Nowy Nabytek = Nowe Problemy - LD550

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 45
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#71

Post napisał: Mat3ys » 09 sie 2016, 22:06

Witam.

Trochę lepiej się poczułem i jeszcze pogrzebałem :razz: Podłączyłem wszystkie kable .. Jestem na etapie wprowadzania parametrów itp ... Obroty lewo prawo działają silnik się kręci :P

Jutro dalsza zabawa :)



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 27
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#72

Post napisał: RomanJ4 » 09 sie 2016, 22:26

Jaki dałeś czas na zmianę obrotów?
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 45
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#73

Post napisał: Mat3ys » 09 sie 2016, 22:35

RomanJ4 pisze:Jaki dałeś czas na zmianę obrotów?
Szczerze powiedziawszy tylko wprowadziłem parametry silnika i kilka innych pozycji tylko, żeby się kręcił dla testu czy kable ok. Jutro będę ustawiał całą resztę wg instrukcji.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 27
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#74

Post napisał: RomanJ4 » 09 sie 2016, 23:04

Nie wiem jak jest w LG ale u mnie(Eura F2000) czas przyspieszenia (F114) i czas zwalniania (F115) można ustawiać od 0,1s do 3000s (liniowo, logarytmicznie, skokowo), mam ustawione oba liniowo na 0,3s co daje zmianę obrotów od maksymalnej zadanej w prawo do maksymalnej zadanej w lewo (takich samych) =0,6s przydatne w gwintowaniu nożem.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 45
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#75

Post napisał: Mat3ys » 09 sie 2016, 23:26

A parametr "czas wzbudzania silnika" mogę ustawić na 0 i regulować tylko "czas przyspieszenia" ? I jaka może być częstotliwość maksymalna ?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 27
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#76

Post napisał: RomanJ4 » 09 sie 2016, 23:30

To już musisz zajrzeć do instrukcji swojego falownika, bo każdy typ ma inaczej..
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 45
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#77

Post napisał: Mat3ys » 09 sie 2016, 23:33

RomanJ4 pisze:To już musisz zajrzeć do instrukcji swojego falownika, bo każdy typ ma inaczej..
Tak ale jaka jest optymalna granica ?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 27
Posty: 11569
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#78

Post napisał: RomanJ4 » 10 sie 2016, 00:10

Częstotliwość maksymalna u mnie to od 0,5Hz do 150Hz wektor, i 0 do 650Hz skalarne
U mnie nie ma "czasu wzbudzania", jest natomiast "czas martwy przy nawrocie" 0,0-3000s. Ten parametr określa czas zatrzymania przemiennika (0Hz), podczas zmiany kierunku obrotów silnika. Uaktywnienie tej funkcji wpływa na zmniejszenie udarów prądowych podczas zmiany kierunku wirowania. Kiedy funkcja ma wartość 0,0s, przemiennik zmienia kierunek natychmiast po zatrzymaniu.
Można co prawda ustawić tzw. "czas utrzymania częstotliwości początkowej" gdzie falownik rozpoczyna pracę od ustawionej tzw. częstotliwości początkowej (0,00-10,00Hz), na tej częstotliwości falownik pracuje przez czas ustawiony w funkcji F110 (0,0-10s) po tym czasie zaczyna przyśpieszanie do częstotliwości docelowej. Czas ten nie jest wliczany do czasu przyśpieszania i/lub zwalniania. Jest to funkcja przydatna np przy ruszaniu dużej masy("rozbujanie"), ale w praktyce go pominąłem bo liniowe ruszanie zupełnie mi wystarcza.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#79

Post napisał: adam Fx » 10 sie 2016, 01:18

Mat3ys, Osobiście ten falownik za osłoną to chyba średni pomysł nie wiem czy widzę ok od góry ma chyba wentylacje wpadnie zabłąkany wiór i masz po zawodach.
ja też dziś dostałem falownik i silnik ale przebiłeś mnie ledwo na biurku na drutach go podłączyłem. :wink:

RomanJ4, a co ustawieniem hamowania DC aktywować tą opcje? Jak ustawie niski czas hamowania bez rezystora hamowania to wywala mi błąd i odcina silnik(hamuje własnym pędem) (może pod obciążeniem wrzeciennika będzie inaczej)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#80

Post napisał: szopenn » 10 sie 2016, 07:18

Wstrzykiwanie prądu DC odbywa się (bynajmniej w moim falowniku) w końcowej fazie hamowania, po deakceleracji - co to jest deakceleracja w istocie i co się dzieje w uzwojeniach silnika to musiałbym się jeszcze dokształcić, ale falownik wywala błąd przeciążenia raczej nie z powodu wstrzykiwania DC a raczej z za krótkiej nastawy deakceleracji. Jak chcesz tego błędu się pozbyć i zachować krótkie czasy hamowania to musisz użyć rezystora, lub zwiększyć czas deakceleracji. W moim przypadku mam ustawiony czas deakceleracji 0.02s bo na 0.00 palę paski jak silnik się zatrzymuje (0.00 jest dosłowne, kręcisz 2500obr i nagle jeb i stoi - jeśli roman odnosi się do tego czasu jako do minimum 0.1s czasu zwalniania i jeśli myślimy o tym samym, to uważam, że zwalnianie praktycznie nie występuje, na nastawie 0.1s u mnie wrzeciono po prostu zatrzymuje się tak jakby wytracało samo z siebie energię = słabszy moduł hamujący w falowniku lub wbudowane zabezpieczenie i konieczny jest rezystor aby zejść poniżej 0.1), Silnik po wytraceniu obrotów zaczyna wstrzykiwanie DC, pod koniec deakceleracji jak praktycznie już stoi - jest to słyszalne cichym jednostajnym piskiem. Wstrzykiwanie DC można przytrzymać na dłużej po zatrzymaniu się silnika - najprawdopodobniej po to jeśli mamy napędzane masy o dużej bezwładności żeby nie "pociągnęły wszystkiego razem z silnikiem). Czas wstrzykiwania reguluje się odpowiednią nastawą a również procentowe wypełnienie prądu DC. U mnie można ustawić czy w razie zmiany obrotów falownik ma poczekać na koniec wstrzykiwania DC, czy wstrzykiwanie przerwać.

Na zniknięcie błędu bym nie liczył ponieważ rozpędzone masy stanowią dodatkowe obciążenie dla falownika i tą energię musi on jakoś wyhamować także na logikę, jeszcze szybciej wyrzuci błąd.

Wracając do nm silnika, to dużą rolę gra częstotliwość nośna, w serwisówce yaskawy jest napisane że przy wysokich nastawach częstotliwości nośnej z automatu wyłączany jest tryb HD, jak i jest informacja że zwiększając tą częstotliwość tracimy wydajność prądową falownika. Standardowo ustawione jest na 7khz, można ustawić niższą i zyskać jeszcze momentu sinlika kosztem pisków.

PS.
ale ja się nie znam... używam jedynie swojego falownika i zagłębiłem się jedynie w nastawy które mnie interesowały.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 08:18 przez szopenn, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”