Silnik 3-fazowy do Nutoola

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 277
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

#291

Post napisał: ABKK » 30 paź 2017, 18:12

RomanJ4 pisze:TiG, MMA, MiG/MaG, czy "kombajn" ?
MIG :)
http://www.spartus.pl/urzadzenia-mig/mig200e
strikexp pisze:Moim zdaniem powinien być jeszcze przełącznik blokujący gdzieś pod ręką. Coś zaczniesz mierzyć/grzebać i tokarka ruszy przez przypadek...
Dlatego przełącznik jest lepszy od dzwigni od strony BHP. U siebie mam potrójne zabezpieczenie: pokrętło obrotów, zatrzask na przycisku awaryjnym i czujnik na osłonie uchwytu. I przyznam że zatrzask jest mało funkcjonalny bo nie jest szybki. Za to osłona dobrze zabezpiecza bo powoduje pewnego rodzaju wymuszenie jej opuszczania i podnoszenia.
No przecież jest... Ten duży czerwony, po wciśnięciu zatrzymuje wszystko.



Tagi:


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#292

Post napisał: strikexp » 30 paź 2017, 18:14

RomanJ4 pisze:
ale najbardziej "sieją' zakłócenia kable falownik-silnik i (mniej)przewody sterujące,
http://www.falowniki.edu.pl/nauka,7,5,5 ... alowe.html ( http://www.falowniki.edu.pl/nauka,7,emc ... ktyka.html )
No tak, nie pomyślałem ze to w obie strony...
RomanJ4 pisze:
strikexp pisze:oplot stalowy to nie jest ekranowanie ale wzmocnienie/zbrojenie.
I tu się kolega myli, dodatkowo ten który jest na zdjęciu powinien mieć jeszcze folię aluminiową(podobnie jak antenowe), a jego oplot najlepiej połączyć z metalowym przepustem(dławnicą)
Pisałem bardziej ogólnie a rodzajów kabli jak psów:
http://www.przepustykablowe.pl/dlawnice ... -uszczelka

ABKK pisze: A z innej beczki ile warty jest oryginalny silnik 230V, który przepracował łącznie maksymalnie 3-4h?
Ja bym sprzedawał jako nowy bo jedynym elementem ulegającym zużyciu w silnikach asynchronicznych są łożyska. Zakładając oczywiście prawidłową pracę i jakość takiego silnika.
Więc teoretycznie sprawdziłeś tylko czy działa.
ABKK pisze: No przecież jest... Ten duży czerwony, po wciśnięciu zatrzymuje wszystko.
A pozostaje wciśnięty czy jak potrącisz dzwignię przy montowaniu elementu to tokarka ruszy i urwie łapy?


ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 277
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

#293

Post napisał: ABKK » 30 paź 2017, 18:21

Nie pozostaje wciśnięty, ale jest specjalnie skrócony, aby nie zahaczyć przez przypadek. I jest obok :)


ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 277
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#294

Post napisał: ABKK » 13 lis 2017, 22:22

Dzisiaj zamontowałem tachometr:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


30 zł z wysyłką - robi robotę :)

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#295

Post napisał: Petroholic » 13 lis 2017, 22:32

ABKK pisze:
13 lis 2017, 22:22
30 zł z wysyłką - robi robotę :)
Taka cena już w PL czy u skośnookich?

Występują do 25krpm pięciocyfrowe?


ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 277
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#296

Post napisał: ABKK » 13 lis 2017, 23:12

Dokładnie ten: Red LED Tachometer RPM Speed Meter with Proximity Switch Sensor NPN
https://banggood.app.link/ZxzLbpad3H

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 32
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#297

Post napisał: RomanJ4 » 13 lis 2017, 23:14

pozdrawiam,
Roman


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#298

Post napisał: rdarek » 14 lis 2017, 12:43

Petroholic pisze:
13 lis 2017, 22:32
Występują do 25krpm pięciocyfrowe?
Zauważyłem taki uniwersalny https://pl.aliexpress.com/item/Digital- ... 107-normal podają, że 0-30000R inne do 15000

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 32
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#299

Post napisał: RomanJ4 » 14 lis 2017, 14:49

TYLKO SPÓJRZ JAKI TO MA SYGNAŁ WEJśCIOWY.
JEST TO TYPOWY UKŁAD LICZNIKa MOTOGODZIN (z pomiarem RPM i innymi funkcjami) STEROWANY PRZEZ IMPULSY Z NAWINIĘTYCH NA PRZEWÓD WYSOKIEGO NAPIĘCIA SILNIKA SPALINOWEGO kilku zwojów przewodu podłączonego pod wejście przyrządu (rodzaj transformatora)

lub pod obwód przerywacza NN cewki zapłonowej, i do pomiaru obrotów silnika elektrycznego nie bardzo się nadaje bez przystawki wejściowej, bezpośrednio np hallotronu lub optycznej nie podłączysz.

Dodane 7 minuty 1 sekunda:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1FSC4JVXX ... 74d4a28ab6
pozdrawiam,
Roman


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik 3-fazowy do Nutoola

#300

Post napisał: rdarek » 15 lis 2017, 10:48

RomanJ4 pisze:
14 lis 2017, 14:49
TYLKO SPÓJRZ JAKI TO MA SYGNAŁ WEJśCIOWY.
JEST TO TYPOWY UKŁAD LICZNIKa MOTOGODZIN (z pomiarem RPM i innymi funkcjami) STEROWANY PRZEZ IMPULSY Z NAWINIĘTYCH NA PRZEWÓD WYSOKIEGO NAPIĘCIA SILNIKA SPALINOWEGO kilku zwojów przewodu podłączonego pod wejście przyrządu (rodzaj transformatora)
Wyskoczyło mi jako obrotomierz uniwersalny (a z braku laku dobry kit) trzeba by było sprawdzić, bo teoretycznie z czujnikiem halla powinno gadać: https://www.reveltronics.com/downloads/ ... E4905L.pdf
Może ktoś już to przerabiał.
To co podałeś to są bardzo fajne i uproszczone sposoby podłączenia - te kilka zwoi daje impulsy napięcia i nie trzeba rozbudowanych układów. A wiadomo czym prostszy tym mniej awaryjny. Kurcze z dieslem tak się nie da :wink: a taki ładny już chciałem do swojego wozu kupić. :(

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”