Czy można napawać wieloklin wału korbowego bez utwardzania?
: 07 cze 2020, 10:55
Czołem,
po zdjęciu koła pasowego oczom moim ukazał się widok, jak na załączniku. Ktoś przede mną złożył to na jakiś techniczny klej po obrobieniu wieloklinu. Awaria mogła powstać wskutek odkręcenia się śruby. Jest to wał korbowy silnika ciągnika rolniczego, demontaż nie wchodzi w grę. Czy da się to napawać przy niewielkich stratach wytrzymałościowych? Czy ta część wału jest utwardzana? Jak to później obrobić, żeby pasowało? Na wale jest przykręcone koło pasowe napędzające klimatyzację, wiatrak chłodnicy i czołowo do koła dokręcony jest wał napędzający kosiarkę. Wieloklin koła załapuje około 7 mm po długości na części nieuszkodzonej. Macie jakieś pomysły, jak jeszcze można to naprawić, bez wyjmowania wału? Proszę o pomoc, będę wdzięczny za każde porady.
po zdjęciu koła pasowego oczom moim ukazał się widok, jak na załączniku. Ktoś przede mną złożył to na jakiś techniczny klej po obrobieniu wieloklinu. Awaria mogła powstać wskutek odkręcenia się śruby. Jest to wał korbowy silnika ciągnika rolniczego, demontaż nie wchodzi w grę. Czy da się to napawać przy niewielkich stratach wytrzymałościowych? Czy ta część wału jest utwardzana? Jak to później obrobić, żeby pasowało? Na wale jest przykręcone koło pasowe napędzające klimatyzację, wiatrak chłodnicy i czołowo do koła dokręcony jest wał napędzający kosiarkę. Wieloklin koła załapuje około 7 mm po długości na części nieuszkodzonej. Macie jakieś pomysły, jak jeszcze można to naprawić, bez wyjmowania wału? Proszę o pomoc, będę wdzięczny za każde porady.