Kolektor wydechowy do samochodu

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
mateusz140m
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 63
Rejestracja: 27 gru 2006, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Kolektor wydechowy do samochodu

#1

Post napisał: mateusz140m » 27 lut 2009, 01:46

Chce zrobic kolektor wydechowy do mojego samochodu pod turbine. Niestety jestem automatykiem i nie znam sie na spawalnictwie.
1. Jakie kolanka ze stali nierdzewnej zastosowac tzn gatunek grubosc scianki
2. jak to pospawac
3. Da sie to pospawac z flansza(mocowaniem) z rzeliwa?
Oczywisci nie ja bede spawał ale chce mic wiedze co i jak.
Pozdrawiam



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#2

Post napisał: Mariuszczs » 27 lut 2009, 10:19

mam gościa co by ci zrobił tanio.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/940 ... 0642e.html

W kwesti rady to zrób to z kolanek hamburskich hydraulicnych a nie z nierdzewnych, flanszę musisz zrobić nową jeśli ta jest z żeliwa. Wyjdzie cię taniej ze zwykłej stali a i tak tyle samo pożyje, chyba że chcesz mieć ładne - to flansza też z kwasiaka i kolanka .
Jaki to silnik ?


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post napisał: ARGUS » 27 lut 2009, 10:51

Mariuszczs pisze: zrób to z kolanek hamburskich hydraulicnych
Raczej się nie nadają
nie są odporne na wysoką temperaturę i szybko sie wypalą


drake325
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4

Post napisał: drake325 » 27 lut 2009, 21:33

a dokładniej jak to ma wyglądać ?
na rynku dostępne są zazwyczaj kolanka ze stali nierdzewnej kwasoodpornej a przydały by się z nierdzewnej ale żaroodpornej myśle że ścianka 1.5 mm powinna wystarczyć
gdybyś mieszkał bliżej to mógłbym ci to pospawać :mrgreen:


Autor tematu
mateusz140m
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 63
Rejestracja: 27 gru 2006, 14:30
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: mateusz140m » 28 lut 2009, 15:29

Mariuszczs
Dlaczego radzisz kolanka hamburskie? Ja słyszałem ze kotłownicze sie nadadza i ze kwasowka tez moze byc?
Silnik poprzeczne R4.
drake325
Jaki materiał radzisz?
drake325
Hehe chce zaoszczedzic conieco i znajomy mi zrobi za darmo :razz:

Dlatedo pytam Was wszystkich jaki tani i łatwodostepny amteriał zaostosowac zebyto troche pozyło i zeby łatwo mozna było wyciac na alserze flansze do tego.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#6

Post napisał: Mariuszczs » 28 lut 2009, 16:19

Jeśli chcesz tanio robić to te hydrauliczne mają grubą ściankę i jeszcze nie słyszałem żeby się przepalił komuś, co do materiału najlepszego to poszukaj na forum sr.
http://www.racingforum.pl/index.php

Jeśli jestes pewien że to będzie wersja ostateczna to możesz robić z czegoś droższego.

Napewno trzeba trochę doświadczenia, ewentulanie chociarz przeczytać co się dzieje przy wykonywaniu takiego kolektora i potem w czsie użytkowania, flanszę grubszą bo po spawaniu się wygnie ( potem planowanie ), stosuje się różne sposoby na wykonanie flanszy, np nacinanie ( bo się rozszerza wraz z nagrzewaniem od spalin, otwory pod śruby 2 się robi tylko ciasne, reszta większe.
Zastanów się czy potrzebujesz kolektora równoodległościowego, czy skrzynkowego, czy jaki wyjdzie - to zależy co chcesz wydusić z silnika i z jaką turbiną.


Autor tematu
mateusz140m
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 63
Rejestracja: 27 gru 2006, 14:30
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: mateusz140m » 28 lut 2009, 23:42

A jak sie dokąłdnie zaywaja te hydrauliczne gdzie je mozna dostac i jak do tego wyglada dorobienie flansz i spawanie?


drake325
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 15
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#8

Post napisał: drake325 » 01 mar 2009, 12:18

co do porady jaki materiał to nie mam doświadczenia w takich konstrukcjach wiec nie będę się wypowiadał , wiem że najłatwiej dostępna kwasówka (i najtańsza ) jest stal 1.4301 ( inaczej 304 )


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#9

Post napisał: Mariuszczs » 01 mar 2009, 15:36

flansze albo sam jedziesz z odrysowania od uszczelek, albo dajesz projekt do wycięcia na maszynę, albo patrz na allegro bo np flansze pod turbo są dostępne, może się też trafić na głowicę, możesz też dać ogłoszenie - ja tak kupiłem ( ktoś dał do wycięcia i zrobił na zapas )


Autor tematu
mateusz140m
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 5
Posty: 63
Rejestracja: 27 gru 2006, 14:30
Lokalizacja: Poznań

#10

Post napisał: mateusz140m » 01 mar 2009, 23:08

To wiem, chodzi mi o to z jakich materiałow to robic tzn np czy żeliwna flansze mozna pospawac z konalnami hydraulicznymi lub kwasowka itd

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”