
tsa 16 koło pasowe na wrzecionie
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:51
- Lokalizacja: miasta
tsa 16 koło pasowe na wrzecionie
mecze sie ze zdjeciem kola pasowego na wrzecionie. czy ktos wie jak to zrobic? nie widze ta zadnego zabezpieczenia a siedzi tak ze ani o mm sie nie chce ruszyc.
pozdrawiam

Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W DTR piszą: zdjęć mechanizm zaciskowy przez pokręcenie W PRAWO tulei 18. Pewnie kręciłeś w LEWO ?
Załączam odpowiednią stronę z DTR i jeszcze rysunek wrzeciona - przekrój. Niestety widoczność jest bardzo słaba bo producent nie przejmował się jakością zwłaszcza dokumentacji.
Jesli nie chce zejść, gdy tuleję 18 masz już odkręconą to zalej to czymś na noc. Może być WD40 lub podobny, jeśli nie masz tego to może być płyn hamulcowy, a jeśli w ogóle nic nie masz to może być Coca Cola. Ważne żeby było zanurzone całkowicie. Potem najlepiej pod praskę żeby nie skrzywić wrzeciona. Innych zabezpieczęń tam nie powinno być, przynajmniej tak wynika z DTR.
Powodzenia.
Załączam odpowiednią stronę z DTR i jeszcze rysunek wrzeciona - przekrój. Niestety widoczność jest bardzo słaba bo producent nie przejmował się jakością zwłaszcza dokumentacji.
Jesli nie chce zejść, gdy tuleję 18 masz już odkręconą to zalej to czymś na noc. Może być WD40 lub podobny, jeśli nie masz tego to może być płyn hamulcowy, a jeśli w ogóle nic nie masz to może być Coca Cola. Ważne żeby było zanurzone całkowicie. Potem najlepiej pod praskę żeby nie skrzywić wrzeciona. Innych zabezpieczęń tam nie powinno być, przynajmniej tak wynika z DTR.
Powodzenia.
- Załączniki
-
- Opis
- DTR_TSA16.jpg (100.29 KiB) Przejrzano 5907 razy
-
- Wrzeciono
- DTR_TSA16 001.jpg (107.28 KiB) Przejrzano 6727 razy
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:51
- Lokalizacja: miasta
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 sty 2007, 11:12
- Lokalizacja: Prowincia Golensici
Miałbym prośbę do kolegi Bydgost o zeskanowanie tej dtrki i o udostępnienie . Jeśli nie na forum to mogę na moim Chomiku udostępnić.
Gildemeister GDM42\4A
Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC
Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardzo chętnie. Zrobiłbym już to dawno gdyby nie kilka powodów a są one takie: DTR TSA 16 mam kserowaną. Wiemy, że jakość oryginałów jest bardzo licha, z tego ksero wychodzi o wiele gorsze a skan to już całkiem popaprany. Dobrze byłoby zrobić to z jakiegoś czytelnego oryginału. Może ktoś ma taki? Dopiero co skończyłem skanować DTR WS15 i chciałbym się przyznać do tego, że oprócz skanowania zrobiłem potem korektę w miejscach nieczytelnych a zwłaszcza wymiarów. Wierzcie mi jest to masa pracy. Oczywiście gdy zajdzie potrzeba udostępnienia wybranych zagadnień z DTR TSA 16 tej co aktualnie mam, to nie będzie problemu ( chyba, że mi skaner wysiądzie).
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:51
- Lokalizacja: miasta
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2008, 07:54
- Lokalizacja: Łódź
witam.... w mojej ta dźwignia jest zaadoptowana jak hamulec ... ale nie o tym chciałem pisać... gdzie i czy wogóle można części zamienne to TSA-16 ?? chodzi mi o tuleję i wałek wrzeciona.... lub czy to opłaca się regenerować... mam starą TSA i chciałem ją odbudować w celu odsprzedaży... jednak nie chciałbym komukolwiek bubla wciskać... proszę o pomoc i informację...
czy zasadne jest szlifowanie tego wałka i dociskanie tuleja ile się da ....
czy ktokolwiek rozważał kiedyś ułożyskowanie toczne zamiast ślizgowego ???
czy zasadne jest szlifowanie tego wałka i dociskanie tuleja ile się da ....
czy ktokolwiek rozważał kiedyś ułożyskowanie toczne zamiast ślizgowego ???
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:51
- Lokalizacja: miasta
czesci zamiennych raczej nie kupisz. chyba ze w warsztatach szkolnych jakies zapasy. moim zdaniem nie warto naprawiac tej tokarki jesli ma isc do sprzedania. lepiej napisac ze jest do remontu i niech to zrobi ten co bedzie kupowal. jesli sie juz nie da skasowac luzu na wrzecionie po przez dokrecenie tuleic to ja bym dorobil nowa tuleje. wrzeciona prawdopodobnie nie bedzie trzeba szlifowac. a watek o lozyskach tocznych zamiast slizgowych byl kiedys poruszany na forum. ale chyba to nie bedzie takie proste i raczej nie oplacalne jesli chodzi sprzedaz. ja wolal bym kupic tokarke taniej i zrobic to samemu. bo wiem ze zrobil bym to dobrze i ze tokarka nie byla "picowana"
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 267
- Rejestracja: 19 sty 2008, 07:54
- Lokalizacja: Łódź
myślałem o tym....jednak zostane wtedy na jakiś czas bez żadnej maszyny... i z każdą pierdoła będe musiał jechać do kogoś...
obecnie oddałem tokake bernardo... ponieważ nie nadawała się do użytku (cena powyżej 20tyś
) i kupię cos innego najpewniej będzie to ...
http://www.arturklein.pl/details.php?PID=3&lang=pl
chwile mi się z tym zejdzie.... a tsa-16 jest jaka jest jednak "coś" sie na niej wydłubie, przesunięcie (bicie) osiowe na uchwycie nie przekracza 0,2 mm jednak utrudnia to pracę
myślałem o demontażu wrzeciennika roztoczeniu otworu pod łożysko lub łożyska.... ewentualnie dorobienie tuleii na wałek wrzeciona....
objawy sa dokładnie takie jak we wspomnianym temacie poruszonym dośc dawno.... wynika to z niedostecznej dbałości o czynności obsługowe.... smarowania...


http://www.arturklein.pl/details.php?PID=3&lang=pl
chwile mi się z tym zejdzie.... a tsa-16 jest jaka jest jednak "coś" sie na niej wydłubie, przesunięcie (bicie) osiowe na uchwycie nie przekracza 0,2 mm jednak utrudnia to pracę

myślałem o demontażu wrzeciennika roztoczeniu otworu pod łożysko lub łożyska.... ewentualnie dorobienie tuleii na wałek wrzeciona....
objawy sa dokładnie takie jak we wspomnianym temacie poruszonym dośc dawno.... wynika to z niedostecznej dbałości o czynności obsługowe.... smarowania...
