Strona 1 z 1
wyciek oleju
: 10 lut 2011, 19:39
autor: iszczyg
Witam serdecznie
Rozkręciłem, wyczyściłem, złożyłem. Nawet żadne części nie zostały

Po wyczyszczeniu wrzeciennika zalałem go hipolem. Na drugi dzień zauważyłem plamę oleju pod tokarką. Po wnikliwym śledztwie zauważyłem że leje się z wałka napędzającego śrubę pociągową. Jak to usunąć? Czy może reklamować tokarkę? Co radzicie?
pozdrawiam
is
: 11 lut 2011, 14:19
autor: creative1agh
Jeśli wcześniej był tam olej i nic się nie lało, to najpewniej jest tam uszczelnienie w postaci simeringa - być może go uszkodziłeś. Być może był już uszkodzony, a Twoje czyszczenie go dobiło. Próbowałeś ją włączyć żeby popracowała i się to wszystko ułożyło po rozbieraniu?? Wyciągałeś ten wałek pociągowy z którego się leje ?
: 11 lut 2011, 14:24
autor: iszczyg
creative1agh pisze:Jeśli wcześniej był tam olej i nic się nie lało, to najpewniej jest tam uszczelnienie w postaci simeringa - być może go uszkodziłeś. Być może był już uszkodzony, a Twoje czyszczenie go dobiło. Próbowałeś ją włączyć żeby popracowała i się to wszystko ułożyło po rozbieraniu?? Wyciągałeś ten wałek pociągowy z którego się leje ?
Najdziwniejsze jest to, że wrzeciennika w ogóle nie rozbierałem. Rozebrałem dokładnie suport. We wrzecienniku tylko wymyłem naftą koła (pędzlem) i wymieniłem olej. Oryginalnego było dużo mniej, może dlatego nie lało. Wlałem zgodnie z tym co przeczytałem na forum ok. 1.2 litra. Może to jest przyczyna że jest go zbyt dużo?
: 12 lut 2011, 01:04
autor: adam Fx
no ja tak miałem że jak wlałem więcej to po prostu ciekło aż zostawało minimum i wtedy wyciek ustępował
: 12 lut 2011, 11:26
autor: iszczyg
adam Fx pisze:no ja tak miałem że jak wlałem więcej to po prostu ciekło aż zostawało minimum i wtedy wyciek ustępował
Już nie cieknie

Spuściłem do górnej kropki wziernika i przestało. I jest to dużo mniej niż 1.2 litra.
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi!
is