Wysokie spoiny - dlaczego tak wychodzą? (ZDJĘCIA)

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
PIOTR_FOTO
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2012, 11:22
Lokalizacja: Łuków

Wysokie spoiny - dlaczego tak wychodzą? (ZDJĘCIA)

#1

Post napisał: PIOTR_FOTO » 02 wrz 2012, 11:37

Witam. Jestem początkującym spawaczem samoukiem, mam za sobą dosłownie 60min. spawania. Spawam obecnie blachy 1,2mm. Niestety wychodzą mi "dziwne" spoiny-takie wyrośnięte w górę. Chciałbym aby spoina była taka bardziej płaska, rozlana i wtopiona w materiał. Co mogę robić źle? Migomat Telwin 250A, ustawienia: posuw drutu na połowie dostępnej skali (czyli 5), prąd spawania na maxa. Załączam zdjęcia moich spoin:

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us



Tagi:


sdb
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 35
Rejestracja: 04 gru 2010, 20:34
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#2

Post napisał: sdb » 02 wrz 2012, 21:37

Przyczyn zaistniałego stanu rzeczy może być sporo. Jeżeli grubość blachy wynosi 1,2 mm, to ustawienie pradu maksymalnego jest przesadą (zakładając oczywiście, że oznaczenie półautomatu Telvin 250 odzwierciedla maksymalny prąd spawania). Około 80A powinno wystarczyć. Średnica drutu elektrodowego przy tej grubości materiału 0,8 mm. Wydatek gazu to 10-12 średnic drutu elektrodowego. Dla drutu 0,8 mm wydatek 8-10 l/min. Jeżeli wysuw drutu masz w połowie zakresu "5", a potencjometr jest wyskalowany w m/min, to ustawiłeś stanowczo za dużo. Proponuję 2,5 m/min. Trzeba odpowiednio również dobrać prędkość spawania i kąt pochylenia uchwytu spawalniczego. Odległość czoła dyszy gazowej od spawanego materiału ok. 15 mm.
Życzę powodzenia sdb


tomek331
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 11 paź 2012, 19:33
Lokalizacja: wlkp