Spawanie profili ze stali nierdzewnej - pomocy
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 91
- Rejestracja: 25 lut 2013, 21:03
- Lokalizacja: pomorze
Spawanie profili ze stali nierdzewnej - pomocy
Witam, mam problem z połączeniem (Tigiem) poręczy (pochwytu) 40mm x 20mm x 1,5mm - polega on na tym, że obok spawu robi się wgłębienie na płaszczyźnie. Wygląda to bardzo brzydko i nie idzie tego spolerować - bo jest za głęboko. Próbowałem na różne sposoby: punktowo, z pulsem, z małym prądem i z dużym... ale sobie nie mogę poradzić.
Może ktoś będzie miał inny pomysł?
Może ktoś będzie miał inny pomysł?
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Masz niewlasciwie przygotowane zlacze i nieprawidlowe parametry(technike).
Przygotuj zlacze na styk ( zeszlifuj idealnie profil pilnikiem az do idealnie gladkich powierzchni i sprawdz czy pasuje z drugim profilem - nie powinno byc zadnych szczelin , musza rowno pasowac ). Po pilnikowaniu przetrzyj krawedzie delikatnie papierem sciernym albo wloknina 3M od zewnatrz i od srodka.
Ustaw prad spawania na 40Amp.
Ustaw narastanie luku na zero, wylacz puls, opadanie luku ustaw na zero i zostaw sobie z 5 sekund na przeplyw gazu po spawaniu ( z 2-3 sekundy mozesz ustawic gaz przed spawaniem ).
Zczep profile na samych rogach i spawaj prostym ruchem bez zakosow. Pozostaw palnik w miejscu skonczenia spawu. Spoiwo albo z tego samego materialu co spawany, albo z 316 albo z 309.
Powinnienes uzyskac spaw bez koniecznosci zadnej obrobki delikatnie wklesly.
Przygotuj zlacze na styk ( zeszlifuj idealnie profil pilnikiem az do idealnie gladkich powierzchni i sprawdz czy pasuje z drugim profilem - nie powinno byc zadnych szczelin , musza rowno pasowac ). Po pilnikowaniu przetrzyj krawedzie delikatnie papierem sciernym albo wloknina 3M od zewnatrz i od srodka.
Ustaw prad spawania na 40Amp.
Ustaw narastanie luku na zero, wylacz puls, opadanie luku ustaw na zero i zostaw sobie z 5 sekund na przeplyw gazu po spawaniu ( z 2-3 sekundy mozesz ustawic gaz przed spawaniem ).
Zczep profile na samych rogach i spawaj prostym ruchem bez zakosow. Pozostaw palnik w miejscu skonczenia spawu. Spoiwo albo z tego samego materialu co spawany, albo z 316 albo z 309.
Powinnienes uzyskac spaw bez koniecznosci zadnej obrobki delikatnie wklesly.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 91
- Rejestracja: 25 lut 2013, 21:03
- Lokalizacja: pomorze
Dzięki z zainteresowanie i porady.
Opiszę dokładnie kwestię problemu. Poręcz balustrady jest już zamontowana i była dopasowana dokładnie na styk. Wszystkie elementy docinam taśmówką i szlifuję krawędzie na płasko - więc jest dość dokładnie. Po spawaniu kolegi, w trakcie szlifowania okazało się, że spaw zciągnął do środka oba boki i powstało wgłębienie. Wstępne oszlifowanie spowodowało widoczne załamanie lini poręczy w tym miejscu. Postanowiłem wyciąć to łączenie po 2cm z obu stron i wstawić nowy fragment profila. Udało mi się dość równo to uciąć flexem (bo nie miałem innej możliwości na zamontowanej poręczy) i dopasować tą wstawkę. Połapałem punktowo po rogach - ja radził kolega InzSpawalnik - ale po zakończeniu spawania okazało się, że i tak powciągało
Spawałem w taki sposób: robiłem "kropkę" z dodatkiem drutu, czekałem chwilę - a potem z grubsza przeszlifowałem spaw i dalej... Amperaż 38A - więc dość zbliżony.
Męczę się już z tym dwa dni - a zleceniodawcy (znajomi) chcą się wprowadzić na koniec tygodnia:(
Najgorsze, że mam dwa takie miejsca do poprawki. Szukałem łączników do wklejenia - i miałbym spokój - ale nie znalazłem do takiego profila. Musiałbym tylko odcąiąć poręcz od słupków - ale to pikuś.
Trochę już tej nierdzewki zrobiłem - ale tu mam problem - rura się całkiem inaczej zachowuje przy łączeniu, ale profil to masakra dla mnie.
Chyba powinienem dodać, że nie jestem z wykształcenia spawaczem - ale życie mnie zmusiło i muszę sobie poradzić - bo wspólnik znalazł sobie znacznie młodszą pannę i wszystko szlak trafił - a ja zostałem ze zobowiązaniami...
Spawam Tigiem Selco 1500, elektroda fioletowa 1.0 z soczewką 7, gaz 8l/min
Opiszę dokładnie kwestię problemu. Poręcz balustrady jest już zamontowana i była dopasowana dokładnie na styk. Wszystkie elementy docinam taśmówką i szlifuję krawędzie na płasko - więc jest dość dokładnie. Po spawaniu kolegi, w trakcie szlifowania okazało się, że spaw zciągnął do środka oba boki i powstało wgłębienie. Wstępne oszlifowanie spowodowało widoczne załamanie lini poręczy w tym miejscu. Postanowiłem wyciąć to łączenie po 2cm z obu stron i wstawić nowy fragment profila. Udało mi się dość równo to uciąć flexem (bo nie miałem innej możliwości na zamontowanej poręczy) i dopasować tą wstawkę. Połapałem punktowo po rogach - ja radził kolega InzSpawalnik - ale po zakończeniu spawania okazało się, że i tak powciągało

