zbiornik paliwa z Alu jaki gatunek/stop ??

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
sebcyc
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 13 lis 2007, 21:52
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

zbiornik paliwa z Alu jaki gatunek/stop ??

#1

Post napisał: sebcyc » 04 mar 2010, 10:00

Może ktoś wie jaki powinie być gatunek/stop alu do zbiornika paliwa 15-20l (benzyna ), żeby nie wchodził w reakcji z benzyna i był łatwo spawalny ??
za jakieś informacji dzięki z góry



Tagi:


meniuk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2009, 20:07
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: meniuk » 13 wrz 2010, 22:50

też jestem ciekawy,a może zbiornik ze stali nierdzewnej?Robił ktoś coś w tym temacie??


jawor4x4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:14
Lokalizacja: Ełk

#3

Post napisał: jawor4x4 » 14 wrz 2010, 15:44

sebcyc, gatunek alu ma chyba najmniejsze znaczenie. bo napewno niewchodzi w reakcje z paliwem. napewno bedzie wykonany z blachy wiec wazna bedzie brubosc tej blachy. co do spawania to owszem jedne alu spawa sie lepiej drugie gorzej, ale to juz musi sie jakis fachowiec co spawa wypowiedziec. pozdrawiam.


Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: Tech4art » 14 wrz 2010, 23:47

Niedaleko mnie robią zbiorniki z alu na zamówienie i nie jest to żaden stop tylko zwykłe alu. Robią ich dużo i od dawna więc myśle, że są ok. trzeba dobrze dociąć (najlepiej laserek jak ma być skomplikowany kształt) i dobrze szczelnie pospawać..

większym problemem będzie dorobienie wlewu paliwa bo one najczęsciej kupne są z kwasówki albo ze stali, no i oczywiscie najlepiej jeszcze mieć czujnik poziomu paliwa co też nie jest najprostsze no i duperelek typu wyjscie i pompa albo wewnątrz albo z zewnątrz.
141 T BW 1.1 S t5.0 D60.3 H-L045 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#5

Post napisał: Mariuszczs » 15 wrz 2010, 10:42

Jeśli to do auta to najczęściej takie mini lekkie były wykonane z rury i dospawane dwa dekle - od razu to oszczędza dużo spawania w porównaniu z "kwadratowym " zbiornikiem.


Tech4art
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 05 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: Tech4art » 15 wrz 2010, 22:31

zbiorniki sportowe robi sie w kilku typach:
1. małe często rurowe na pojedyńcze przejazdy (redukcja masy)
2. zwykłe kwadratowe najczesciej umieszczone posrodu dla lepszego rozkładu masy szczególnie przy swapach większych jednostek (te jeszcze występują w wersji zwykłej puszki lub pudełko w pudełku jako tz. bezpieczny bak ze strefą zgniotu)
3. baki do terenówek wysokie bądz rozłożone po bokach gdzie głównym zadaniem jest ciągłe dostarczanie paliwa nawet na dużych pochyłach.

wystko zależy od tego do czego to potrzebne i jakie ma spełniać zadanie bo jeśli ma to być bak do zwyklego samochodu to bardziej sie opłaca kupić oryginalny używany chyba
141 T BW 1.1 S t5.0 D60.3 H-L045 ss nb
141 T BW 8.1 S t1.2 D38.0 H-LO45 ss nb

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”