Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2011, 21:03
- Lokalizacja: wielkopolska
Spawanie doczołowe/renowacja starych aut/
Witam
Interesuję się renowacja starych aut. do tej pory używałem spawarki Mig Mag. Próbowałem lutospawarką ale ze względu na cenę urządzenia,narazie odpada. Myślę o Tig-u, jakimś tanim urządzeniu. Niestety nigdy nie spawałem Tigiem i nie wiem czy w ogóle warto do takich prac go używać.
Pozdrawiam
PS.
czy do spawania tigiem można użyć mieszanki argonu i co2?
Interesuję się renowacja starych aut. do tej pory używałem spawarki Mig Mag. Próbowałem lutospawarką ale ze względu na cenę urządzenia,narazie odpada. Myślę o Tig-u, jakimś tanim urządzeniu. Niestety nigdy nie spawałem Tigiem i nie wiem czy w ogóle warto do takich prac go używać.
Pozdrawiam
PS.
czy do spawania tigiem można użyć mieszanki argonu i co2?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 21:46 przez monterey1962, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
nigdy nie spawałem aut ale jeśli chodzi o TIG to spawanie jest czyste bez odprysków dokładne i można spawać bez wysiłku blachę 0,5 mm .... ale powierzchnia metalu musi być czyściutka i spawa sie stosunkowo powoli ... (spawam spawarką DEDRA z castoramy cena ok 850zł (w zestawie "bat" i kilka różnych końcówek)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
![Confused :?](https://www.cnc.info.pl/images/smilies/icon_confused.gif)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 paź 2011, 15:42
- Lokalizacja: Częstochowa
Pewnie że można spawać TIG-iem blacharkę. adam FX słusznie podkreślił czystość łączonych elementów. Dobrze by było jeszcze przeklepać łączone blachy na krawędziach i spawasz wtedy bez dodatku drutu no i są mniejsze odkształcenia. Spawanie TIG tylko w czystym argonie lub helu ewentualnie mieszanka tych dwóch gazów. Spawanie TIG podobne jest do spawania gazowego z tym że łuk jest bardzo skoncentrowany przez co mniej nagrzejesz spawane elementy.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
- Lokalizacja: rypin
Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie. Odpowiednio szybko przemieszczasz uchwyt i spoinka wychodzi piękna. Tylko podstawa to dobre natezenie i czysciutka blacha. Spokojnie elektroda czerwona 2,4 i dysza 5. Może i lepsza cieńsza elektroda, ale coś mi kiedyś ktoś mówił, że minimalnie zwieksza sie opor przewodnikai lepszy łuk jest, ale nie pamietam dokladnie o co chodzilo. A co do spawarki, dedra, tak jak mówi adamFX, magnum, mojego stahlwerka nie bede proponowal, mimo że to bardzo dobry szprzęt, bo mam świadomość żę niektórzy koledzy mnie skrytykują ![Very Happy :grin:](https://www.cnc.info.pl/images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :grin:](https://www.cnc.info.pl/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21
Pozdrawiam spawacz21
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Blacharke samochodową tigiem spawam sie dennie. Tig to jest takie urządzenie które nie lubi wszelkiego rodzaju szpar przy cienkich blachach, nieczystości, i spawania w niewygodnych pozycjach precyzyjnych elementów . A wszystko to mamy w aucie. Moze mam za mało praktyki w spawaniu (jakies 3 lata non stop w cienkich blachach) ale jak mam spawac tigiem do gory nogami na wyciągnietych rękach jak są jakies szpary to mnie strzela a po poł godziny ręce odpadają. Migiem takie rzeczy sie załatwia w 5 minut a tigiem sie człowiek poł dnia p.......spawacz21 pisze:Tigiem blachy samochodowe, spawa się znakomicie.
W pewnych sytuacjach jest bardzo fajnie, np jak spawasz blachy na zakładkę i jeszcze najlepiej tą od spodu masz z przegiętym rantem (jak to powinno byc w fachowych naprawach blacharskich) ale wiemy jak życie wygląda i w autach migomat jest niezastąpiony. A tig jako dodatek co najwyzej.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 262
- Rejestracja: 07 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Rybnik
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1693
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Mozesz sprobowac lutospawania na tej samej spawarce mig/mag ktorej uzywasz do drutu stalowego. Te same parametry i ta sama charakterystka zrodla.
Tig do karoserii hmmm, wieksze odksztalcenia niz mig i koniecznosc dobrego wyczyszenia blachy z rdzy, smaru i farby i to z dwoch stron, inaczej bedzie pryskac w czasie spawania.
Migomat wydaje sie byc najczesciej stosowana metoda.
Tig do karoserii hmmm, wieksze odksztalcenia niz mig i koniecznosc dobrego wyczyszenia blachy z rdzy, smaru i farby i to z dwoch stron, inaczej bedzie pryskac w czasie spawania.
Migomat wydaje sie byc najczesciej stosowana metoda.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
- Lokalizacja: Łódź