Mini frezarka cnc

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
ksbraxis
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 12 paź 2016, 21:02
Lokalizacja: Białystok

Mini frezarka cnc

#1

Post napisał: ksbraxis » 12 paź 2016, 21:23

Witam Wszystkich ;)

Mam do was pytanie o cenę małej frezarki cnc. Podaje najważniejsze cechy które bym chciał osiągnąć.

Materiał obrabialny: aluminium, MDF, drzewo, możliwe laminaty węglowo-szklane ale tu bardziej wiercenie niż frezowanie
Pole robocze: 200x200 [mm], większość rzeczy będę wykonywał na powierzchni 50x50 [mm]
Dokładność: Wystarczy 0.1 mm, wątpię że większa mi jest potrzebna

Elementy które planuje wykonywać będą małe, jak podawałem 50x50, wysokość ich będzie pewnie max 30mm, ale tutaj może i powinien być zapas, i tak bardziej to zależy od freza.

Kim jestem i jakie mam możliwości?
Jestem studentem Automatyki i Robotyki. Mam dostęp do frezarek na uczelni, ale tutaj bardziej aluminium i małe elementy np łączniki itp. Jeśli chodzi o narzędzia więc nie będzie problemu. Jeśli chodzi o wiedzę merytoryczną a pro po samej konstrukcji to znam kilku doktorów którzy z chęcią udzielą mi porad. Nie mam doświadczenia z frezarkami więc ta frezarka by miała mnie też nauczyć wielu umiejętności.

Najważniejsze kwestie, czy warto budować własną frezarkę przez studenta w celach nauki i jakie były by koszty z tym związane?

Pozdrawiam,
Kacper



Tagi:

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: Yarec » 13 paź 2016, 01:32