MAKATEK TYTAN 500

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#191

Post napisał: szopenn » 11 kwie 2016, 20:49

ja nie wiem czy mój wałek zrównuje się z kółkiem Z4, ale na pewno ma już dobrą długość, zmierze Ci powiem jutro, zanim rozbierzesz to poczekaj to sobie porównasz, rano Ci to wrzuce.



Tagi:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#192

Post napisał: Armstec » 11 kwie 2016, 21:15

Sęk by powstały po 2 rzędy co daje np. takie opcje montażu przekladni (i najlatwiej wziasc g4 za odniesienie bo dłuższy niz G4 moze byc ale to zbędne , krotszy tez moze pewnie odrobine byc ale po co robic ciasno , taki jak G4 w sam raz najprościej

Obrazek[/img]
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, 21:31 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#193

Post napisał: szopenn » 11 kwie 2016, 21:20

nie ten wątek:d :mrgreen:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#194

Post napisał: Armstec » 11 kwie 2016, 21:36

szopenn pisze:ja nie wiem czy mój wałek zrównuje się z kółkiem Z4,
nie ze z kólkiem się zrównuje tylko końcem wałka G4 (to ze na zdjeciu kółko jest akurat na koncu wałka to przypadkowo sie ustawiło tak)


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#195

Post napisał: szopenn » 12 kwie 2016, 10:23

wiem, źle napisałem...

Panowie, mierząc tak:

https://goo.gl/photos/2UuGx2hwi1hCWZ9PA

wałek wystaje od obudowy... tylko uwaga wałek na łożyskach "pływa", jeśli go pchniecie to wystaje na 37mm, jeśli go wyciągniecie to wystaje na 38mm.

To jest ta różnica, zwróćcie uwagę na klin, posuw ten 0.05 jest bardzo ciężko ustawić kółka bo brakuje klina, najlepiej byłoby żeby koło zębate Z1 nie opierało się o dystans tylko o tuleje tak jak jest to fabrycznie, dlatego wpust należy przedłużyć o długość jaką przedłużamy wałek.... mnie czeka ponowna rozbiórka, bo nawet teraz klin wychodzi w połowie koła zębatego z1, może zabiorę się za to jutro bo czekam na inne elementy do tokarki więc wszystko za jednym podejściem...


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#196

Post napisał: Armstec » 12 kwie 2016, 13:15

no jakis ten rowek na klin wycieli jak by frez się upie... w połowie

licząc od obudowy 28mm z za krotkim czyli 10mm u ciebie dalej wystaje- zatem 12mm do zrownania z końcem G4 bedzie idealnie, koniec wałka G4 jest odniesieniem dla rożnych maszyn

ale jaki dadzą tak bedzie, chyba ze robisz samemu a to nie jest takie proste wcale choć by dlatego że spasowanie srednic musi byc bardzo ciasne a sam walek hartowany (twardy)


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 49
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

#197

Post napisał: szopenn » 12 kwie 2016, 15:42

Armstec pisze:a to nie jest takie proste wcale choć by dlatego że spasowanie srednic musi byc bardzo ciasne a sam walek hartowany (twardy)
no co ty....... przecież to jest proste jak bajka... toczysz sobie "dostawkę" z klinem na to śmieszne koło zębate. Na wałku robisz pasowny kołnierz żeby wprasować na gorąco w tą dostawkę - najlepiej, starczy Ci długość 15mm..

Grzejesz dostawkę, nakładasz na gorąco.... dwa punkty migiem i po naprawie.. materiał.. a jakaś półoś z auta, będzie 100 razy twardzsza niż fabryczny wałek.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#198

Post napisał: Armstec » 12 kwie 2016, 18:06

" jakaś byle półoś z auta" to nie jest byle szajs to bardzo dobra jakosciowa stal typu C45 czy 40H do tego zahartowana , to wrecz idealny materiał na wykonanie tej części ale dobrze było by go wstepnie rozhartować bo do toczenia hardcorowy taki hartowany (co i tak go czeka przy ew. spawaniu)

na pewno nie jest to bułka z masłem tak sie wydaje tylko jak sie o tym mówi, w praktyce zajmie to pół dnia

PS " wystarczy dwa spawy tigiem" ... No problem każdy normalny facet ma w garażu TIGa
(w realu mało kto ma migomat z C02, a TIG to juz mało kto widział choć by w telewizji)

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#199

Post napisał: rc36 » 12 kwie 2016, 19:59

Kto nie ma tiga ten może sobie przyspawać tą przedłużkę elektrodą otuloną, większym problemem będzie powyjmować te wałki z wrzeciennika a później złożyć to wszystko do kupy.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 25
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#200

Post napisał: Armstec » 12 kwie 2016, 23:10

szopenn pisze: no Panowie na litosć, tutoriala na YT nagrywać jutro? będę rozbierał drugi raz bo musze ten klin przedłużyć...
no jasne ze nagraj, ja tam bez problemu sobie poradze sam ale chętnie ogladne bo lubie takie filmiki ogladac. Lubie tez podyskutowac o sprzecie nawet byle pierdolach tak dla relaksu

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”