Oś wrzeciona W - tworzenie postprocesora


Autor tematu
Yosiu
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 14
Rejestracja: 20 gru 2013, 11:41
Lokalizacja: Kraków

Oś wrzeciona W - tworzenie postprocesora

#1

Post napisał: Yosiu » 20 gru 2013, 11:50

Witam wszystkich
próbuje stworzyć postprocesor do frezarki ze stołem obrotowym w osi B, która ma wysuwane wrzeciono (oś W ).
W maszynie jest sterowanie Sinnumerika i wysuw wrzeciona odbywa się za pomocą G-kodów na 4 pozycje.
Czy istnieje możliwość zasymulowania tego w edgecamie ? Bo póki co mam 4 postprocesory z różnymi długościami wrzeciona ale to takie rozwiązanie tymczasowe.
Z góry dziękuje za jakąś podpowiedź.
Używam Edgecama 2012 R1.



Tagi:


obecny13
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 28
Rejestracja: 26 lis 2008, 06:57
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: obecny13 » 07 sty 2014, 14:39

Z tego co zrozumiałem to wrzeciono/pinola ma 4 pozycje wysunięcia i nie da się ustawić dowolnego wysuwu np. co 10 mm.

W tym przypadku musisz w kreatorze postprocesorów standardowo wybrać konfiguracje z dodatkową osią Z we wrzecionie. W Edgecamie wysuwać wrzeciono/pinole za pomoca polecenia M-Funkcje/Wybierz oś Z => Z/Z2 lub Z/W i Ruchem szybkim przyrostowo wysuwasz odpowiednio wrzeciono/pinole o wartość skoku tak jak jest to sterowane za pomocą G-kodów.
Dodatkowo w postprocesorze musisz zrobić sobie własne M-Funkcje, gdzie wprowadzisz swoje 4 G-kody do wyboru, dla każdej pozycji wysunięcia i to wstawisz po powrocie do Głównej osi Z w sekwencji, dalej standardowo obróbki, aż do kolejnej zmiany wysunięcia wrzeciona/pinoli.
Ważne aby w kodzie nie generowało niepotrzebnych w Twoim przypadku ruchów w osi W, wyczyść okienka w zakładce Konstrukcja Kodu/Auxiliary Devices.

PS. Zauważyłem teraz dopiero, że pracujesz na 2012R1, a tam nie ma jeszcze wprowadzonej dodatkowej osi W. To jest wprowadzone w wersji 2012R2. Więc w tym przypadku to tak jak masz 4 wersje to jest jedyny sposób, żeby mieć w symulacji 4 różne wysunięcia wrzeciona/pinoli.
To co opisałem to już zostawię, przyda się jak przejdziesz do wersji wyżej.

Powodzenia


Autor tematu
Yosiu
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 14
Rejestracja: 20 gru 2013, 11:41
Lokalizacja: Kraków

#3

Post napisał: Yosiu » 09 sty 2014, 14:17

Czyli tyle czasu zmarnowanego na poszukiwanie nieistniejącej opcji ....
Dzieki kolego, chyba czas na update programu :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „EdgeCAM”