Wewnętrzny gwint prostokątny-EdgeCAM

Awatar użytkownika

Autor tematu
tomala1213
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2007, 17:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Wewnętrzny gwint prostokątny-EdgeCAM

#1

Post napisał: tomala1213 » 28 lip 2013, 08:36

Witam wszystkich forumowiczów.

Zwracam się do Was z problemem. Nie wiem jak naciąć w EdgeCamie gwint wewnętrzny prostokątny. Mam otwór a w nim rowek o przekroju prostokątnym biegnący wzdłuż linii śrubowej.Wymiary i model załączyłem poniżej. Nigdy wcześniej nie nacinałem gwintów, jestem początkujący w tym temacie. Do wykonania chciałem użyć zwykły nóż do rowków ale w EC jest on zdefiniowany w zakładce rowki wewnętrzne i tu pojawia się problem. Domyślam się , że żeby naciąć gwint musi zastać wybrany nóż do gwintów z odpowiedniej zakładki "Gwint wewnętrzny". Pomyślałem że mógłbym oszukać program i zmodyfikować standardowo wybrany nóż do gwintów i zmienić jego zarys na taki aby zostawiał po sobie rowek prostokątny. Tutaj znów pojawił się problem , ponieważ nigdy nie tworzyłem noży tokarskich szkicując ich zarys.
Mam problem o ile nakreślenie kształtu nie sprawia mi trudności o tyle przypisanie "części skrawającej", "części chwytowej" , "oprawki narzędzia" już tak.

Czy ktoś z kolegów byłby w stanie mi podpowiedzieć jak poprawnie zdefiniować no moim zarysie noża te 3 parametry czyli część skrawającą część chwytową i oprawkę narzędzia.
Obrazek
Obrazek
Przeczytałem manual w EC i jeżeli chodzi o frezy to potrafię tworzyć już zarysy . Problem tkwi w nożach. Gdy sam zacząłem definiować poszczególne części noża to wyskakują mi błędy jak na zdjęciach.Obrazek


Nie wiem jak poprawnie umiejscowić układy współrzędnych. Nóż chciałem lewy.
Gdyby ktoś z kolegów mógł pomóc i wytłumaczyć jak ugryźć temat tego gwintu to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Tomek
Załączniki
gwint.zip
Plik w formacie *.xt + rysunek techniczny
(334.12 KiB) Pobrany 157 razy