W jaki sposób ściągnąć tryb z ośki silnika

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
bison88
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2016, 12:46
Lokalizacja: Kraków

W jaki sposób ściągnąć tryb z ośki silnika

#1

Post napisał: bison88 » 18 kwie 2016, 13:44

Witam

Posiadam silnik 23KM-112-P3V i moje pytanie w jaki sposób ściągnąć tryb z ośki silnika ?

i czy ściągnięcie tego trybu jest konieczne.
Załączniki
23kmt-k112-p3v.jpg
silnik



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 18 kwie 2016, 13:48

Możliwe jest - ściągaczem, czy konieczne - pytanie trochę bez sensu skoro nie podałeś czy, i do czego chcesz go wykorzystać ?
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
bison88
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2016, 12:46
Lokalizacja: Kraków

#3

Post napisał: bison88 » 18 kwie 2016, 14:20

Mam 3 takie silniki i chcę je użyć do osi X Y Z maszyny CNC

najprostszy osób przeniesienia napędu z silnika na oś X Y Z odbywa się raczej bez udziału

paska i trybów zębatych na silniku i osi X Y Z

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: Yarec » 18 kwie 2016, 14:32

bison88 takie przeniesienie napędu to rzecz względna


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#5

Post napisał: kubus838 » 18 kwie 2016, 14:37

Witam

Ja przecinałem usuwałem przecinając taką zębatke. Albo to robisz piłką do metalu albo zwyklą szlifierką kątową, albo mini szlifierką typu dremel. A najlepiej podejdź do jakiegoś ślusarza albo balcharza samochodowego i oni to zdajmą bez uszkodzenia osi silnika.

robert


steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#6

Post napisał: steff.k » 18 kwie 2016, 14:51

Dobry do tego celu jest ściągacz do wycieraczek. Jak sam ściągacz nie pomoże to można delikatnie podgrzać zębatkę.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post napisał: adam Fx » 18 kwie 2016, 15:40

najważniejsze to nie walić młotem nie szarpać za obudowę itp. silnik jest raczej delikatny.
kółko zdejmiesz na prasie lub ściągaczem ściągaczem ...czasem bardzo mocna są osadzone więc rozcięcie jak radzikubus838, to całkiem dobry pomysł (zabezpiecz silnik przed płem z tarcz).
grzanie wchodzi w grę ale to już trzeba umiejętnie
w sumie to chyba 3 temat o tym silniku może się razem zgadacie i zbudujecie jedna maszynę
https://www.cnc.info.pl/topics86/sterow ... htm#544774 :wink:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
bison88
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2016, 12:46
Lokalizacja: Kraków

#8

Post napisał: bison88 » 19 kwie 2016, 09:30

adam Fx pisze:najważniejsze to nie walić młotem nie szarpać za obudowę itp. silnik jest raczej delikatny.
kółko zdejmiesz na prasie lub ściągaczem ściągaczem ...czasem bardzo mocna są osadzone więc rozcięcie jak radzikubus838, to całkiem dobry pomysł (zabezpiecz silnik przed płem z tarcz).
grzanie wchodzi w grę ale to już trzeba umiejętnie
w sumie to chyba 3 temat o tym silniku może się razem zgadacie i zbudujecie jedna maszynę
https://www.cnc.info.pl/topics86/sterow ... htm#544774 :wink:
Jak się ściąga raczej wiem gdyż ściągałem z wirników ale łożyska i najlepiej się to robi oczywiście ściągaczem.

Za wymianę łożyska w frezarce serwis brał 30 zł tylko nie pamiętam za jedno czy dwa.

Chodziło mi czy takie kółka są na tyle zapieczone lub sklejone że łatwo to nie schodzi i trzeba używać jakiś magicznych sztuczek.

Zapewne nie jeden z was ściągał takie koła zębate.


ajt
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 126
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:21
Lokalizacja: Radom

#9

Post napisał: ajt » 19 kwie 2016, 09:42

Ja ściągałem tak: Ścisnąłem kółko w imadle i potem cienką tarczą założoną do dremela przeciąłem wzdłuż wału. Wał też się trochę naciął, ale to może nawet lepiej, bo robaczek kółka zębatego, które planuję założyć do napędu paskowego, wejdzie w zagłębienie i będzie lepiej trzymał :)
Potem młotek, przecinak i kółko pękło na pół. Uderzałem lekko, opierając równocześnie kółko na kowadle, żeby silnikiem za bardzo nie telepało, bo to grozi rozmagnesowaniem. Żeby nie ryzykować, można zrobić drugie nacięcie z przeciwnej strony, wtedy kółko zejdzie "samo". Ewentualnie imadłem wciskać w nacięcie jakiś klin.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 09:58 przez ajt, łącznie zmieniany 2 razy.


steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#10

Post napisał: steff.k » 19 kwie 2016, 09:52

W silnikach z demobilu które mam zębatki były klejone. Także dopiero temperatura + ściągacz rozwiązywał sytuację. Plus jest taki, że mam nienaruszoną ośkę i w pełni sprawną zębatkę. Trzeba tylko na temperaturę łożysk uważać.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”