Strona 1 z 3

Spawanie blachy samochodowej

: 05 maja 2013, 21:00
autor: oswiecimskie
Witam.
Niedawno zakupiłem spawarkę bester magster 220. Nie mam wielkiego doświadczenia w spawaniu więc pytam :
Chciałbym co jakiś czas pospawać blachę samochodową (niekiedy ocynkowaną) - Jakie parametry ustawić do spawania takiej blachy? Grubość takiej blachy to około 0.8mm.
-Jakiego gazu używać?
- Jakiego drutu?
- jakie napięcie , posuw , i ciśnienie gazu ustawić?
Z góry dziękuje;)

: 05 maja 2013, 21:39
autor: grzes_rupinski1
Ocynk to ciężko się spawa trzeba oczyścić szlifierką ale i tak się gotuje i jest bardzo szkodliwe . Takie blaszki to drut 0,8 . Nie wiem czy w tej spawarce masz rolki 0.6 i może być tak że na najniższym zakresie jest za silna do tego drutu. Spawanie takich blach migem to raczej punktowanie prąd najniższy a drutu tyle żeby do dyszy się nie kleiło i lufy nie odpychało . Trzeba poeksperymentować bo każda spawarka jest trochę inna. Gaz CO 2 ciśnienie a raczej przepływ zależy od warunków w jakich spawasz

: 06 maja 2013, 07:35
autor: spawacz21
Siemanko. Ja spawałem takim samym besterem taką samą blachę :mrgreen:
Ustawiałem natężenie prądu na 2 i drut między 2 a 3. Spawało się(punktowo) naprawdę przyjemnie
Pozdrawiam

: 06 maja 2013, 08:30
autor: Mat3ys
Co do gazu to standardowo Co2 lub MIX (Co2+Argon). Polecałbym drugą opcję bo się o wiele przyjemniej spawa ale musiałbyś sobie porównać wtedy byś wiedział o czym mówię. Przepływ gazu średnio 8-12l.

Z posuwem drutu wyczujesz podczas spawania bo będzie sobie strzelał.

: 06 maja 2013, 11:50
autor: oswiecimskie
próbowałem spawać ocynk w różnych pozycjach regulatorów ale coś mi nie szło zbytnia - teraz mam na pewno za duży drut - 1mm , gaz jakiś karbomix - chodzi chyba o argon z dwutlenkiem węgla.

: 06 maja 2013, 15:10
autor: Mat3ys
Ja spawam drutem 0,8 nie wiem jak z 0,6 nie próbowałem. Na butli powinna być nalepka co to za gaz.

: 06 maja 2013, 15:44
autor: grzes_rupinski1
Do grubszych blach lepsza jest mieszanka Ar CO2 ale do takiej cienkiej CO2 lepsze . Strasznie dużo gazu mi 4 ,5 l wystarcza. Drutem 1 też się da tylko takie punkciki delikatne. Za dużo drutu to wypala otworek.

: 07 maja 2013, 13:27
autor: InzSpawalnik
Sprobuj to lutospawac ( ta sama spawarka, ten sam gaz tylko zamiast drutu stalowego mosiezny - tak w skrocie ).

: 07 maja 2013, 18:07
autor: Vagabundo
grzes_rupinski1 pisze:Do grubszych blach lepsza jest mieszanka Ar CO2 ale do takiej cienkiej CO2 lepsze . Strasznie dużo gazu mi 4 ,5 l wystarcza. Drutem 1 też się da tylko takie punkciki delikatne. Za dużo drutu to wypala otworek.
Z tym akurat się nie zgodzę...

Mając na maszynie ustawione te same parametry, drut, odległość palnika itp...... ale podłączony gaz z różną zawartością CO2 to będzie się nam różnił amperaż, przy samym CO2 będzie największy wtop (przetop) a spoina wąska, ale wraz z dodawaniem Argonu wtop (przetop) jest mniejszy ale spoina szerzej wtopiona... Przyjmuję się że przy 5% CO2, wtop (przetop) jest jeszcze do przyjęcia...

Dlatego gdy potrzeba pospawać coś delikatnego to lepiej jest wybrać mieszankę Argonu z CO2... z większą zawartością Argonu, myślę np. 80 Ar + 20 CO2 lub podobną...

Karoseria w samochodzie jest cynowana, ocynk po nie to samo... karoserię bym spawał punkcikami, a parametry ustawił w mniej widocznym miejscu lub na jakimś kawałku złomu... co do ocynku albo bym zeszlifował go lub podkręciłbym parametry aby go przepalić...

: 07 maja 2013, 21:33
autor: grzes_rupinski1
prezesAdammm pisze:
grzes_rupinski1 pisze:Do grubszych blach lepsza jest mieszanka Ar CO2 ale do takiej cienkiej CO2 lepsze . Strasznie dużo gazu mi 4 ,5 l wystarcza. Drutem 1 też się da tylko takie punkciki delikatne. Za dużo drutu to wypala otworek.
Z tym akurat się nie zgodzę...

Dlatego gdy potrzeba pospawać coś delikatnego to lepiej jest wybrać mieszankę Argonu z CO2... z większą zawartością Argonu, myślę np. 80 Ar + 20 CO2 lub podobną...

Karoseria w samochodzie jest cynowana, ocynk po nie to samo... .
Nie pamiętam jaki skład ma gaz jakim spawam używam go do ko i jak nie chce mi się butli przekręcać spawam na tym gazie i czarną . Spawarka jest wyraźnie mocniejsza uchwyt 250 bez chłodzenia długo nie wytrzymuje . Na czystym CO2 tym samym drucie i blaszce nie ma problemu z uchwytem.