Spawanie stopu tytanowego -pomocy

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
jacson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2009, 20:08
Lokalizacja: łodz

Spawanie stopu tytanowego -pomocy

#1

Post napisał: jacson » 11 lis 2009, 09:16

witam wszystkich na forum mam pytanie za zarazem prośbe. mam element który wykonany jest z tytanu (jak kupowalem element nazwano to tytanowo-magnezowy) i wyrwał mi się gwint w otworze .CZy można to można to naprawić?(nadlać) a jeśli tak to jakiego zakładu szukać. jestem z woj.łodzkiego



Tagi:


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#2

Post napisał: acetylenek » 11 lis 2009, 11:42

Obawiam się że bez informacji na temat składu stopu ciężko będzie znaleźć kogoś do spawania jeśli w ogóle jest to spawalny materiał.

Można by zobaczyć zdjęcie uszkodzonego fragmentu?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Post napisał: ALZ » 11 lis 2009, 11:45

a nie lepiej zastosować wkładkę regenerującą gwint??

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#4

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 11:54

A jaki gwint M ??
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
jacson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2009, 20:08
Lokalizacja: łodz

#5

Post napisał: jacson » 11 lis 2009, 13:54

wlaśnie ze ciężko zastosować wkładke ponieważ to fajka do kierownicy od wyscigowego roweru i mamy moze 2-3mm ciała a gwint to M6. otwór w którym był gwint jest tak blisko scianek zewnetrznych ze jedyna mozliwosc to zalać otwór stopem (tak mi się wydaje)

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#6

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 14:11

Njprościej to delikatnie rozwiercić do granic mozliwości.Zalać żywicą z wypełniaczem np. pył aluminiowy ,po wyschnięciu nawiercić i nagwintować.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#7

Post napisał: ALZ » 11 lis 2009, 15:00

Jeśli tak mało miejsca na wkładkę to polecam całkiem niezły (sam używałem) klej https://ssl.allegro.pl/item810201545_pe ... intow.html


Autor tematu
jacson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2009, 20:08
Lokalizacja: łodz

#8

Post napisał: jacson » 11 lis 2009, 15:06

tyle ze ja chce to zrobić skutecznie .jeśli gwint nie utrzyma ścisku do kierownicy komuś może stać się krzywda.

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#9

Post napisał: KAJOS » 11 lis 2009, 15:10

Kupić nowy wspornik :razz:
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
jacson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 23 paź 2009, 20:08
Lokalizacja: łodz

#10

Post napisał: jacson » 11 lis 2009, 15:16

to jedno z wyjśc-) :roll: ale moze znajde lub znajdziemy inne.....
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 15:16 przez jacson, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”