

: 22 kwie 2015, 14:43
autor: zibi
Bez spawania się nie obejdzie? Może stoczyć milimetr na stronę. Zapasować na ciasno tulejkę i znowu stoczyć na wymiar. Tulejka grzana do 300°C.

: 22 kwie 2015, 15:52
autor: gaski
zibi pisze:Może stoczyć milimetr na stronę
jeżeli koło pasowe to i połączenie wpustowe
na pewno się bardzo osłabi

: 23 kwie 2015, 18:21
autor: InzSpawalnik
Z takimi walkami to nie jest taka latwa sprawa.
Jak sprobujesz napawac z podgrzaniem to odpuscisz ten material, wygnie sie to po 2gie. Jesli na zimno bedziesz napawac to bedzie prawdopodobne ze popeka. Po 3cie material walka jest napewno o wyzszej zawartosci wegla a wiec twoja napoina moze sie poprostu wykruszyc od razu po spawaniu albo z ubiegiem czasu. Jesli ta regeneracja ma polegac na odbudowie 1-2mm powierzchni to moglbys sprobowac technologia natrysku termiocznego proszkami metalicznymi "na zimno".

: 23 kwie 2015, 19:19
autor: jasiu...
Panowie, a może zaczniecie od pytania co to za wał? Jaki materiał?

Bo to nawet żeliwo może być, oczywiście nie szare, takie jak na korpusy, ale np. walce w walcarkach robi się z żeliwa.

Też jestem zdania, że jeśli się da, to spawania trzeba unikać. Naciągnięcie na gorąco tulei powinno sprawę rozwiązać. Bo co zrobisz, jak po spawaniu wałem rzuci i pojawią się wibracje? Będziesz usiłował wyważać, przetaczać pasujące czopy, czy jeszcze coś innego?

: 24 kwie 2015, 07:58
autor: InzSpawalnik
Czy wiesz jakie jest przeznaczenie tych elektrod 46, do czego sluza. Jaki to gatunek ? Czy "dobrales" je bo widziales je setki razyw okolicznych warsztatach gdzie "spawaja" ?

re

: 26 kwie 2015, 16:22
autor: marekms
Po próbie "pilnikowej" materiał czopów to max 45. Napawałem MIG-iem bez podgrzewania. Spawałem drutem 1,2mm 140A szybko po przeciwnych stronach w dwóch przejściach (średnica wału w najcieńszym miejscu 27mm, wymagana 35mm). Po spawaniu zamocowałem wał w kłach i zmierzyłem bicie na powierzchni osadzenia łożyska (tego przy kole pasowym, wyszło poniżej 0,1mm. Więc przetoczyłem w kłach bez podtrzymki.

Marek

: 26 kwie 2015, 17:11
autor: pukury
witam
jakieś to dziwne - 40kW , 150 kg i szpindelek fi 35 :shock:
nie dziwota że dzieją się " sprawy ".
pozdrawiam.

Re: re

: 28 kwie 2015, 22:37
autor: zdzicho
marekms pisze: Po spawaniu zamocowałem wał w kłach i zmierzyłem bicie na powierzchni osadzenia łożyska (tego przy kole pasowym, wyszło poniżej 0,1mm. Więc przetoczyłem w kłach bez podtrzymki.
No to,żeś kichę odwalił .

: 30 kwie 2015, 19:59
autor: InzSpawalnik
ciekawy artykul ostatnio czytalem, ktos kupil samochod , okazalo sie ze zespawany z dwoch roznych polowek , wyszlo jak farba zeszla w dwoch roznych miejscach rozne kolory ;)