Drgania OUS-1
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:31
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Drgania OUS-1
Witam wszystkich,mam pytanie do uzytkownikow w/w tokarki zauwazylem ze moja OUS ma dosc duze drgania silnika ktore przenoszone sa na cala kontrukcje tokarki ,co za tym idzie material skrawany minimalnie drży,powodem moze byc rozkalibrowanie wierconego otworu.Probawalem ustawic kola pasowe i paski napinajace na rozne sposoby bez skutku...
I czy szczeki ktore lapia czasem nie osiowo przy krotkich przedmiotach mozna delikatnie roztoczyc ? i jak to zrobić?
Pozdrawiam
I czy szczeki ktore lapia czasem nie osiowo przy krotkich przedmiotach mozna delikatnie roztoczyc ? i jak to zrobić?
Pozdrawiam
OUS-1
www.ar-bud.egorzow.pl
www.ar-bud.egorzow.pl
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1377
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
- Lokalizacja: szczecin
Szczęki zostaw lepiej w spokoju jak mówisz o krótkim chwycie to czasami tak jest że nie osiowo się złapie, a to trzeba sobie już ustawić materiał w szczękach odpowiednio, a jeżeli chodzi o drganie silnika sprawdź zamocowanie kuł pasowych być może są nie osiowo, tzn. mają bicie i to jest przyczyna lub luźno silnik zamocowany, jest wiele przyczyn ciężko jest tak z opisu stwierdzić, Mariusz popatrz sobie dokładnie jak coś zauważysz nie tak to pisz. Pozdrawiam Łukasz
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:31
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Wlasnie oto chodzi ze sruby mocujace kolo pasowe posrednie dokrecone dobrze silnik tez ale to on wlasnie ma delikatne drgania gora/dol ktore sie przenosza na kola pasowe i cala konstr.
moimzdaniem bledem jest zamocowanie silnika na takim dyszlu...czy ktos ma moze inaczej sposob mocowania silnika.
moimzdaniem bledem jest zamocowanie silnika na takim dyszlu...czy ktos ma moze inaczej sposob mocowania silnika.
OUS-1
www.ar-bud.egorzow.pl
www.ar-bud.egorzow.pl
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7612
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
sprawdź sobie stan paska .
poza tym są paski i paski .
niektóre mają takie zgrubienia - kicha .
spróbuj sobie dopasować pasek szlifowany - są takie od samochodów .
miałem podobne problemy z jednym urządzeniem i okazało się że to pasek .
oczywiście - jeżeli koła są proste .
pozdrawiam .
sprawdź sobie stan paska .
poza tym są paski i paski .
niektóre mają takie zgrubienia - kicha .
spróbuj sobie dopasować pasek szlifowany - są takie od samochodów .
miałem podobne problemy z jednym urządzeniem i okazało się że to pasek .
oczywiście - jeżeli koła są proste .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:31
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Wlasnie jeden pasek mam calkiem nowy a 2 mialem w kpl.drgania jakby ustepowaly gdy podniose troche silnik do gory ale po skreceniu go sruba kontruj. wraca znowu w te samo polozenie i dalej drga..kupił bym najpierw nowy pasek i sprawdzał wszystko jeszcze raz.
Mam jescze pyt. czy stosuje sie jakies szczeki lub cos podobnego aby nie odciskaly sie w aluminium?po wyjeciu z uchwytu material calkiem gladki ,w ous szczeki maja tzw ryfle.
tocze z AL/PA sr.10mmx20 i 25mm dlugosci .
OUS-1
www.ar-bud.egorzow.pl
www.ar-bud.egorzow.pl
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 301
- Rejestracja: 04 mar 2006, 22:36
- Lokalizacja: poznan
a ja bym sciągnął paski i uruchomił sam silnik z kołem pasowym i zobaczył jak sie ma sam silnik, moze poprzeni uzytkownik np. udezył czyms w koło pasowe i wał silnika minimalnie bije ?albo łozyska sa już w beznadziejnym stanie ? możliwości jest kilka. Jezeli silnik chodzi w miare cicho i nic nie drzy to mozna myslec dalej o np. paskach.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:31
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
wlasnie silnik chodzi bardzo cicho,ale jak zaloze paski to male piski sie wydostaja z osi silnika,a czy paski sie naciaga mocno?
OUS-1
www.ar-bud.egorzow.pl
www.ar-bud.egorzow.pl
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
U mnie przy oryginalnym silniku drgania są na akceptowalnym poziomie.
Gdy zmieniłem silnik na większy ( moc 1,1kW 230V a ciężar pow 10 kG ) obok pracującej OUS śmiało można było postawić formę do produkcji pustaków - stół zmienił się w stół wibracyjny. Wtedy pomogło zbliżenie silnika ( na dyszlu ) do wrzeciona - niestety musiałem wymienić paki na krótsze. Ostatecznie jednak zrezygnowałem z tamtego rozwiązania. Zastosowałem oryginalny silnik na 380V + ..... falownik i jestem zadowolony. Myślę że drgania OUS byłyby sporo mniejsze gdyby zastosować inny sposób mocowania silnika i pozbyć się tego elastycznego dyszla.
Zanim zaczniesz wymieniać paski sprawdź czy wibracji nie powoduje sam silnik.
i czy nie masz wyczuwalnego luzu na wrzecionie.
1.Zdejmij paski przesuń silnik na sam koniec dyszla i uruchom - zobacz czy będzie telepało ?.
2. Czy nie masz wyczuwalnego luzu na wrzecionie ?.
3.Sprawdź czy wibracji nie powoduje koło pośrednie. Załóż pasek ale tylko jeden z sinika bezpośrednio na wrzeciono ( zrezygnuj na chwilę z pośredniego koła pasowego) - czy dalej wibruje ?.
4. Przy okazji możesz sprawdzać sugestię Kol. pukury - odpal raz na jednym pasku raz na drugim. Może oba naraz się nie zwaliły .
Gdy zmieniłem silnik na większy ( moc 1,1kW 230V a ciężar pow 10 kG ) obok pracującej OUS śmiało można było postawić formę do produkcji pustaków - stół zmienił się w stół wibracyjny. Wtedy pomogło zbliżenie silnika ( na dyszlu ) do wrzeciona - niestety musiałem wymienić paki na krótsze. Ostatecznie jednak zrezygnowałem z tamtego rozwiązania. Zastosowałem oryginalny silnik na 380V + ..... falownik i jestem zadowolony. Myślę że drgania OUS byłyby sporo mniejsze gdyby zastosować inny sposób mocowania silnika i pozbyć się tego elastycznego dyszla.
Zanim zaczniesz wymieniać paski sprawdź czy wibracji nie powoduje sam silnik.
i czy nie masz wyczuwalnego luzu na wrzecionie.
1.Zdejmij paski przesuń silnik na sam koniec dyszla i uruchom - zobacz czy będzie telepało ?.
2. Czy nie masz wyczuwalnego luzu na wrzecionie ?.
3.Sprawdź czy wibracji nie powoduje koło pośrednie. Załóż pasek ale tylko jeden z sinika bezpośrednio na wrzeciono ( zrezygnuj na chwilę z pośredniego koła pasowego) - czy dalej wibruje ?.
4. Przy okazji możesz sprawdzać sugestię Kol. pukury - odpal raz na jednym pasku raz na drugim. Może oba naraz się nie zwaliły .