Strona 1 z 1

wyciek oleju

: 10 lut 2011, 19:39
autor: iszczyg
Witam serdecznie
Rozkręciłem, wyczyściłem, złożyłem. Nawet żadne części nie zostały :wink: Po wyczyszczeniu wrzeciennika zalałem go hipolem. Na drugi dzień zauważyłem plamę oleju pod tokarką. Po wnikliwym śledztwie zauważyłem że leje się z wałka napędzającego śrubę pociągową. Jak to usunąć? Czy może reklamować tokarkę? Co radzicie?

pozdrawiam
is

: 11 lut 2011, 14:19
autor: creative1agh
Jeśli wcześniej był tam olej i nic się nie lało, to najpewniej jest tam uszczelnienie w postaci simeringa - być może go uszkodziłeś. Być może był już uszkodzony, a Twoje czyszczenie go dobiło. Próbowałeś ją włączyć żeby popracowała i się to wszystko ułożyło po rozbieraniu?? Wyciągałeś ten wałek pociągowy z którego się leje ?

: 11 lut 2011, 14:24
autor: iszczyg
creative1agh pisze:Jeśli wcześniej był tam olej i nic się nie lało, to najpewniej jest tam uszczelnienie w postaci simeringa - być może go uszkodziłeś. Być może był już uszkodzony, a Twoje czyszczenie go dobiło. Próbowałeś ją włączyć żeby popracowała i się to wszystko ułożyło po rozbieraniu?? Wyciągałeś ten wałek pociągowy z którego się leje ?
Najdziwniejsze jest to, że wrzeciennika w ogóle nie rozbierałem. Rozebrałem dokładnie suport. We wrzecienniku tylko wymyłem naftą koła (pędzlem) i wymieniłem olej. Oryginalnego było dużo mniej, może dlatego nie lało. Wlałem zgodnie z tym co przeczytałem na forum ok. 1.2 litra. Może to jest przyczyna że jest go zbyt dużo?

: 12 lut 2011, 01:04
autor: adam Fx
no ja tak miałem że jak wlałem więcej to po prostu ciekło aż zostawało minimum i wtedy wyciek ustępował

: 12 lut 2011, 11:26
autor: iszczyg
adam Fx pisze:no ja tak miałem że jak wlałem więcej to po prostu ciekło aż zostawało minimum i wtedy wyciek ustępował
Już nie cieknie :grin: Spuściłem do górnej kropki wziernika i przestało. I jest to dużo mniej niż 1.2 litra.

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi!

is