Strona 1 z 3

Kilka pytań o TSA 16

: 22 cze 2014, 16:20
autor: rc36
Witam.
Posiadam tokarkę jak w temacie, lecz nie posiada ona żadnej tabliczki z której można by się dowiedzieć o roku produkcji. Ma ona przynajmniej dwa znaki szczególne brak sprzęgła przy nortonie i klapkę wrzeciennika mocowaną na zawiasie. Konik który dokupiłem też jest jakiś bardziej mocarny, jest na stożek mk2 a według dtr powinien być mk1.
Teraz pytanie do znawców tematu czy jest to model starszy czy nowszy i jak to jest z tymi konikami.

Obrazek

Obrazek

: 22 cze 2014, 17:21
autor: pioterek
Widzę, że mocno przekombinowana jest ta tokarka - koło pasowe zamiast kół zębatych gitary jako napęd nortona niweczy szanse na gwintowanie. A konik jeżeli tylko środek kíełka trafia w środek wrzeciona to może być. Co do szczegółów technicznych polecam instrukcję na którą nakierował kolega BYDGOST pod linkiem:

https://www.cnc.info.pl/topics56/dtr-do ... t51496.htm

Albo tu:

http://www.chipmaker.ru/topic/73534/page__st__180

: 22 cze 2014, 17:28
autor: rc36
Oczywiście konik trafia tam gdzie powinien a przekładnia pasowa jest lepsza niż brak przekładni, ale pytanie pozostaje jak to jest z tymi różnymi wykonaniami tej samej maszyny.****************************************
Widziałem ten dtr ale nie ma tam żadnych interesujących mnie informacji.

: 23 cze 2014, 07:12
autor: pioterek
To tu

https://www.cnc.info.pl/topics56/kilka- ... 355,50.htm

był taki temat dość obszerny i wyszło na to, że ile jest naprawiaczy to tyle wersji. Poczytaj.

Tu można napisać jakie informacje kogo interesują, ze szczegółami.

: 23 cze 2014, 13:09
autor: rc36
Ciekawy temat, jakoś go przeoczyłem.

: 23 cze 2014, 21:42
autor: Andrzej 40
Czy data produkcji jest ważna dla stanu tokarki? Szkoda, że nie ma sprzęgła.
Pewnie da sie wrócić do oryginalnej gitary jeśli nie ma przeróbek osi kół zębatych.
Wszystkie TSA16 miały klapkę wrzeciennika na zawiasach. Konik jest oryginalny, pewnie tuleja przerobiona na MK2. Nic tylko się cieszyć. MK1 słabiej trzyma wiertła.

: 23 cze 2014, 22:01
autor: rc36
Tak w napędzie nortona nie ma żadnych przeróbek, co do klapki wrzeciennika się nie zgodzę że wszystkie TSA 16 mają zawias bo widziałem kilka w których klapka była luzem i nie było żadnych śladów po zawiasie.

: 23 cze 2014, 22:57
autor: Andrzej 40
Ja takich nie widziałem, natomiast spotkałem się z wyrwanymi zawiasami. Klapka bez mocowania nie ma sensu. Konstruktorzy nie byli idiotami.

: 02 maja 2015, 01:56
autor: rc36
Mam jeszcze pytanie, jaki jest skok gwintu na końcu śruby pociągowej?

Obrazek

: 02 maja 2015, 08:06
autor: mike217
DTR nie mówi nic o gwincie . Mam tylko rysunek śruby i jej zakończenia z obu stron mają średnice 9k6 . Na te średnice wprasowane są wkładki kołkowane i dopiero one mają gwint, a jaki? Zmierz bo chyba będzie najłatwiej.