Silnik DC

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#41

Post napisał: strikexp » 14 maja 2017, 23:58

W porównaniu do silników AC wcale nie bzdura. Zresztą to też zależy od konstrukcji silnika, mówiłem o takich typowych.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#42

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 01:51

hej.
ale - jaki związek z problemem Kol. ma świński łeb i Afgańska miedź? :shock:
o chytrej polityce USA nie wspominając.
a co do momentu silnika DC to - daj spokój.
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
pzd.
Mane Tekel Fares


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#43

Post napisał: 251mz » 15 maja 2017, 02:59

strikexp,
Pisałem Ci kilka stron temu:
"Silnik AC czy DC przy tej samej mocy i obrotach nominalnych ma ten sam moment obrotowy. "

A Ty dalej swoje z uporem maniaka...


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#44

Post napisał: upanie » 15 maja 2017, 06:13

Coś czuję, że nie dotrze do zwojów mózgowych :twisted:

pukury:
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
No weź chłopie nie pisz takich rzeczy bo on jeszcze gotów to zrobić :mrgreen:
No ale faktycznie weź takie silniki DCi AC (rozumiem, że pisząc AC masz na myśli asynchroniczne) i porównaj ich nie moment a wielkość, czyli rozmiar. Wtedy zobaczysz jakie to wspaniałe są silniki AC. Są wspaniałe ale nie ze względu na ich moment.
czilałt...


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#45

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 09:25

hej.
było późno - oczywiście chodziło mi o silnik AC nie komutatorowy .
tylko o klatkowy - zwarty taki.
przy starcie spokojnie zatrzymam 250 W a z dc - różnie to może być.
inna charakterystyka momentu startowego.
ale już nie ma co pisać.
pzd.
Mane Tekel Fares


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#46

Post napisał: strikexp » 15 maja 2017, 19:17

pukury pisze: weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
pzd.
Uratował Cię powyższy post, bo ten pomysł jest naprawdę durny...
251mz pisze:strikexp,
Pisałem Ci kilka stron temu:
"Silnik AC czy DC przy tej samej mocy i obrotach nominalnych ma ten sam moment obrotowy. "

A Ty dalej swoje z uporem maniaka...
O sprawności Ty słyszał???
upanie pisze:
pukury:
weź silnik DC 250W i AC 250W - zainstaluj koło pasowe 50mm - złap za ośkę i uruchom.
No weź chłopie nie pisz takich rzeczy bo on jeszcze gotów to zrobić :mrgreen:
Ja to bym podłaczył enkoder i prądnicę pod każdy z nich, tak jak mnie nauczyli na studiach :wink:

Panowie ogarnijcie się bo już sami gubicie się w tym co piszecie. Zapewniam że silniki elektryczne to jest niesamowicie skomplikowany temat i nie warto cwaniakować. Bo bardzo szybko Was ktoś zagnie.
Skupcie się na zastosowaniu silników a nie drążeniu tematów z których ludzie robią doktoraty i habilitacje.
upanie pisze: No ale faktycznie weź takie silniki DCi AC (rozumiem, że pisząc AC masz na myśli asynchroniczne) i porównaj ich nie moment a wielkość.


Tak zgadza się, ale silnik komutatorowy(nazywajmy prawidłowo) o mocy < 5-10kW pracuje tylko dopóki nie zetrze się ten pierścień pod szczotkami. W dużych silnikach może to być szybki proces.
Natomiast silnik asynchroniczny o którego sie dba i wymienia łożyska. Może przepracować i 50 lat. Transformatory przemysłowe po takim okresie mają zerowe zużycie. W silnikach niestety występują drgania i może popękać lakier na uzwojeniu.
Bierzcie pod uwagę czynnik ekonomiczny.

A odnośnie momentu, no proszę mi pokazać silnik komutatorowy na 1400rpm nominalnych i do pracy ciągłej. Asynchroniczny kupicie w sklepie na rogu. Komutatorowego to by trzeba pewnie szukać u polskich producentów i zlecać produkcję.
Ciekawy jestem czy wiecie dlaczego?


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#47

Post napisał: InzSpawalnik » 15 maja 2017, 20:33

StrikeXP:

Zadam Ci jedno pytanie.

Wytlumacz nam po co stosuje sie przekladnie mechaniczne w ukladach z silnikami ? Jaki jest powod, sens i cel ?


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#48

Post napisał: pukury » 15 maja 2017, 21:01

hej.
ogarnijcie się ? - usiłujesz być złośliwy ?
ja ogarnięty jestem i nie potrzebuję porad co i jak mam zrobić.
pzd.
Mane Tekel Fares


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#49

Post napisał: strikexp » 15 maja 2017, 22:01

InzSpawalnik pisze:StrikeXP:

Zadam Ci jedno pytanie.

Wytlumacz nam po co stosuje sie przekladnie mechaniczne w ukladach z silnikami ? Jaki jest powod, sens i cel ?
Powody są przynajmniej dwa, zwiększenie momentu obrotowego lub zmniejszenie obrotów. Zależy czy mechanik montuje ją w wiertarce stołowej. Czy przysłowiowy Zdzisiek w betoniarce.
Trzeba też wspomnieć że w przypadku silników asynchronicznych stosuje się też przekładnie zwiększające obroty. Ale przekładnia to straty mechaniczne i im większy silnik tym rzadziej korzysta z przekładni.
Celów takiego działania możnaby się dopatrywać bez końca. Zależy o jakiej konkretnie przekładni mówimy.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#50

Post napisał: InzSpawalnik » 16 maja 2017, 20:39

StrikeXP :
Wskaz przyklad chociarz jednego duzego silnika w ukladzie bez przekladni mechanicznej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”