Strona 1 z 4

zaspawywanie otworów

: 09 cze 2011, 19:06
autor: ahabich
Witam
Muszę zaspawac otwór 10 mm w płaskowniku ze stali resorowej grubości 4 mm. Zależy mi, aby nie rozgrzac zbytnio elementu. Jak powinienem się do tego zabrac?
Posiadam migomat 190A...
Pozdrawiam

: 09 cze 2011, 19:17
autor: lemurbb
podkładka z aluminium lub czegoś innego nieżelaznego , i po postu szybko zaspawać , migomat nie daje dużo ciepła,

: 09 cze 2011, 20:57
autor: IMPULS3
Stal resorowa jeżeli jest obrobiona cieplnie to po spawaniu lubi pękać.
Surowa spawa się dosyć dobrze, chociaż mam katalog w którym jest napisane że jest to stal nie spawalna.

: 09 cze 2011, 21:03
autor: ahabich
Muszę zaspawac otwór 10 mm w resorze, a zależy mi, aby ciągle zachował sprężystośc i wytrzymałosc. Nie rozumiem, jak ma wyglądac podkładka? Kawałek blachy alu, do któego spaw się nie przyspawa?

: 09 cze 2011, 21:10
autor: cnccad
podkładkę dajesz na drugą stronę otworu ( takie zaślepienie ) a z góry spawasz.
To że resor nie lubi ciepła to święta racja. Ale to też zależy ile mu się zapoda tego ciepła.

Podkładki możesz zrobić z cegły szamotowej , alu , miedzi , zwykłej cegły , lub specjalnej porcelany .
A po to tak Ci doradzono żeby wnieść dużo ciepła ale w krótkim czasie a druga strona wyszła płaska.
To jest dobra metoda.
Po za tym , jak będziesz spawać małym prądem to będziesz spawać wolno. A tak możesz spawać większym i się nie martwić ubytkami.

A co z tego wyjdzie to się dopiero sam przekonasz. Koledzy maja rację co do tej stali.

: 09 cze 2011, 21:19
autor: IMPULS3
Jeżeli resor jest wyjęty z pojazdu to moim zdaniem spawając go to jest duże prawdopodobieństwo że ci w przyszlości pęknie.

Co do samego spawania to jeżeli stosuję się podkladkę to jest ona z miedzi a nie z aluminium bo to ostatnie topi się przy temp. 600 stopni więc zanim zaspawasz to zdąży już się uplynnić. :grin:
Ja zaspawując otwory robię tak że spawam krawędż otworu dookola aż do momentu zatkania otworu, następnie przekręcam na drugą stronę i zalewam otwór z drugiej strony.

: 09 cze 2011, 21:22
autor: cnccad
tak ... tak też się da spawać , ale spawasz dwa razy dłużej i dajesz dużo ciepła w materiał.
ale się nadaje , tyle że zapomniałem dodać o grubości. Musi być grubsza 3..4 krotnie od spawanego elementu.
I tu uwaga słuszna.
Osobiście bym podłożył cegłę szamotową i po problemie.

: 09 cze 2011, 21:34
autor: IMPULS3
cnccad pisze:tak ... tak też się da spawać , ale spawasz dwa razy dłużej i dajesz dużo ciepła w materiał.
Ale ja mam już takie zboczenie że lubię mocno przetapiać spawany material :mrgreen: .

: 09 cze 2011, 21:52
autor: kamar
Bo Ty spawasz a nie lutujesz :)

: 09 cze 2011, 22:13
autor: cnccad
IMPULS3 pisze: Ale ja mam już takie zboczenie że lubię mocno przetapiać spawany material :mrgreen: .
kwestia jak kto woli. Za mocno rozgrzana stal a wręcz przegrzana traci swoje właściwości :wink:
a to prowadzi do późniejszych wad :grin: