Moja niedokładna frezarka :) (proszę o rady)

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
MadBoi
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2015, 13:53
Lokalizacja: Rzeszów

Moja niedokładna frezarka :) (proszę o rady)

#1

Post napisał: MadBoi » 24 gru 2015, 14:24

Witam. Jestem tutaj nowy i prosiłbym o kilka rad.
Moja "frezarka" jest w fazie budowy. Chcę to zrobić jak najtańszym kosztem, a dokładność, jaka mnie interesuje to jakieś 0,5 cm :) Chodzi mi tylko o to, żebym spróbował na początek
swoich sił w tym temacie i nie chcę ani wydawać grubych pieniędzy na to, ani siedzieć przy budowie tygodniami (dlatego nawet "łożysko" jest na trytytce- zacisku :P) . Jestem ogólnie amatorem majsterkowania i robię to hobbystycznie.
Na elektronice się znam tylko trochę (ogarniam Arduino itp. łatwe rzeczy).

Obrazek

Więc teraz do rzeczy:

1. W mojej frezarce wszystko jest "średnio" dopasowane, a co za tym idzie- na gwintach
przesuwających moje osie są duże opory. Mam więc obawę, czy silniczki krokowe, które sobie upatrzyłem dadzą sobie radę. Silniki, które mogę kupić są następujące

a) 2,5V- 1,5-2A, 0.5kg wagi (więcej informacji nie mam- są to stare silniki rozmontowane z jakichś maszyn, kupuję je za 15zł sztuka)

b) 24V- 2-3A, 0.5kg wagi

(wolałbym silnik 2,5V, ponieważ będę mógł go zasilać zasilaczem komputerowym)

Mam podane tylko takie prarametry (niestety), ale czego chcieć od silników za 15zł...

Pytanie nr. 1:

Czy takie silniki dadzą radę przekręcić wałkiem, który ręką (łapiąc za gwint- M10) potrafię ruszyć?- opór mogę porównać do odkręcania nakrętki z butelki po pepsi :D (nakrętka słabo zakręcona) Więc czy takie silniczki dadzą sobie z tym radę? Powiem tylko, że wkrętarka nie ma najmniejszych problemów (na drugim biegu) ruszyć mojej konstrukcji, nawet kiedy siedziałem na stole od osi X, wkrętarka mnie przesuwała.


Pytanie nr. 2: