Daj sobie siana z tą gwarancją, zobacz, co kol. ARGUS zrobił ze swoją maszynką w czasie trwania gwarancji ( chyba ), poza tym nie widzę tam żadnych plomb itp.scandruk pisze:a co w takim przypadku z gwarancją
Moja pierwsza, nowiutka Nutool MC550 - pytania itp.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 sty 2008, 14:53
- Lokalizacja: Wieś
rozkręciłem ten wyłącznik, poruszałem tymi przewodani ale włacznik jest chyba nierozbieralny. Ale tak na logike: skoro jak popchne wrzeciono ręką i idzie dalej (albo jak sie już kręci i nie stanie całkowicie i włącze ponownie to jest ok) to chyba nie jest to wina włącznika tylko czegoś dalej. Zmierzam do tego czym mam się zająć, co sprawdzić, co jest odpowiedzialne za wprawienie maszyny w ruch? A konkretniej - co mam zrobić? Czy ktoś wie dokładnie gdzie jest przyczyna czy tylko tak wnioskujecie? A ten kondesator rozruchowy to jest jeden od dwóch kierunków czy są osobne - lewo, prawo? I gdzie on leży?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 22
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Niestety, Twoje pytania świadczą o tym, że nie jesteś elektrykiem. To nie wada, tak samo jak nie każdy jest malarzem, piłkarzem itp. Przed zrobieniem czegokolwiek przy połączeniach, upewnij się, że wtyczka zasilania tokarki jest wyjęta z gniazdka, inaczej może Cię porazić. Zasada pracy silnika jednofazowego jest taka (dla laika): w stojanie silnika są dwa uzwojenia : główne i rozruchowe. To główne podłączone jest do zasilania a w szereg z rozruchowym włączony jest kondensator. Kierunek obrotów zmienia się poprzez zamianę miejscami końcówek uzwojenia rozruchowego podłączonych do zasilania. Czyli, jeżeli np. dla obrotów w prawo masz podłączone do zasilania końcówki U1 z W1 i U2 zW2, to dla obrotów w lewo łączysz U1 z W2 i U2 z W1. Oczywiście oznaczenia są różne, w zależności od producenta. Przewody fazy rozruchowej z reguły są cieńsze, ale w małych silnikach niekoniecznie. Zasilane podawane jest poprzez mikrusy osłon i wyłącznik. Kondensator jest jeden i umieszczony jest na silniku, w cylindrycznej osłonie.
W Twoim przypadku należy sprawdzić ohmowo (Ω) połączenia pomiędzy wtyczką zasilającą a końcami uzwojeń silnika (pod kwadratową pokrywą listwy połączeniowej na silniku) przy różnych położeniach przełącznika obrotów, i przy wyłączonej wtyczce sieciowej.
Ja w dalszym ciągu zalecałbym skorzystać z usług elektryka. Będzie szybciej, pewniej i bezpieczniej.
W Twoim przypadku należy sprawdzić ohmowo (Ω) połączenia pomiędzy wtyczką zasilającą a końcami uzwojeń silnika (pod kwadratową pokrywą listwy połączeniowej na silniku) przy różnych położeniach przełącznika obrotów, i przy wyłączonej wtyczce sieciowej.
Ja w dalszym ciągu zalecałbym skorzystać z usług elektryka. Będzie szybciej, pewniej i bezpieczniej.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Popieramclipper7 pisze:Ja w dalszym ciągu zalecałbym skorzystać z usług elektryka. Będzie szybciej, pewniej i bezpieczniej.
jeśli nie masz zbyt dużego pojecia o elektryce , silnikach to pomimo że kolega clipper7 wyłozyl to łopatologicznie to może byc dla Ciebie droga przez mekę
Objawy które opisujesz wygladaja na nie załączanie kondensatora przy lewych obrotach
Kondensator powoduje najprościej mówiąc start silnika i jeśli po ruszeniu reka silnik pracuje to znaczy że przy lewych obrotach kondensator sie nie załacza.
Gdyby kondensator był uszkodzony miałbyś takie same objawy przy lewych i przy prawych obrotach.
Dlatego trzeba szykac po przewodach lewych obrotów i sprawdzić miernikiem styki przełącznika obrotów Jeśli nie masz to mogę Ci wysłac schemat elektryczny
Tylko wklej swojego maila bo do tego z forum nie umiem a może nie można wklejać załaczników

Ale dla elektryka to pestka więc może daj się skusic na fachowa pomoc

-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 sty 2008, 14:53
- Lokalizacja: Wieś
koledzy nie mam zamiaru sam rozkładać maszyny na części ani nie mam zamiaru raczej tego robić samemu - jednak chciałem wiedzieć dlaczego korzystając z jednego kondensatora silnik nie rusza w drugą strone - teraz jest to dla mnie troszke bardziej przejżyste 

Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 07:12 przez scandruk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 paź 2007, 08:54
- Lokalizacja: Kraków
Argus . możesz mi wysłać ten schemat elektryczny. Bo w DTR Proma są chematy , ale dla zasilania trójfazowego , a w instrukcji Warco BV 20 jest schemat , ale jakiś taki dla mnie mało strawny ( ni cholery nie mogę wykapować z połączeń przełącznika) . Dla mnie to tak profilaktycznie ,może się kiedyś przydać . Mój adres : [email protected] .
Pozdrawiam
Pozdrawiam