Frezarka do drewna pytanie o podstawowe parametry cześci

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
IMQANT
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 09 cze 2016, 10:43
Lokalizacja: podkarpackie

Frezarka do drewna pytanie o podstawowe parametry cześci

#1

Post napisał: IMQANT » 15 kwie 2017, 15:40

Witam.
Przymierzam się do zbudowania mojej pierwszej frezarki CNC. Poświęciłem już kilka godzin na czytanie tego forum ale nadal mam pewne wątpliwości jakie części dobrać do tej maszynki.

Podstawowe dane:
Pole robocze: X-600,Y-400, Z-20.
Ruchomy wózek
Korpus: sklejka 24 mm (jestem stolarzem więc będzie lżej)
Wrzeciono: 1kW
Przeznaczenie: miękkie drewno, sklejka sporadycznie tworzywa sztuczne.
Budżet: 3000 zł

Pytania:
1. Jakie parametry śrub napędowych :średnica ,skok.
2.Jakiej średnicy wałki prowadzące przymierzam się do podpartych.
3.Jakiej mocy silniki krokowe?
Pozdrawiam



Tagi:


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: strikexp » 16 kwie 2017, 20:24

Wrzeciono 1kW na ramie ze sklejki? Chyba to nie wypali choć powinien się wypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony.


MrCluster
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 101
Rejestracja: 09 paź 2016, 10:07
Lokalizacja: Łódź

#3

Post napisał: MrCluster » 16 kwie 2017, 23:33

Czemu nie wypali? Ja mam 1.2 kW i działa dobrze.
Napewno w osi Z zwiększ prześwit. Ja mam 200mm. Tobie może wystarczy 70 czy 100. Przy 20 nawet feza nie wciśniesz ;-)
Wałki tylko podparte. Radzę 20mm chociaż.
Skok śruby w X i Y mam 5mm, w Z 4mm. Mniej bym odradzał, bo będzie wolna.