Tokarka ZUCH 69r Wąbrzeźno
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 gru 2016, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
Pięnka robota! Mama też taką tokarkę w oryginale ze wszystkimi kólkami i bajerami, nawet oryginalną instrukcję jak by ktoś chciał to proszę sie odezwać... ale od lat mam problem z drganiami.chętnie byma nawet zobaczył filmik że to jest możliwe. Widzę że przecinałeś stalową śrubę i nic nie drgało ?
Ostatnio wymieniłem w swojej łożyska ale nic to nie pomogło.
Sprężynki w podziałce też miałem bez kulek, nawet dołożyłem kulkę ale nie ma tam tyle miejsca i kulka ze sprężynką sie nie zmieści...
Ostatnio wymieniłem w swojej łożyska ale nic to nie pomogło.
Sprężynki w podziałce też miałem bez kulek, nawet dołożyłem kulkę ale nie ma tam tyle miejsca i kulka ze sprężynką sie nie zmieści...
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 sie 2011, 19:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Właśnie dorabiam nowe korbki z napędem do wzdłużnego i poprzecznego musiałem przerwać bo goście wpadli na kawę
, drgania hmm... ustawiłem nóż z stalki poniżej osi jakieś 0.5mm i szlo ładnie zdjęcia pokazują wiór może nie jest to 1mm ale wg suwmiarki 0.2 wiec ładnie jak na ZUCHA i moje zdolności ostrzenia noży.
To czego nauczyłem się o tokarce to to, że nie lubi małych obrotów woli min. ok 300/min przy mniejszych strasznie nóż skakał po powierzchni. Łożyska mam 7204 żadne wyszukane Fłt po 20zł/szt.


Hmm nie wiem co się dzieje ale nie widać zdjęć, może coś z serwerem.
[ Dodano: 2016-12-05, 20:40 ]



To czego nauczyłem się o tokarce to to, że nie lubi małych obrotów woli min. ok 300/min przy mniejszych strasznie nóż skakał po powierzchni. Łożyska mam 7204 żadne wyszukane Fłt po 20zł/szt.
Hmm nie wiem co się dzieje ale nie widać zdjęć, może coś z serwerem.
[ Dodano: 2016-12-05, 20:40 ]


-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 wrz 2016, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Koledzy czy ktoś udostępni wymiary części do Zucha - dorabiam od zera posuw i wymiary tulejek, wałka w prowadnicy i wałka z zębatką małą (20 zębów) od strony ręcznego napędu bym potrzebował. Po skończeniu będę prosił o drugą stronę bo do niej nie mam ani jednego oryginalnego przekroju. Pozdrawiam.
Koledzy czy ktoś udostępni wymiary części do Zucha - dorabiam od zera posuw i wymiary tulejek, wałka w prowadnicy i wałka z zębatką małą (20 zębów) od strony ręcznego napędu bym potrzebował. Po skończeniu będę prosił o drugą stronę bo do niej nie mam ani jednego oryginalnego przekroju. Pozdrawiam.
Bolek tokarz
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 wrz 2016, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj. Mam instrukcję i to wszystko znam, ale nie ma tam rysunków wykonawczych wszystkich części (tylko tulejki , 1 koło i inne nakrętki). Dlatego trzeba zrobić rysunki lub szkice i wykonać części. Oczywiście łożyska ślizgowe będą z brązu a nie z żeliwa jak w oryginale. Panowie jeśli sprzęty macie rozebrane to proszę o wymiary.
Bolek tokarz
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Ta oczywista oczywistość nie jest taka oczywista :bolek80 pisze: Oczywiście łożyska ślizgowe będą z brązu a nie z żeliwa jak w oryginale.
Some years ago in the American Machinist, a professor recorded the results of a test made by a prominent firm of machine tool builders on a variety of bearing materials with spindles running in similar conditions. The most successful combination proved to be a hardened steel spindle in a lapped cast-iron bearing. For end-thrust, an assembly of alternate steel and vulcanised fibre washers was declared equal to any ball-thrust bearing.
Jak wynika z cytowanego tekstu nie należy odsądzać żeliwnych od czci i wiary, a jeszcze można wziąć pod uwagę tekstolitowe. W swojej pracy miałem okazję sprawdzać łożyska tekstolitowe w małych silnikach pracujących w podwyższonych temperaturach. Zachowywały się całkiem przyzwoicie

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 sie 2011, 19:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak mnie naszło ostatnio jak toczyłem, czy nie wykonać nowej osi do wrzeciennika z większym przelotem i innymi łożyskami .
Znalazłem skośne calowe CBK 089 FŁT 29,116x47x12.
Zawsze o 9mm większa średnica przelotu zachowując ścinkę oryginalnej grubości, tym bardziej ze mam już uchwyt 110 z kompl. szczek i czeka na nowa tarcze(wałeczek żeliwny 10kg leży i czeka w piwnicy)
I jeszcze jedno jaka stal na oś wrzeciona ?? Typów stali jest pełno a mam dostęp do większej mocniejsze tokarki wiec tylko zamówić wałek 6kątny ale jaki
Co myślicie?
Znalazłem skośne calowe CBK 089 FŁT 29,116x47x12.
Zawsze o 9mm większa średnica przelotu zachowując ścinkę oryginalnej grubości, tym bardziej ze mam już uchwyt 110 z kompl. szczek i czeka na nowa tarcze(wałeczek żeliwny 10kg leży i czeka w piwnicy)
I jeszcze jedno jaka stal na oś wrzeciona ?? Typów stali jest pełno a mam dostęp do większej mocniejsze tokarki wiec tylko zamówić wałek 6kątny ale jaki

Co myślicie?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
A jaki przelot ma uchwyt? Bo co z tego, że wrzeciono będzie miało przelot 50mmfobos319 pisze:Tak mnie naszło ostatnio jak toczyłem, czy nie wykonać nowej osi do wrzeciennika z większym przelotem i innymi łożyskami .
Znalazłem skośne calowe CBK 089 FŁT 29,116x47x12.
Zawsze o 9mm większa średnica przelotu zachowując ścinkę oryginalnej grubości, tym bardziej ze mam już uchwyt 110 z kompl. szczek i czeka na nowa tarcze(wałeczek żeliwny 10kg leży i czeka w piwnicy)

Nie przesadzasz z tym uchwytem 110mm? Takie uchwyty miała ML-7 Mayforda, w porównaniu z ZUCHem to kolos. Miło jest mieć duży uchwyt, ale do tego powinna być proporcjonalna masa tokarki.