Czy ten projekt się sprawdzi?

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
tonguebite
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2015, 18:28
Lokalizacja: Kraków

Czy ten projekt się sprawdzi?

#1

Post napisał: tonguebite » 06 sty 2016, 10:59

Cześć,

jak większość nowicjuszy, od dłuższego czasu obserwuję dyskusje na forum i po roku krążenia wokół tematu postanowiłem zaprojektować i złożyć swoją pierwszą maszynę.

Dodam od razu, że nie mam jakiegokolwiek wykształcenia technicznego i jestem w 100% amatorem, choć mam pewne umiejętności techniczne. Stawiam też dopiero pierwsze kroki w Sketchup.

Chciałbym zwrócić się z prośbą o konsultację wstępnych założeń projektu.

Obrazek

Obrazek

Wstępny szkic maszyny powyżej.

Rozmiar pola roboczego (długość gwintu kulowego) to 1000mm x 800mm. Skok osi Z to <100mm, co w zupełności wystarczy, bo chodzi mi raczej o płaskie formy.


- Konstrukcja podstawy opiera się na profilach aluminiowych o wymiarach 80x40mm i formatkach z blachy aluminiowej o grubości 10mm.
- Wszystkie osie chciałbym oprzeć na wózkach Hiwin HGH15CA.
- Śruby kulowe (pewnie Poltech) fi20 o skoku 10;
- Planowany napęd to Leadshine ES-M32320 (2,0Nm). Czy to wystarczy?
- Konstrukcja bramy oparta jest na dwóch formatkach o grubości 20mm i profilach aluminiowych 40x40mm (wszystkie prowadnice wózków chciałbym osadzić w szynie profili).

Chciałbym zapytać, czy w waszej ocenie taka konstrukcja ma w ogóle sens. Dodam, że chciałbym, by maszyna pracowała w szczególności w sklejce, balsie, czasem też w aluminium.

Będę bardzo wdzięczny za wasze komentarze i uwagi.

Pozdrawiam,
Tomasz



Tagi:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#2

Post napisał: kubus838 » 06 sty 2016, 12:45

Witam