Strona 1 z 2

migomat ESAB Origo Mig C250

: 25 sie 2010, 22:03
autor: margor
Witam. Od pewnego czasu posługuję się "migomatem" ESAB Origo Mig C250. Ogólnie można powiedzieć, że spawa. Niestety łuk jest jakiś taki nie stabilny, czasem jest ok a za chwilę zaczyna strzelać i tak na przemian. Nie mam doświadczenia z innymi urządzeniami tego typu, ale z tym moim to chyba jest coś nie tak. Czy ktoś ma podobne doświadczenia z takim sprzętem?

Marek.

: 25 sie 2010, 23:59
autor: Tech4art
po pierwsze pobaw sie ustawieniami (zmniejsz prąd lub zwiększ prędkość drutu, potem sprawdz mase, czy mocowanie nie jest uszkodzone, przyłącz mase możliwie blisko.
jak nic sie nie zmieni to może prowadnice sie zacinają w spawarce lub są za ciasno ustawione? jak nie to może prowadnica do uchwytu ma jakies załamanie i czasem blokuje drut? możliwości jest dużo :)

: 30 sie 2010, 20:08
autor: lukadyop
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym drut, czy masz nawój precyzyjny przy dwu rolkowych podajnikach to może być problem, druga sprawa ustaw odpowiednie parametry, jeszcze uważaj przy spawaniu czy nie wyjeżdżasz drutem z jeziorka i nie uderzasz w zimną stal i stąd te przerywanie spawu.

: 30 sie 2010, 21:20
autor: margor
Teraz jest nieco lepiej. Wymieniłem drut z 1,2 na 0,8, ale i tak mi jakoś nie pasuje. Tym 1.2 to spawało się najlepiej blachy 15mm - wychodziło super. Niestety do blach 1,5mm to tak różnie. Na drucie 0,8mm jest "jakieś" ustawienie przy którym spoina wychodzi ładna. Nie mniej jednak trzeba spawać "zygzakiem".
A jaki max. prąd może przenieść drucik 0,8mm ?

: 31 sie 2010, 15:43
autor: lukadyop
Drutem 0,8 można spawać do 200A tak cienki materiał jak 1,5 to musisz parametry ustawić na prawdę dobrze, jak masz możliwość to spawaj w mieszance i jak można to z góry na dół.

: 21 lis 2010, 13:28
autor: misterbit
przyczyna może być też inna lecz rzadko spotykana sprawdź połączenia na wyjściach z trafa

: 23 lis 2010, 18:32
autor: szamann1
Na blaszce 1.5 mm z drutem 0.8 powinieneś uzyskać ładną spoinę bez żadnych "zygzaków". Dopasuj precyzyjnie parametry(możesz ustawić mniej więcej prąd, a drut podreguluj podczas spawania na jakimś kawałku blachy, odejmiesz, dodasz i zobaczysz czy jest lepiej), przedmuchaj lub wymień pancerz prowadzący drut w uchwycie, oczywiście wskazana nowa końcówka prądowa. Unikaj też załamywania przewodu pod dużym kątem.

: 23 lis 2010, 18:50
autor: cnccad
sprawdź rolki , jak jest nawinięty drut w co raczej wątpię żeby było coś nie "hallo" , w ciemno wymień wkład w pakecie spawalniczym oraz sprawdź końcówkę naprowadzająca drut na rolki podajnika oraz tak jak pisze kolega misterbit , wyjścia z trafa lub same przełączniki.

: 19 gru 2010, 18:09
autor: bam
odświeżam trochę temat
i jak się spawa tą spawarką i czy jest warta swojej ceny?
Mam zamiar sobie taką kupić, ale ostatnio naczytałem się trochę o sprzęcie tej firmy
a teraz mam obawy. A mianowicie chodzi mi o uzwojenia transformatora, że firma szuka oszczędności i są one wykonane z aluminium?!
A może szukać coś innego w tej cenie?

: 19 gru 2010, 20:38
autor: margor
Powiem krótko. Ten sprzęt nie jest wart swojej ceny. Spawałem jakimś nie markowym za mniejsze pieniądze, różnica była ogromna. Ta spawarka, jak pisałem poprzednio, jakoś spawa, ale trafić właściwe ustawienia to sztuka. Tak więc zanim kolega coś kupi, to polecam sobie coś pospawać tak "na spokojnie". Wspomnę też o podajniku, szukaj czterorolkowego, tak na wszelki przypadek, gdy będziesz spawać aluminium. Mój ma podajnik dwurolkowy i pracuje poprawnie dopiero z drutem 1,2mm. Drut alu 1mm zawijał się blokował podajnik. Oczywiście wkład był wymieniony na teflonowy. Muszę jednak przyznać, że udało mi się ustawić spawarkę do spawania alu i to naprawdę pracowało znakomicie. Kilkukrotnie naprawiałem korpusy silników autobusowych i wyszło super. Warunek - takie elementy spawa się ładnie o ile są wstępnie mocno nagrzane.

Ale to tylko moja opinia i nie gram w reklamie :)

Pozdrawiam.