TSA 16 dobór koła pasowego na silnik

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.
Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#21

Post napisał: rc36 » 25 sty 2015, 15:28

Taki mocny silnik w takiej małej tokarce to wcale nie jest taki dobry pomysł, jeśli np. w trakcie cięcia, zakleszczy ci nóż w materiale to może na przykład rozszarpać sanki narzędziowe.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#22

Post napisał: pukury » 25 sty 2015, 15:38

witam
ja bym tam założył 0.37 - 0.55 kW max.
do tego falownik i dwa przełożenia - jedno 1 - 1 i drugie 2 - 1 ( zwalniające ) .
silnik 1400 - lub lepiej ( według mnie) 960 .
i po sprawie.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 570
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#23

Post napisał: Grzegorz53 » 25 sty 2015, 18:45

Witam
Z tych 3 silników najlepszy wybór to 0,37kW, 1400 obr. 220/380V. Ma on wałek 14 mm , taki sam jak wałek przekładni TSA16. Najlepiej poszukaj oryginalnego koła z tej przekładni, będziesz wtedy miał 4 przełożenia, tymczasowo możesz założyć na silnik kółko z silnika pralkowego (są w sklepach z częściami agd) na pasek 8mm. W przyszłości kup falownik i wtedy będzie super.

Nie zauważyłem, że kółko na silnik 51mm już masz.

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#24

Post napisał: pioterek » 25 sty 2015, 20:34

pukury pisze:witam.
nie tak zaraz- jak ma 10 na dużych to 120 na małych .
jak masz takie silniki to sprawdź .
mam 4 szt. różnych .
a taki z wiatki ( jak na ostatnim foto ) mam w tokarce - szału nie ma - oj nie .
pozdrawiam.
Przy jakiej tokarce? Można wiedzieć?
Tak nad tym myślałem, to może by na wspólne koło pasowe założyć dwa takie silniki zwrócone osiami do siebie? w jedńym z nich trzeba by dla zachowania kierunku obrotów obrócić rdzeń, przewody natomiast łączyć wspólnie równolegle i powinno być ciekawiej.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#25

Post napisał: pukury » 25 sty 2015, 23:05

witam.
można wiedzieć - własnej roboty.
i robię sobie na niej wszystko co potrzebuję - oprócz gwintów.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
aTomik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2015, 13:32
Lokalizacja: Rybnik

#26

Post napisał: aTomik » 26 sty 2015, 16:17

Ok pospinam to do kupy i zobaczymy co z tego wyszlo ... A w miedzy czasie czy ktos moze mi podac wymiary kola pasowego z przekladni zeby dobrac takie samo ... A najlepiej jaak by ktos miau takie i chcial sie go pozbyc . :D ...

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#27

Post napisał: panzmiasta » 26 sty 2015, 17:17

Widzę że koła pasowe są nam amatorom bardzo bliskie :smile: , to może i ja dodam coś od siebie ... akurat z silników jakimi dysponujesz chyba żaden nie jest w 100% odpowiedni .

Silnik 0.37kw i do ous-a czy tsa bez przekładni pośredniej jest za słaby , jak chcesz robić pod oryginał to seryjne przełożenia wahały się od 100-1430 obr na wrzecionie , tak że do takich obrotów powinieneś dążyć , tak jak któryś kolega trafnie zauważył , daj na początek byle jakie koło na silnik by uruchomić tokarkę a na niej już będziesz mógł sobie wytoczyć swoje koło pasowe , proponuje porównując z twoimi we wrzecionie:
120-35 , 107-53 , 80-80 , jak dasz pasek ząbkowany to te 35mm jest ok na zwykłym lepiej dać 40mm... jeden zestaw celowo pominąłem , orgia kół nie jest potrzebna.
Silnika szukaj 0,55kw 1400obr , mógłby być 960obr ale "szybsze" są łatwiej dostępne , fajnie jak byś znalazł 700/1400 obr 2 biegowy , od biedy można się wtedy obejść bez falownika - oczywiście staraj się też zrobić system szybkiego przekładania paska , we wszystkich tokarkach które miałem w jakich silnik był skręcany na stałe śrubami - poprzedni właściciele toczyli tylko na jednym przełożeniu :lol:
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 570
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#28

Post napisał: Grzegorz53 » 27 sty 2015, 18:08

Wymiary koła pasowego przekładni pośredniej (lewa strona tj. zdawcze)

1. wysokość choinki 50 mm (ma być identyczna z kołem na wrzecionie)
2. długość piasty 37 mm (zaczyna się razem z najmniejszym kołem)
3. średnice zewnętrzne kół pasowych 45,5; 63,5; 80; 97,5. Odstępy między kołami takie same jak na kole wrzeciona
4. szerokość rowka 8 mm

Do kół w oryginale pasuje pasek 8x5x1250 mm


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#29

Post napisał: Andrzej 40 » 08 lut 2015, 04:04

Grzegorz53 pisze:Wymiary koła pasowego przekładni pośredniej (lewa strona tj. zdawcze)
Do kół w oryginale pasuje pasek 8x5x1250 mm
Moim zdaniem silnik 0,37kW/1400 obr/min jest dobry, taki jest oryginalny. Ja używam takiego z falownikiem, silnik mocowany z tyłu tokarki do blachy 5mm przykręconej od dołu do miski, z wyfrezowanymi "łezkami" pod śruby silnika w celu regulacji naciągu paska. Ponieważ taka regulacja była uciążliwa wsadziłem silnik na sanki mocowane do płyty przesuwane 1 śrubą. Przy takim mocowaniu silnika długość paska, dla oryginalnego zestawu kół podanego w poście kol. Grzegorz53 (koło zdawcze na silniku), wynosi od 900 do 920mm. Pasek 920mm jest praktyczniejszy, ale trudny do kupienia.
Mocowanie za tokarką ma tę zaletę, że śmieci ze stołu nie wlatują na silnik i pasek.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 570
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#30

Post napisał: Grzegorz53 » 05 mar 2015, 21:28

korekta do mojego postu z 25.01.2015 (edycja już niemożliwa)

Obydwa koła pasowe w przekładni pośredniej są osadzone na czopach fi 15 mm, tak więc nie jest możliwe wykorzystanie małego koła (bez przeróbki) z silnikiem 0,37kW/1400 obr/wałek 14mm. Pozostaje tylko roztoczyć koło na 19 mm i zastosować silnik 0,55kW/1400 obr.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”