Męczę się już z tym dwa dni - a zleceniodawcy (znajomi) chcą się wprowadzić na koniec tygodnia:(
Najgorsze, że mam dwa takie miejsca do poprawki. Szukałem łączników do wklejenia - i miałbym spokój - ale nie znalazłem do takiego profila. Musiałbym tylko odcąiąć poręcz od słupków - ale to pikuś.
Trochę już tej nierdzewki zrobiłem - ale tu mam problem - rura się całkiem inaczej zachowuje przy łączeniu, ale profil to masakra dla mnie.
Chyba powinienem dodać, że nie jestem z wykształcenia spawaczem - ale życie mnie zmusiło i muszę sobie poradzić - bo wspólnik znalazł sobie znacznie młodszą pannę i wszystko szlak trafił - a ja zostałem ze zobowiązaniami...

Spawam Tigiem Selco 1500, elektroda fioletowa 1.0 z soczewką 7, gaz 8l/min
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 91
- Rejestracja: 25 lut 2013, 21:03
- Lokalizacja: pomorze
Przez dodawanie materiału chciałem uzyskać nadlanie, żeby potem było z czego szlifować... Bez drutu spawam np zakończenia słupków i niektóre połączenia. Wychodzi bardzo zadowalająco i jest mało szlifowania - ale tu powstanie dół nie do wyszlifowania - jak sądzę.
[ Dodano: 2014-05-18, 19:09 ]
Chętnie zapłacę za pospawanie i wyszlifowanie dwóch połączeń - dawajcie propozycje
Człuchów, woj pomorskie.
[ Dodano: 2014-05-18, 19:09 ]
Chętnie zapłacę za pospawanie i wyszlifowanie dwóch połączeń - dawajcie propozycje

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1687
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Jak nie bedziesz grzal za wysokim pradem i dmuchal za duzo gazu to wyjdzie ok. Sprobuj.
Po co masz nadlewac zeby pozniej szlifowac ? Jak nauczysz sie naprawde ladnie spawac to vedziesz mogl zostawic pospawany spaw bez sxlifowania - po obrobce chem tylko i nawet na balustradzie bedzie wygladac super . Nie bede wspominal ze pyl z nierdzewki i sciernic ktory wdychasz przy polerowaniu do najzdrowszych nie nalezy....
Po co masz nadlewac zeby pozniej szlifowac ? Jak nauczysz sie naprawde ladnie spawac to vedziesz mogl zostawic pospawany spaw bez sxlifowania - po obrobce chem tylko i nawet na balustradzie bedzie wygladac super . Nie bede wspominal ze pyl z nierdzewki i sciernic ktory wdychasz przy polerowaniu do najzdrowszych nie nalezy....
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2012, 19:30
- Lokalizacja: Białystok
Jak nie umiesz dobrze spawać... Spróbuj jeszcze raz uciąć, wstawke połap po rogach oraz na środku. Pospawaj (lepiej mniejszym amperażem ale wolniej) za jednym zamachem z naddatkiem, zeszlifuj później użyj zdzieraków do nierdzewki i zapoleruj. Zwróć tylko szczególną uwagę przy zczepianiu elementów aby płaszczyzny się licowały idealnie.