Strona 1 z 2

Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 15:31
autor: Mati12-25
Witam,

Reanimuje od jakiegoś czasu haasa vf-2 z 1996 i mam problem z ręczną pompką smarowania prowadnic. To co zaznaczyłem na zdjęciu to prawdopodobnie ta pompka? Ta dźwignia rusza się niecałe 10mm góra dół i tyle po za tym nic się nie dzieje i nie pompuje oleju a nie chce mocniej szarpać bo wydaje mi się że powinno to w miarę lekko chodzić? Czy jest to od czegoś innego?

Obrazek

Przy okazji ma ktoś może schemat elektryczny do tego haasa?

Pozdrawiam.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 16:14
autor: WZÓR
Swego czasu miałem awarię na Haas z taką pompką.
Aby był efekt , to trzeba było dłuższą chwilę dymać aby zadziałało.

p.s.
Wrzuć na PW adres e-mail , to podeślę PDF-y.

Mariusz.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 16:51
autor: lepi
Mam takie smarowanie i tam się nic nie "dyma". Tłok podnoszony jest elektrycznie a opada pod wpływem sprężyny.
Tak, to chodzi dość ciężko. Na dole tłoka są filtry, siatkowe i filc. Rozbierz to i dokładnie przemyj. Konstrukcja prosta, musi działać.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 18:28
autor: WZÓR
lepi pisze:
09 gru 2019, 16:51
Mam takie smarowanie i tam się nic nie "dyma". ....
A mi kazali kilka razy podnieść tą wajchę.

Mariusz.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 18:36
autor: Steryd
Podniesienie sprawia jednorazowe wypuszczenie dawki oleju ręcznie.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 18:39
autor: Mati12-25
Chodzi mi głównie że przedmuchałem cały układ smarowania wraz z udrożnieniem wszystkich zaworków od samarowania i chciałem napompować oleju do układu. A że jeszcze nie mam czym zasilić pompki to chciałem to zrobić recznie.

Wzór zaraz wyśle adres na PW.

Ale orientuje się ktoś jaki skok góra dół ma ta pompka? Bo u mnie praktycznie może niecałe 10mm.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 18:52
autor: WZÓR
Mati12-25 pisze:
09 gru 2019, 18:39
.... Wzór zaraz wyśle adres na PW. ....

Poszło.

Steryd pisze:
09 gru 2019, 18:36
Podniesienie sprawia jednorazowe wypuszczenie dawki oleju ręcznie.
I dlatego kazali mi dymać . :mrgreen:

p.s.
Z instrukcji wzięte;
Układ smarowania jest układem typu oporowego, który wymusza przepływ oleju przez jednostki dozujące przy każdym z punktów smarowania w maszynie. W układzie zastosowano jedną jednostkę dozującą przy każdym punkcie smarowania: jedną dla każdej podkładki prowadnicy liniowej, jedną dla każdej śruby pociągowej i jedną do smarowania wrzeciona. Do smarowania systemu stosowana jest jedna pompa oleju. Pompa jest zasilana jedynie podczas ruchu wrzeciona i/lub osi. Po włączeniu zasilania, pompa przetłacza w przybliżeniu 3 cc oleju co 30 minut przez linie olejowe do punktów smarowania. Układ sterowania monitoruje pracę tego układu poprzez wewnętrzny przełącznik poziomu w zbiorniku i zewnętrzny przełącznik ciśnienia na panelu regulacji smaru.
Pompa smaru i wentylator wrzeciona znajdują się w tym samym obwodzie, który jest uruchamiany wówczas, gdy wykonywany jest program, a po zatrzymaniu programu pozostaje włączony na czas określony przez parametr 208 "Spin Fan Off Delay" (opóźnienie wyłączenia wentylatora wrzeciona).

Mariusz.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 19:11
autor: Mati12-25
Wzór wielkie dzięki za manuala na pewno niekiedy się przyda;)

Co do załączania pompy jeszcze nie wiem jak to podłączę kiedy będzie działać bo nie ma tam oryginalnego sterowania.

Ma ktoś takiego haasa żeby sprawdzić jaki skok ma ta pompka? Byłbym wdzięczny.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 19:12
autor: WZÓR
Mati12-25 pisze:
09 gru 2019, 19:11
...

Ma ktoś takiego haasa żeby sprawdzić jaki skok ma ta pompka? Byłbym wdzięczny.
Mniej więcej taki jak wyżej napisałeś.
..... , z tendencją więcej.

Mariusz.

Re: Vf-2 pompa smarowania + schemat elektryczny

: 09 gru 2019, 19:16
autor: Mati12-25
Okej dzięki za pomoc.