Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
monterey1962
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:03
Lokalizacja: wielkopolska

Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/

#1

Post napisał: monterey1962 » 20 lis 2011, 21:17

Witam
Interesuję się renowacja starych aut. do tej pory używałem spawarki Mig Mag. Próbowałem lutospawarką ale ze względu na cenę urządzenia,narazie odpada. Myślę o Tig-u, jakimś tanim urządzeniu. Niestety nigdy nie spawałem Tigiem i nie wiem czy w ogóle warto do takich prac go używać.
Pozdrawiam
PS.
czy do spawania tigiem można użyć mieszanki argonu i co2?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 21:46 przez monterey1962, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 20 lis 2011, 21:40

nigdy nie spawałem aut ale jeśli chodzi o TIG to spawanie jest czyste bez odprysków dokładne i można spawać bez wysiłku blachę 0,5 mm .... ale powierzchnia metalu musi być czyściutka i spawa sie stosunkowo powoli ... (spawam spawarką DEDRA z castoramy cena ok 850zł (w zestawie "bat" i kilka różnych końcówek)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


qset
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 70
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa

#3

Post napisał: qset » 20 lis 2011, 22:13

Pewnie że można spawać TIG-iem blacharkę. adam FX słusznie podkreślił czystość łączonych elementów. Dobrze by było jeszcze przeklepać łączone blachy na krawędziach i spawasz wtedy bez dodatku drutu no i są mniejsze odkształcenia. Spawanie TIG tylko w czystym argonie lub helu ewentualnie mieszanka tych dwóch gazów. Spawanie TIG podobne jest do spawania gazowego z tym że łuk jest bardzo skoncentrowany przez co mniej nagrzejesz spawane elementy.


spawacz21
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 627
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: rypin

#4

Post napisał: spawacz21 » 20 lis 2011, 22:28

Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie. Odpowiednio szybko przemieszczasz uchwyt i spoinka wychodzi piękna. Tylko podstawa to dobre natezenie i czysciutka blacha. Spokojnie elektroda czerwona 2,4 i dysza 5. Może i lepsza cieńsza elektroda, ale coś mi kiedyś ktoś mówił, że minimalnie zwieksza sie opor przewodnikai lepszy łuk jest, ale nie pamietam dokladnie o co chodzilo. A co do spawarki, dedra, tak jak mówi adamFX, magnum, mojego stahlwerka nie bede proponowal, mimo że to bardzo dobry szprzęt, bo mam świadomość żę niektórzy koledzy mnie skrytykują :grin:
Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#5

Post napisał: Dudi1203 » 20 lis 2011, 22:41

spawacz21 pisze:Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie.
Blacharke samochodową tigiem spawam sie dennie. Tig to jest takie urządzenie które nie lubi wszelkiego rodzaju szpar przy cienkich blachach, nieczystości, i spawania w niewygodnych pozycjach precyzyjnych elementów . A wszystko to mamy w aucie. Moze mam za mało praktyki w spawaniu (jakies 3 lata non stop w cienkich blachach) ale jak mam spawac tigiem do gory nogami na wyciągnietych rękach jak są jakies szpary to mnie strzela a po poł godziny ręce odpadają. Migiem takie rzeczy sie załatwia w 5 minut a tigiem sie człowiek poł dnia p.......
W pewnych sytuacjach jest bardzo fajnie, np jak spawasz blachy na zakładkę i jeszcze najlepiej tą od spodu masz z przegiętym rantem (jak to powinno byc w fachowych naprawach blacharskich) ale wiemy jak życie wygląda i w autach migomat jest niezastąpiony. A tig jako dodatek co najwyzej.


mariuszbroda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 430
Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: mariuszbroda » 21 lis 2011, 00:49

Witam,
Dudi 1203 ma rację-widać,że praktyk.....
pozdrawiam


spawacz21
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 627
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: rypin

#7

Post napisał: spawacz21 » 21 lis 2011, 07:25

No, w sumie racja. Ja blachy samochodowe spawałem rowniotkie i reke prowadzilem na podstawce(dostawiony stołek :mrgreen: ) A rzeczywiscie, w wolnych rekach i nad glowa to porazka.
Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21


Marian1234
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 262
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Rybnik

#8

Post napisał: Marian1234 » 28 gru 2013, 18:47

Jak dla mnie tig i blacharka to porażka migomat drut 0,6 to znacznie lepsze rozwiązanie. Tigiem tylko jakieś nowe elementy a nie starą blachę z wrzerami których nie da się pozbyć tylko zobaczysz taki czerwony płomyk i dziurka . :mrgreen:


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#9

Post napisał: InzSpawalnik » 29 gru 2013, 11:38

Mozesz sprobowac lutospawania na tej samej spawarce mig/mag ktorej uzywasz do drutu stalowego. Te same parametry i ta sama charakterystka zrodla.

Tig do karoserii hmmm, wieksze odksztalcenia niz mig i koniecznosc dobrego wyczyszenia blachy z rdzy, smaru i farby i to z dwoch stron, inaczej bedzie pryskac w czasie spawania.

Migomat wydaje sie byc najczesciej stosowana metoda.

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#10

Post napisał: Darnok1911 » 29 gru 2013, 16:58

Jak masz MIGa to możesz załadować drut z brązu krzemowego i jazda. Powinno ładnie iść. TIGiem też można lutospawać z powodzeniem :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”