Strona 1 z 1

polka gorna motocyklowa

: 15 cze 2015, 21:14
autor: janekjl
Hej

Mam do Was pytanie. Jaki material mozna uzyc do wykonania polke mocujaca lagi i kierownice w motocyklu? Robie na nim akrobacj
e i ma byc wytrzymalszy niz alu. Czy 40H bedzie dobre?

: 16 cze 2015, 07:53
autor: STELMI
użyj aluminium PA9
Robiłem takie:

https://www.facebook.com/28635343140297 ... =3&theater

Właściciel jeździ już 3 rok, bardzo je obciąża, wielokrotnie stawiał na koło i mocnymi strzałami walił na asfalt i nie ma absolutnie żadnych problemów z tymi półkami

: 17 cze 2015, 17:56
autor: janekjl
Dzieki za odpowiedź, ladnie Ci to wyszlo. Ile wydales na material? Plus jest ten ze mam dostep do niektorych stali gatunkowych, dlatego alternatywnie chcialbym sie dowiedziec co jeszcze by sie nadalo,

Stale w jelczu

: 17 cze 2015, 20:10
autor: melonmelon
W Instytucie duży wybór jest, ściagną co sobie wymyślisz.
A stale gatunkowe to jedno, a późniejsza ich obróbka to drugie. Choć jest wyjście, kupić stale ulepszone cieplnie, najlepiej dla lotnictwa.

pozdro

: 18 cze 2015, 08:30
autor: STELMI
janekjl pisze:Dzieki za odpowiedź, ladnie Ci to wyszlo. Ile wydales na material?
klient przywiózł materiał i założenia, a projekt i wykonanie było po mojej stronie. Największym problemem były wymagania klienta bo później dawał półki do czarnej anody i nie miało być żadnej ryski od chwytania materiału, co utrudniało mi obróbkę z drugiej strony i otworów do ściskania lag

: 19 cze 2015, 20:26
autor: ArturMAZAK
A tak z ciekawości, ile trwała obróbka?

: 19 cze 2015, 22:30
autor: janekjl
Wzorowales sie na orginalnej polce ? W jaki sposob zabrales sie za projektowanie ? Wyjecie w mocowaniu lag czy wycinales ? Pozdro

: 20 cze 2015, 06:42
autor: STELMI
miałem zmierzone średnice nowych lag (R1 ma upsidedown'y, więc ma większą średnicę od R6), z fabrycznych półek wziąłem wszystko co jest ważne, czyli opory do skrętu (te kostki) i wybrania pod sztycę/śrubę do mocowania, żeby wciąż mógł zastosować fabryczną śrubę, dodatkowo chciał, żeby górna półka miała obniżenie, żeby mógł zamontować rączki do kierownicy, które wcześniej kupił i tyle - reszta to projekt i frezowanie za 1 razem. Czasu frezowania nie pamiętam, ale chyba z 2 dni robiłem (po kilkanaście godzin)