Spawanie aluminium PA38

Spawalnictwo i obróbka cieplna

szary11
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 377
Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
Lokalizacja: Tarnogród

#11

Post napisał: szary11 » 03 mar 2014, 06:53

Witam, spróbuj zwiększyć balans do 45 i częstotliwość do 180 , u mnie najlepiej sprawuje się almg4.5mn jako spoiwo



Tagi:


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#12

Post napisał: InzSpawalnik » 03 mar 2014, 16:42

Elektroda sama sie "zaokragli" nic nie trzeba robic

Awatar użytkownika

clubber84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1191
Rejestracja: 28 sie 2011, 10:34
Lokalizacja: Zach-Pom

#13

Post napisał: clubber84 » 03 mar 2014, 17:20

lukasz.radomski pisze:
clubber84 pisze:A, i jeszcze jedno: przy spawaniu aluminium elektrodę należy zaokrąglić, nie naostrzyć, bo niektórzy o tym zapominają :roll:
i w jaki sposób zaokrąglasz tę elektrodę? :roll:
InzSpawalnik pisze:Elektroda sama sie "zaokragli" nic nie trzeba robic
Albo kupić już gotowe elektrody do aluminium, o różnych średnicach, np. te:

Obrazek


Autor tematu
szczapor
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 59
Rejestracja: 26 sie 2010, 22:31
Lokalizacja: Sandomierz

#14

Post napisał: szczapor » 03 mar 2014, 19:14

Elektrody wolframowe używałem na początku zielone później zmieniłem na czerwone ( co i tak nic nie zmieniło i wróciłem do zielonych).
Przepływ gazu zacząłem od 14l skończyłem na 24l i tak już zostało do końca moich prób.
Elektroda oczywiście była "tępa"
Dysze jakie używam to 7 i 8 w tym przypadku próbowałem obie.
Elektroda wolframowa była wysunięta w okolicach 4-5 mm może 6 :)
Doświadczenia wielkiego w spawaniu aluminium nie mam ( w stali w Tigu mam 4 lata doświadczenia, elektroda około 6 lat) wydaje mi się, że popełniłem 2 błędy mianowicie drut podawałem w łuk, a nie w jeziorko i nie taki jak trzeba drut ( chociaż niby według tego katalogu jest do tego przeznaczony http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6lpSoOUdTw ).
Jest również tak jak kolega luckash napisał po moim "spawaniu" robił się taki ciemny kożuch po przeszlifowaniu którego było widać że materiał nie jest ze sobą zespawany.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#15

Post napisał: InzSpawalnik » 03 mar 2014, 20:27

clubber84 pisze: Albo kupić już gotowe elektrody do aluminium, o różnych średnicach, np. te:
???
Elektrody zielone to czysty wolfram, podobnie jak zlote ( lantanowame ) albo biale ( metale ziem rzadkich ) nadaja sie do spawania aluminium bo przeznaczone sa do pracy AC jak i DC.
Natomiast zielone zuzuwaja sie bardzo szybko i lepiej jest uzywac zlotych ( lantanowane ), mozna je wykorzystac do wszystkich spawanych materialow i sa dlugotrwale.
Tak czy owak elektroda bedzie miala kulke


luckash
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 41
Rejestracja: 06 paź 2012, 16:41
Lokalizacja: bartniczka

#16

Post napisał: luckash » 07 mar 2014, 15:26

Ok. Ja spawam dysza 7 najczęściej bez soczewki, gazu daję 8-9l elektrodę wysuwam około 5mm w pachwinie i trudniejszych miejscach i 10mm. U Ciebie gazy dajesz za dużo robi się zawirowanie i argon już tak nie chroni. Elektroda złota 2,4mm, nieraz zielona 2,4- 3,2mm. Balans ustaw lekko na czyszczenie alu i zobacz jeszcze raz. Jak zacznie "błyszczeć" to już jesteś w domu:) jak nie zmień butlę z argonem.


Autor tematu
szczapor
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 59
Rejestracja: 26 sie 2010, 22:31
Lokalizacja: Sandomierz

#17

Post napisał: szczapor » 16 mar 2014, 08:58

Dziękuję Wam Panowie za podpowiedzi po zastosowaniu się do Waszych porad wychodzi nie najgorzej, ale jeszcze troszkę trzeba się pouczyć i może zrobić uprawnienia na alu :)
Po wielu próbach udało się na ustawieniach bal 45, częstotliwość 180Hz i natężenie w okolicach 100A +/- 10 ( czasami nie chciało wtapiać lub materiał się zapadał) drut ALSi5, elektroda zielona czy złota tak samo dobrze szło, ale zielona znacznie szybciej się zużywa. Argon 5% (ale na 4,5 % też idzie ale wychodzą drobne (nie wiem jak to nazwać) przypalenia ( taki czarny osad)).
Również powiem, że na gazie który miałem ( z allegro), który miał być rzekomo Argonem 5% była to mieszanka Argonu i CO2 i nie miało prawa to działać przy aluminium.
Na koniec mówię spróbuję jak idzie na czerwonej elektrodzie i powiem Wam, że to też nie ma prawa działać ( materiał dodawany ucieka).

Reasumując do alu tylko Argon ( 4,5 lub 5% ze sprawdzonego źródła) elektroda zielona lub złota, dobra spawarka, dobrany drut no i ręka :)



Obrazek


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#18

Post napisał: InzSpawalnik » 16 mar 2014, 11:34

Brawo !

Widze ze takie prety spawales ze soba dosc grube. Co mogloby polepszyc warunki to podgrzanie wszystkiego przed spawaniem.

Pozdrawiam


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#19

Post napisał: Dudi1203 » 16 mar 2014, 13:10

szczapor pisze:Reasumując do alu tylko Argon ( 4,5 lub 5% ze sprawdzonego źródła)
poczytaj o gazach, do tiga masz argon 100% lub mieszanki argonu z helem. Kazdy inny gaz jest zanieczyszczeniem.


luckash
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 41
Rejestracja: 06 paź 2012, 16:41
Lokalizacja: bartniczka

#20

Post napisał: luckash » 16 mar 2014, 17:40

Ładnie jak na początek:) Postaraj się nie odsuwać za daleko drutu dyszy nie będzie tych czarnych wtrąceń i nie dotknij elektrodą materiału, bo wszystko robi się czarne dookoła:)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”